יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

סכנה: חילול שבת המוני בירושלים

יוזמה מסוכנת של עיריית ירושלים לבניית 19 בתי קולנוע במתחם בנייני האומה בירושלים. ר' חיים מילר מתריע כי "העירייה אינה יכולה ואינה רוצה למנוע את פתיחתו של המתחם בשבת", דבר שעלול להפוך את המתחם למוקד חילול שבת המוני

אהרן שיין, כ"ו באייר תש"ע - 10/05/2010 11:57

לאחר הסערה על פתיחת חניון קרתא בשבת, מאיים משבר חדש להפר את השקט הציבורי בירושלים ולהבעיר את השטח, זאת לאחר ההחלטה של מועצת העיר ירושלים שאישרה הקמת מתחם ענק שיכלול 19 בתי קולנוע ושיוקם בחניון הלאום הצמוד ל"בניני האומה" בירושלים.

על פי התכנון צפויה חברת "שפיר הנדסה אזרחית בע"מ לבנות את המתחם הענק ולפותחו לציבור בעוד כשנה וחצי. החברה הגישה את התוכניות, לשינוי היעוד מחניון למתחם בידור גדול, אל וועדת הכספים של העיריה, זו אישרה את הבקשה והעבירה אותה למועצת העיר, כאמור אישרה המועצה את התוכנית בכפוף לכך שהפעילות תהיה בימי חול בלבד.  

ארבעת חברי מועצה, בהם חברי נציגי תנועת מרצ והתעוררות, יצאו כבר עתה נגד הצהרתו של ראש העיר בדבר סגירת המתחם בשבת וקבעו כי: "מדובר בשינוי של הסאטאוס קוו שכן כיום בתי קולנוע פועלים בבירה בשבת". הם הוסיפו כי "חניון הלאום מרוחק משכונותיהם של החרדים וחייבים לדאוג לצעירים בבירה למקומות בילוי".  

מעירית ירושלים נמסר בתגובה לכלי התקשורת: "לא ניתן לפתוח את המקום בשבת מכיוון שהוא יבנה על מתחם ממשלתי. ראש העיר הציע ליזמים לבנות על קרקע פרטית ולפתוח את המקום בשבתות".   

יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה", חיים מילר, טוען כי "ישנה כאן הפרה בוטה של הסטאטוס קוו ויציאת התוכנית אל הפועל תהיה בבחינת הקמת "צלם בהיכל".

"היו לא תהיה" – קובע מילר – "אנו נעשה הכל על מנת שהתוכנית לא תצא אל הפועל. נראה כי מהלכיו של ברקת מאז נכנס לתפקידו מבעירים את השטח בכל תחום בו הוא מעונין "לקדם" את ירושלים. מהלכיו גורמים לצונאמי ביחסים שבין המגזרים השונים כשהפעם הוא הגדיש את הסאה ונגע בעצם קדושתה של ירושלים וקדושת השבת, דבר שלא ניתן יהיה לעבור עליו לסדר היום. הפעם תתגייס היהדות החרדית כולה נגד תוכנית זו. צריכים לקרוא את תגובתו-הצעתו של ראש העיר שנועדה לקדם את פתיחת המקום בכל מקרה על מנת לראות מה מגמתו האמיתית".

רבנים ואישי ציבור יצאו באזהרה כלפי הנהלת בנייני האומה הצריכה לקחת בחשבון שהיהדות החרדית לא תוכל לקיים במקום מפגשים ואירועים תורניים באם הפרוייקט ח"ו יצא אל הפועל.  
 
היועץ המשפטי של "התנועה למען ירושלים" קובע, כי להחלטת העירייה על סגירת המתחם בשבת אין שיניים וכי היא "לא תעמוד במבחן בג"ץ".
 
  []

  []