שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

בית שמש: פארקים ללא מתקנים

ראש העיר הוביל את הנהלת המחוז במשרד השיכון לסיור בקריה החרדית בעיר

אבי משה י"ח באייר תשס"ט - 12/05/2009 11:08
ראש עיריית בית-שמש, הרב משה אבוטבול, ערך סיור עבודה בקריה החרדית בעיר, יחד עם מר משה מרחביה מנהל מחוז ירושלים במשרד השיכון. במהלך הסיור אמר ראש העיר, כי הקריה החרדית סבלה במשך שנים מאפליה לרעה ועלינו לשקם את התשתיות ולהעניק לתושביה פינות נוי ומשחק.
 
במסגרת שינוי סדר העדיפויות של עיריית בית-שמש, הוחלט בין היתר לתת דגש מיוחד לשיקום הקריה החרדית. לדברי ראש העיר, שכונה זו מכובדת ומלומדת, אך משום סיבות שונות במשך שנות קיומה יחס העירייה אליה לא היה לכתחילה, יהיו הסיבות אשר יהיו, אך זו המציאות, מציאות שאנו כ'עירייה של כולם' לא מוכנים להסכים עמה.
 
לשם כך הזמינה העירייה את הנהלת המחוז של משרד השיכון, לסיור בשטח כדי לבחון את הנושאים הצריכים תיקון או שיפור, ובהם: שיקום תשתיות ביוב, הקמת מתקני משחקים, שיקום מדרכות וכבישים ששקעו, שיקום גינון ותוספת טיפוח.
 
מחוז ירושלים של משרד השיכון הגיע לסיור בהרכב מלא, ובהם מנהל המחוז מר משה מרחביה, המהנדס האזורי, מנהל הפרויקטים, מנהל פרויקט רמת בית-שמש, שיקום שכונות אזורי ועירוני. מנהל המחוז הדגיש בתחילה כי ההרכב המלא של המשלחת בסיור, מלמד על החשיבות שרואים במשרד השיכון לפתרון הבעיות, דבר שלא נעשה בסיורים אחרים. "הגענו לבית-שמש בהרכב מלא כי אנו רוצים לקדם את תוכניות השיקום, וחשוב לנו לקבל החלטות מהירות לרווחת התושבים", אמר מנהל המחוז.
 
את הסיור הנחה אסף מטרי, עוזר ראש העיר, והוא החל ברחוב חזון איש, המשיך לרחובות אמרי אמת, זכרון יעקב, שפת אמת, רבי חיים הלוי, מהרי"ל דיסקין. בכל הרחובות נערך סיור מקצועי כשהצוות המקצועי של העירייה מול הצוות המקצועי של משרד השיכון, בדקו וראו כל גינה וכל מתקן, כל רחוב וכל שביל.
 
הסיור הסתיים ב"פארק" שהוקם בשעתו ע"י משרד השיכון בלב הקריה החרדית, פארק שהושקעו בו כ-2 מיליון שקל, אך ההשקעה הסתיימה בתשתיות הפארק, והוא חשוף מכל מתקן משחקים, שבילים ומדרכות, מדרגות ומעקות, אך את ליבו של הפארק - מתקני משחקים, משום מה שכחו.
 
בסיומו של הסיור נערכה ישיבת עבודה בלשכת ראש העיר, בהשתתפות סגני ראש העיר וחברי מועצת העיר, שרבים מהם נטלו חלק בסיור עצמו, יחד עם הצוות הבכיר של העירייה, ובהם מנכ"ל העירייה עו"ד מתי חותה, מהנדס העיר דני צרפתי, מתכנן העיר מר מרדכי חורש, אדריכלית העיר הגב' י. היימן, ועוד.
 
ראש העיר הרב משה אבוטבול הודה למנהל המחוז ולכל הצוות על הרצון והכנות לעמוד לימין תושבי בית שמש. "הונחו לפתחנו מטלות רבות, ולכבוד הוא לנו השותפות עם משרד השיכון", אמר ראש העיר. לדבריו, "הקריה החרדית 'נופלת בין הכסאות'. יש לנו מצד אחד את בית-שמש הוותיקה, הזכאית להליך של שיקום שכונות. מנגד ניצבת רמת בית-שמש על כל שכונותיה, שנבנתה בסטנדרטים גבוהים. כך שבתווך נמצאת הקריה החרדית, לא ישן ולא חדש, אך מצבה הפיזי זועק לשיקום, כאשר מרבית הדברים הם בכלל לא בגדר של שיקום, אלא בגדר של השלמת פיתוח, דבר שכלל לא נעשה בשעתו עם אכלוס הקריה. מוטל עלינו לעמוד לימין התושבים ועשרות אלפי הילדים של הקריה, אשר מגיע להם לשחק כמו כל ילד בישראל", אמר.
 
מר משה מרחביה מנהל המחוז הודה כי אכן הוא לא האמין למראה עיניו, ולכן אין חולק שחייבים לשקם את הקריה, ומבחינה זו משרד השיכון תמים דעים עם עיריית בית-שמש. בהמשך פרש תוכניות שונות כיצד ניתן להקצות משאבים עבור פעילות השיקום, וכן מדרג של הליכי תכנון שעל העירייה לעשות יחד עם משרד השיכון.
 
במהלך הדיון שהתפתח בין נציגי העירייה למשרד השיכון, סוכם על עריכת סקר מקצועי מלא בקריה החרדית לבדיקה מעמיקה של העלויות השונות של תוכניות השיקום. משרד השיכון ישתתף יחד עם העירייה במימון עריכת הסקר שעלותו מאות אלפי שקלים.
 
את הדיון חתם ראש העיר הרב משה אבוטבול באומרו שסיור זה בקריה החרדית הוא רק תחילתו של מהלך, וכבר בתקופה הקרובה יתקיימו סיורים בשכונות נוספות, כדי ללמוד אחת ולתמיד את הצרכים האמתיים של כלל התושבים, ולהביא מולם פתרונות ראויים שיביאו ברכה לתושבי העיר.