שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

בית עלמין חדש יוקם בהרצליה

אושרה הקמתו של תאגיד ציבורי לניהול בית העלמין החדש. הקבורה תתבצע בקומות

משה שוורץ ט"ו בכסלו תש"ע - 02/12/2009 15:32
מועצת עיריית הרצליה אישרה את הקמתו של התאגיד הציבורי שינהל את בית העלמין החדש שיוקם בעיר בשנת 2010. בית העלמין ייבנה על ידי החברה לפיתוח הרצליה, במסגרת תכנית "גליל ים" (מדרום לרחוב הרב קוק בעיר) בשטח ברוטו של כ-35 דונם.
 
התאגיד הציבורי, מיסודה של עיריית הרצליה, יהיה כפוף למשרד הפנים, לרשם העמותות ולמשרד לשירותי דת. "תחום הקבורה ינוהל על ידי ידיים ציבוריות, בשקיפות מלאה ומינהל תקין, ללא מטרות רווח ולרווחת התושבים", אומרת ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן.
 
במקביל, אישרה מועצת העיר את תקנון התאגיד, אשר קובע מפורשות שבבית העלמין החדש תתבצע קבורה דתית-יהודית, בהתאם להלכות הדת היהודית וחוק שירותי הדת היהודיים, ממש כפי שנהוג בבית הקברות הנוכחי בעיר. עוד קובע התקנון כי בית הקברות יקצה חלקת קבורה לקבורה אלטרנטיבית (כ-10% משטח הקבורה), וזאת על-פי החוק והחלטת הממשלה.
 
עם זאת, במהלך הצגת התכנית העסקית והמודל הכלכלי של בית העלמין החדש, נקבע, כי בית העלמין יהיה בית עלמין של "קבורה רוויה", בעקבות החלטת הממשלה לפיה לא יוקצו יותר אדמות מדינה לצורך קבורה, אלא לבתי עלמין שבהם מתבצעת קבורה רוויה. דהיינו: קבורה גדולה יותר במבני קומות, בניגוד לקבורה "הרגילה", הנקראת "קבורת שדה", נושא שכמה מגדולי הפוסקים שליט"א אוסרים אותו בצורה מוחלטת.
 
יצוין, כי בבית העלמין החדש של הרצליה יתבצעו עבודות של פיתוח תשתיות ופיתוח סביבתי, הקמת מבני ציבור, הקמת כביש גישה, חניה ועוד. בשלב המיידי, ייבנו בשנת 2011, כ-500 יחידות קבורה, ובהמשך, לפי תכנית מדורגת ל-20 שנה, ייבנו לאורך השנים כ-12 אלף יחידות קבורה.