יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

כשניר ברקת כמעט והזיל דמעות

ראש עיריית ירושלים ערך ביקור מרגש במוסדות "שיח סוד" בעיר

אבי משה י"ח בכסלו תש"ע - 05/12/2009 19:32
במוסדות "שיח סוד" נערך השבוע סיור מקצועי ומקיף של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שהגיע מלווה ביועצו ר' אברהם קרויזר ובפמליה של בכירי העירייה, בהם מנהל אגף החינוך החינוך ר' איתמר בר-עזר, מנהלת אגף הרווחה הגב' בוני גולדברג ומנהל אגף מבני ציבור מר אהרון בן-נון, על-מנת להתרשם מקרוב מפעילות המוסד, ולעמוד על הצרכים של מוסדות "שיח סוד" לסניפיהם.
 
את הביקור בחר מנכ"ל מוסדות "שיח סוד" ר' שמעון לוי, לפתוח במרכז לגיל הרך השוכן בשכונת רמות, הכולל מעון יום שיקומי לפעוטות – מעון צור – ואת מערך "גני אשכול" לבנים ובנות בעלי צרכים מיוחדים.
 
לאחר מכן, פנו משתתפי הסיור אל המרכז הפרא רפואי המקצועי והמתקדם השוכן לצד המרכז לגיל הרך, מרכז המאחד בתוכו קשת רחבה של פתרונות טיפוליים ושיקומיים, כמערך ריפוי בדיבור, אומנות ומוזיקה, חדר סנוזלן חדיש, מטבח לימודי ייחודי, מכון לטיפוח האישיות, חדר פיזיוטרפיה מאובזר ברמה גבוהה מאד ובריכה טיפולית בה ניתנים טיפולי הידרותרפיה שיקומיים.
 
את החלק הסיורי של הביקור סיימה הפמליה ביחידה ללקויות הקלות של "שיח סוד" השוכנת בבית הספר לבנות "מעוז ירושלים", השמה דגש מיוחד על מתן הכשרה תעסוקתית לבנות לקראת שילובן בקהילה.
 
בישיבת סיכום, הציג ר' שמעון לוי, מנכ"ל מוסדות "שיח סוד", את פעילות העמותה למען האוכלוסייה בעלת הצרכים המיוחדים והמענה הרחב הניתן על ידה במקצועיות ללא פשרות, לכל שכבות הגיל ולכל הרמות והמצבים, כאשר המטרה אחת היא: לקדם את החניך ולתת לו את מירב ומיטב הכלים שיאפשרו לו בעתיד להשתלב כמה שיותר בחיי הקהילה.
 

  

ר' שמעון לוי אף פרש בפני ראש העיר וראשי האגפים בעירייה את תוכניות הפיתוח של המוסדות, כבניית מבנים חדשים, הרחבת מבנים קיימים ובניית פארק טיפולי, כולם לרווחת האוכלוסייה בעלת הצרכים המיוחדים הבוחרים במוסדות "שיח סוד" בשל היותם הוותיקים ביותר בתחום ועם זאת חדישים, מתקדמים ומתמקצעים כל העת.
 
ראש עיריית ירושלים לא הסתיר את התרגשותו מהמראות שראה במהלך הסיור ואת התפעלותו ממעצמת "שיח סוד" לסניפיה, אשר לדבריו תעמוד בסטנדרטים ולא תבייש כל מחקר בין-לאומי בטיפול בבעלי צרכים מיוחדים. כמו כן, הבטיח ראש העיר, שיחד עם הגורמים הרלוונטיים יפעל לרווחת המוסדות.
 
כאות הערכה, העניקו דיירי מערך הדיור של "שיח סוד" חנוכיה אומנותית שעוצבה במסגרת טיפולי תרפיה באומנות, ואשר כל אחד משמונת הקנים שבה מביע סניף אחר של מוסדות "שיח סוד". בהתרגשות והתפעלות עצומה קיבל ראש העיר את החנוכיה והזמין את דיירי מערך הדיור לטקס הדלקת נרות חנוכה מיוחד שיערך למענם בלשכתו.
  1. 2. כמעט בכה
    שומר תורה 05/12/2009 21:48
    קשה המחטיאו יותר מן ההורגו, בחילול שבת המוני שגורם יוכל לבכות ממש אבל שלא יהי' מאוחר מדי [בגהינום]
  2. 1. מרגש
    ירושלמי 05/12/2009 19:59
    תגידו, מי זה שם עם העניבה הכחולה ליד אבריימי קרויזער?