יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

"סיירת" ברחובות חיפה

עיריית חיפה חנכה סיירת ביטחון חדשה כדי להגביר את תחושת הביטחון בקרב התושבים ולייעל את מתן המענה לפונים למשטרה ולמוקד העירייה

אהרן שיין, כ"ז באייר תש"ע - 11/05/2010 10:56

בחיפה הוצגה הבוקר סיירת הביטחון העירונית שהוקמה על ידי ראש העיר חיפה יונה יהב, במטרה להגביר את תחושת הביטחון של תושבי העיר שיזכו מעתה למענה מהיר ויעיל לכל אירוע של הפרת הסדר הציבורי. 

ראש העיר יונה יהב הסביר את הרקע להקמת הסיירת: "ההחלטה על הקמת הסיירת התקבלה לאור ההבנה כי כח האדם העומד לרשות משטרת ישראל אינו עונה על צרכי התושבים. על רקע הבנה זו קיימה העירייה פיילוט במסגרתו הוקמה יחידת אבטחה שפעלה בשנה שעברה לאורך טיילת בת גלים במטרה להגביר את תחושת הביטחון התושבים והמבקרים במקום". 

סיירת הביטחון העירונית הוקמה לאור המסקנות שהופקו על בסיס הפיילוט שיצר מציאות חדשה עבור המבקרים בטיילת. לאור מסקנות אלה הוחלט לאגד את משאבי האבטחה הקיימים כבר בעיריית חיפה ואשר כוללים בין היתר את מערך האבטחה של מוסדות החינוך [הכולל 7 ניידות נוספות] והפיקוח העירוני. כל אלה יפעלו בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל שהודיעה כי תתגבר ותסייע לפעילות הסיירת ככל שיידרש. 

התקציב השנתי של הסיירת הוא 3 מיליון ₪ והיא כוללת בשלב הראשון 6 ניידות, המאוישות ב - 12 סיירים שנבחרו בקפידה לתפקידם לאחר שעברו הכשרה מיוחדת. הסיירות פועלות ב – 3 משמרות 24 שעות ביממה.

צוותי הסיירת חולקו על פי אזורים גיאוגרפיים של העיר והם פועלים באופן יזום ועל פי פניות של תושבים למוקד העירוני 106 ולמוקד משטרת ישראל לאכיפת הסדר הציבורי, מניעת אלימות, מניעת וונדליזם ופגיעה ברכוש, מטרדי רעש בשכונות ועוד.  

הסיירים יסתייעו במצלמות רחוב במעגל סגור הנשלטות על ידי מוקד בקרה חדש שהוקם בעיריית חיפה והמוקד המשטרתי. המוקד מאויש בתצפיתניות שעוקבות אחר המצלמות ומזניקות את הסיירים למוקדי הפעילות בזמן אמת על פי דיווחי התושבים והנקלט במצלמות האבטחה.  בשלב הראשון הותקנו מרבית המצלמות בשכונת הדר ובמספר גנים ציבוריים ברחבי העיר מתוך כוונה לפתח רשת מצלמות בכל רחבי העיר.

מנהל אגף הביטחון שי זייד האחראי על הפעלת הסיירת ציין כי הסיירת המופעלת באופן ניסיוני מזה כ – 10 ימים הפגינה כבר במהלך ימים אלה הצלחות מרשימות כאשר הצליחה למנוע גניבה ופגיעה ברכוש ציבורי, מעשי וונדליזם והפרות של הסדר הציבורי. 

סיירת הביטחון מצטרפת למערך האבטחה אותו מקימה העירייה במסגרת פרויקט "עיר ללא אלימות" אליו צורפה השנה ע"י המשרד לביטחון פנים לאור הפעילות המקיפה המתקיימת בעיר במגוון רחב של תחומים.   
 
במסגרת זו מוקם בחיפה מערך אכיפה ומניעה עירוני מקיף. המערך ילווה ע"י ועדת היגוי שתורכב מכל הגורמים הנוגעים בדבר ובהם: משטרת ישראל, שירותי הרווחה ומערכת החינוך. פעילות המערך תתואם בין ראש העיר למשטרת ישראל אשר יקבעו במשותף את יעדי הפרויקט תוך הגדלת סמכויות האכיפה של הסיירים העירונים.
 

צבי רוגר/עיריית חיפה
  [צלם]

צבי רוגר/עיריית חיפה
  [צלם]