יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

אורח בבית-שמש: יו"ר קרן קיימת לישראל

בפגישה עם ראש העיר, סוכם על שיתוף פעולה בביצוע פרויקטים בעיר

אבי משה י"ג באייר תשס"ט - 07/05/2009 10:05
"בית שמש נמצאת במרכז, בין ירושלים לתל-אביב, אך היא נמצאת גם במרכז ההיסטוריה היהודית כעיר התנ"ך, עיר בו עבר ארון ברית ה', ולמרות שהקק"ל מעדיף לקחת חלק בפרויקטים של פיתוח בגליל או בנגב, יש לבית-שמש דין שונה. בבית-שמש אנחנו מוכנים להיות שותפים". כך אמר אפי שטנצלר יו"ר הקק"ל העולמי בביקורו בבית-שמש.
 
שטנצלר הגיע לבית-שמש מלווה ביו"ר הקק"ל בארה"ב ראסל רובינסון שביקורו בארץ החל בבית-שמש. הביקור של השניים בעיר החל בבניין העירייה, והמשיך בסיור בעיר ובפרויקטים יחודיים של פיתוחי תיירות וחינוך.
 
יו"ר הקק"ל אמר בראשית דבריו, כי הוא שמח לראות כי יש להם בבית-שמש שותף יקר בדמותו של ראש העיר הרב משה אבוטבול, מי שמגלה מנהיגות נפלאה ופנה אלינו בבקשה שנהיה שותפים לעשייה בבית שמש. "הבקשה של ראש העיר, כמי שמייצג את עיר ההיסטוריה של העם היהודי, לא תשוב מבחינתנו ריקם, ונעשה הכל כדי שאכן הפרויקטים החשובים יצאו לדרך, אך כמובן שלכך אנו צריכים את השותפות של העירייה. ביחד נוכל להרים את הפרויקטים החשובים שיתרמו לעיר ולכל הסביבה".
 
יו"ר הקק"ל בארצות-הברית, הביע את התפעלותו מבית-שמש המתפתחת. "זו עיר שמהווה גאווה לכולנו, עיר קולטת עליה מארצות רווחה כמו מארצות מצוקה, ולכן הקק"ל תשמח לקחת פרוייקטים בעיר הזאת, ולהצעיד יחד את העיר", אמר.
 
בפני ראשי קק"ל הוצגו תוכניות הפיתוח השונות אותם העירייה מבקשת לקדם, כמו הקמת פארק תיירותי ענק בן 150 דונם שיהיה רב-תכליתי, הקמת מגרש ספורט עם 5,000 מקומות ישיבה, במקביל לפרויקטים חינוכיים לקידום תלמידים והעשרתם.
 
ראש העיר הרב משה אבוטבול אמר בדבריו, כי במפגש זה הוא מבקש לדבר גם בכובע נוסף שלו, כמי שמשמש כמ"מ יו"ר מרכז השלטון המקומי. "תחת תפקיד זה אני רואה בעיניים כלות שלמרות שהרשויות המקומיות ברובן נמצאות במצב כלכלי קשה, הממשלה מחליטה החלטות ומגלגלת אותן לפתחן של הרשויות המקומיות, בלי לשאול ובלי להתעניין. כדי שנוכל לקדם משהו ברשויות המקומיות אנחנו חייבים שותפים, ובשל כך כבוד הוא לבית-שמש שיש לה שותפים כמו הקק"ל, שיכולים לסייע להקים מיזמים גדולים בבית-שמש".
 
ראש העיר הודיע לאורחים, כי הוא מקים ועדת היגוי בראשות של מנכ"ל העירייה עו"ד מתי חותה, כדי שזו תדון מול הקק"ל על הפרויקטים השונים. "ועדה זו תוכל לקצר הליכים ולהביא לכך שכל ההחלטות יוכלו להתבצע במהירות", אמר ראש העיר.
 
המשך הסיור היה בבניין 'אשכולות פיס', שם שמעו מפי ריצ'רד פרס, חבר מועצת העיר והממונה על החינוך, על התוכניות החינוכיות הנערכות במקום בשיתוף עם הקק"ל, הן לילדי עולים והן לשאר ילדי בית-שמש. בביקור השתתפו גם סגני ראש העיר הרב שמואל גרינברג והרב דוד וינר, וכן חבר מועצת העיר שלום לרנר.
 
בסיומו של הביקור הכריז ראש העיר הרב משה אבוטבול על מבצע משולב של העירייה יחד עם הקק"ל לעודד את המיחזור בבית-שמש. במסגרת המבצע תיערך תחרות בין תלמידי בתי הספר בעיר לאיסוף בקבוקי שתייה ריקים. תלמידי הכיתה שיאספו את המספר הגדול ביותר של בקבוקים יצאו לטיול חינם.