יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

"לא ניתן לברקת לחזור לימי קולק"

שערוריה: עיריית ירושלים מתכוונת לקרוא לכיכר בעיר על שמה של כת עבודה זרה בודהיסטית ולהציב במקום פסל של הכת. יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה", ר' חיים מילר: "לא ניתן לניר ברקת להחזיר את המורשת של טדי קולק לעיר"

יוסי בלוך, י"ג בתמוז תש"ע - 25/06/2010 10:12
ממכתב ששלחו כל רבני שכונת תלפיות מזרח בירושלים אל ראש עירית ירושלים והגיע באמצעות הגב' מינה פנטון אל שולחנו של יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה", חיים מילר, עולה כי עירית ירושלים החליטה לאשר לכת בודהיסטית שם לכיכר מיוחדת לצורך ביצוע טקסי פולחן ועבודה זרה.

"אני נדהם לנוכח שרשרת הפעולות של ראש העיריה, ניר ברקת, שגורמות לכירסום במעמדה הרוחני היהודי של עיר הקודש והמקדש" – זועק חיים מילר ומוסיף – "זה מתחיל באישור הקמת פסל ליד קברו של דוד המלך ע"ה, דרך חסימת הדרכים אל הכותל המערבי ודינמיקת הרצון לצמצם את המשתתפים בתפילות ההמוניות ליד הכותל ועתה נוסף גם הוא על שונאינו יצירת מוקד עבודה זרה בעיר ירושלים. אישור שמה של הכיכר על שמה של הכת הבודהיסטית כמוה כמתן היתר לחזיר לנעוץ את טלפיו בליבה של העיר ירושלים".

במכתב, שהגיע לידי יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה",  ושהועבר גם אל  מר קובי כחלון, סגן ומ"מ ראש העיר ומ"מ יו"ר וועדת השמות, וכן אל מר שמשון ניר, יו"ר וועדת אישים, כותבים הרבנים שליט"א: "שמענו כי וועדת השמות החליטה על קריאת שם לכיכר ובנית עיצוב פיסולי, בתלפ"ז,  בצומת עולי הגרדום/דוד רזיאל,  על  שם כת בודהיסטית  ביפן, "אגון שו". כת זו טוענת להיותה הכת הבודהיסטית המקורית ומדובר בעבודה זרה. טענות אלו באות לידי ביטוי באמונתם, פולחניהם וטכסיהם והוא בגדר חילול השם.אין מקום לבנית עיצוב פסולי בכיכר, וקריאת שם על שמה של כת בודהיסטית  בירושלים עיר קדשנו. אנו מבקשים לדחות את ההחלטה ולבטלה". על המכתב חתומים הרב אריה גרביאן, הרב יהושע זמל, הרב יצחק טחובר, הרב חיים ניסלביץ, הרב מרדכי קוזר, הרב דוד נקי, הרב יצחק דוידי, הרב יאיר שמש והרב נאמן אלעד שליט"א.

יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה",חיים מילר, המזועזע מהתנהלותה של העיריה הצהיר כי  אסור לתת לראש העיר, ניר ברקת, להחזיר את המורשת של טדי קולק לירושלים. טדי רצה להפוך את ירושלים לעיר פסלים, לעיר תיירות כרומא וכפריז ועשה הכל כדי ליישם את זה. כשם שהיהדות הנאמנה לד' ולתורתו נאבקה אז, כן היא תאבק גם היום נגד כל סמלי הגויים בעיר הקודש והמקדש פלטרין של מלך וכפי שכתב מרן הגאון רבי אביגדור נבנצאל שליט"א במכתב אל חיים מילר: "לפי המתפרסם מתכונן מר ... להביא לירושלים אוונגליסטים ולתת להם יד חופשית בירושלים, ואולי גם לשאר כתות. זה גם איסור חמור להביא לארץ ישראל עוע"ז ע"מ לעבוד כאן ע"ז.  אבקש מאוד להעמיד את הנציגים הדתיים על חומרת הענין ולפעול הכל כדי לגדור פרצה זו".