יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

ראשי הערים החרדיות סביב שולחן עגול

ביוזמת ראש עיריית ב"ב ישתלבו הערים החרדיות בפרויקט "בטרם בעיר"

משה שוורץ ט"ו בכסלו תש"ע - 02/12/2009 09:22
סביב שולחן עגול, התכנסו ביום שלישי ראשי הרשויות החרדיות, במטרה לקדם את השתלבות הרשויות בפרויקט "בטרם בעיר", לקידום תחומי הבטיחות בקרב ילדים ותינוקות, כדוגמת זה הפועל בעיריית בני-ברק.
 
בכינוס שנערך באולם הישיבות של העירייה, ביזמתו ובראשותו של ר' יעקב אשר, ראש העיר השתתף אורח הכבוד, ר' יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות, וכן ראשי הערים: ר' משה אבוטבול, ראש עיריית בית-שמש; ר' יעקב גוטרמן, ראש עיריית מודיעין-עילית; ר' דן כהן, ראש המועצה המקומית רכסים; ר' אברהם רוזנטל, ראש המועצה המקומית קריית-יערים ור' עזרא גרשי, ראש המועצה המקומית עמנואל. מטעם עיריית בני-ברק השתתפו ר' חנוך זייברט, מ"מ רה"ע, ר' אליהו דדון ור' מנחם אייזנברג, סגני רה"ע, ר' יהודה הבר ור' מרדכי דריימן, חברי מועצת העירייה, וכן נציגי "מכבי שירותי בריאות".
 
מטרתה של פעילות משותפת זו היא מערכת הסברה והדרכה בקרב הורים ומחנכים ללמד את הילדים להכיר את הסכנות הטמונות הסביבה וכיצד להתגונן מפניהן, לדאוג לנקיטת כל אמצעי הזהירות והבטיחות בבית ולתת דוגמא אישית להתנהגות בטיחותית. בין הפעולות המרכזיות והחיוניות, קביעת סורגים בחלונות, מעקות בצידי גרם המדרגות, התקנת גלאי אש וגז, סגירת שקעי חשמל במגיני שקעים, קיבוע רהיטים כבדים לקיר; אחסון תרופות, חומרי קוסמטיקה, ניקוי והדברה במקום גבוה ונעול, מניעת כפלים בשטיחים כדי למנוע החלקה בהם, זהירות בחוטי חשמל וכדומה. בעיר חרדית בבני-ברק מתבקש הציבור גם לתת את דעתו להרחקתם מילדים של תבשילים חמים שהוכנו לשבת, הצבת מיחם ופלטות במקום מרוחק, הרחקת פמוטים מקצה השולחן ופיקוח על ילדים בחדר בו דולקים נרות.
 
ראש עיריית בני-ברק, ר' יעקב אשר, עמד על חשיבות ההתגייסות הקהילתית לקידום הנושא ולהגברת המודעות לכל דקת חיים, כפי שהיהדות רואה אותה, ולצד הפעילות בבני-ברק לשתף בנושא גם רשויות מקומיות דתיות אחרות, שכן בני-ברק רואה בו עניין שהיא מחוייבת לעסוק בו ולהובילו, ביחוד שבני-ברק גם היוותה דגם לכך בכינוס ארצי של ארגון "בטרם".
 
אשר הדגיש, כי כיהודים שומרי תורה ומצוות, המקפידים על קלה כבחמורה, אין צורך להדגיש ולחזק על החיוב של התורה "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", ובוודאי ובוודאי נכונים הדברים כשמדובר בבטיחותם של ילדים רכים. ר' יעקב אשר הוסיף עוד, כי עיריית בני-ברק שותפה לפרוייקט "בטרם בעיר", המופעל בשיתוף עם ארגון "בטרם", תוך התאמת המסרים והטמעתם בקרב ההורים והילדים, והוא הדגיש את תכנית העירייה להרחיב את מסגרות הפעילות, תוך כדי קריאה לראשי רשויות חרדיות אחרות ליטול חלק בפרוייקט רב-חשיבות זה.
 
הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, רב מערב העיר ורב ארגון "הצלה גוש דן", הדגיש את היות שמירת החיים ערך עליון בתורת ישראל, והכל נדחה מפני פיקוח נפש, ואפילו אם מדובר על רגע אחד בחיים. כך, אם התרחשה מפולת בקיר של בית, ויש ספק אם נמצא תחתיה אדם חי, ובוודאי ילדים שאינם בעלי הבנה וניסיון עושים שבת כחול, כדי לפנות את המפולת במהירות האפשרית. הרב הוסיף, כי בבני-ברק מושקעים מאמצים מרובים בנושאי הצלה, ואם בארץ בכללותה עומד אחוז ההחייאות המוצלחות על 9%, הרי שבבני-ברק, בגלל מתנדבי "הצלה", היוצאים במהירות לפעילותם ההתנדבותית, אחוז זה מגיע לכ-30%.
 
ר' יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות עמד על חשיבות פעילות ארגון "בטרם" בקרב ילדים ותינוקות והבטיח כי יפעל בממשלה לקדם את הנושא בכללותו, גם מההיבט הכללי-ארצי. בהקשר לטיפול בילדים ובצעירים הזכיר את הצעתו, שזוכה לתמיכה בקרב גורמים ממשלתיים שונים, להכללת הטיפול ברפואת-שיניים במסגרת "סל הבריאות" הממשלתי. כמו"כ סקר בפני הנוכחים את פעילותו להקמת מחלקות פסיכיאטריות נפרדות בין גברים לנשים בבתי"ח שונים, כדי לאפשר גם לציבור המקפיד על כך להיקלט בהם, במידת הצורך הוא גם התייחס בדבריו למידע המעוות שהופץ בתקשורת בהקשר לדרישתו לקבוע את המוות, לא רק המוות המוחי, אלא גם נשימתי, וזאת בהתאם למופיע בחוק, עצמו.
 
ר' מנחם מנדל אייזנברג, סגן רה"ע וראש האגף לשירותים חברתיים ור' יהודה הבר, חבר מועצת העירייה וראש מחלקת הבריאות שיבחו את הפעילות, בציינם, כי כבר ידועים דברי חז"ל שסכנה חמורה מאיסור, ומשום כך יש צורך של הורים ומחנכים בהפעלת שיקול-דעת נכון ובהטמעת ערכי הזהירות.
 
ר' חנניה צ'ולק, יו"ר אגודת "עזר מציון" וחבר הנהלת ארגון "בטרם", התייחס לחשיבות פעילות הארגון, בשיתוף עם העירייה, בהטעימו, כי ההערכות וההתארגנות מראש יכולה למנוע עגמת-נפש מיותרת, ואשרי כל הנותנים יד לפעולות ברוכות אלו.
 
עופר נאמן, יו"ר ארגון "בטרם" ואורלי סילבינגר, מנכלי"ת הארגון עמדו על העשייה הברוכה בתחומי הפעולות בבני-ברק, והיא כיום, מובילה בנושא, וממנה נבנה מודל לערים אחרות. היא שיבחה את האגף לשירותים חברתיים של העירייה, בהנהלת ארלט מויאל, ואת רכזת הפעילות רינה ציכטינגר, בקידום משמעותי של הנושא.
 
ארלט מויאל, מנהלת האגף לשירותים חברתיים של העירייה ומנהלת תכנית "בטרם" בעיר הדגישה, כי באמצעות מיצוב התחום במקום מרכזי של כל אחד וע"י שיתוף-פעולה מערכתי מתוכנן ומנוהל, ניתן להגיע לתוצאות מירביות, ועובדה זו הוכחה אשתקד, כשלקראת חג הפורים חברו כל הארגונים למניעת היפגעות מנפצים ומצעצועים מסוכנים, ואכן, בפעם הראשונה, עמד אחוז ההיפגעות על אפס.
 
דברים על פעילות מתנדבות הארגון והעירייה בקרב יולדות במרכז הרפואי בבני-ברק, כדי להדריכן בתחומי הבטיחות לקראת יציאתן לביתן השמיע נדב חן, המנהל האדמינסטרטיבי של המרכז.
 
את הכינוס פתח והנחה ר' אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה שציין, כי כבר הורונו חז"ל, ש"איזהו חכם – הרואה את הנולד", ומשום כך ישנה מחויבות של כל אחד לצפות ולהיערך מראש, ואם לילדים אין עדיין את החכמה לכך, הרי משימה זו מטלת על ההורים והמחנכים. את האירוע אירגן ר' יוסף ויכסלבוים, עוזר בכיר לרה"ע, בשיתוף הנהלת ארגון "בטרם".


  
  1. 1. מדבר בשני קולות
    ציון סולטן 06/12/2009 13:34
    ראש עיריית בית שמש: רוצה חילוניים בעיר!!!
    זו הכותרת בכתבה בעיתון 'מעריב' ביום שישי. מר אבוטבול מבקש לקדם מיזם חדש בעיר- לרשותו כך הצהיר עומדים 50 דונם לטובת מיזם בריאות (בית חולים?) וכדי לקדמו הוא זקוק לאחיות, רופאים וכן הלאה.
    ביום שלישי התיישב מר אבוטבול בפורום ראשי ערים חרדיות בבני ברק והציג את בית שמש כעיר חרדית. מחד הוא רואה עצמו ראש עיר חרדי לעיר חרדית, ומאידך הוא רוצה חילוניים.
    מר אבוטבול לא שם כנראה שהוא מדבר בשני קולות ויש מי לצערו ששם לב לדבריו. אולי יחליט מהו רוצה, אם הוא ראש עיר חרדית, שידבר אל האחיות והרופאים החרדים ויפנה אליהם מעל גבי העיתונות החרדית. ואם אכן הוא רוצה חילוניים שלא יתבלבל ויציג את בית שמש כעיר חרדית. רק שיחליט....