יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

גג ביה"ח "ביקור חולים" יספק אנרגיה סולארית לייצור חשמל

גגות בית החולים יהפכו לגגות ירוקים שיספקו אנרגיה סולארית בשיתוף חברת SUNDAY

אבי משה ב' באייר תשס"ט - 26/04/2009 18:01
בית החולים "ביקור חולים" מכין תוכנית לנצל את גגות בית החולים לצורך אספקת אנרגיה סולארית לייצור חשמל פרי שת"פ עם חברת SUNDAY וכן גן ירק שיושקה ממימי מערכות המיזוג של בית החולים.
 
אדריכל בית החולים "ביקור חולים" מוטי בודק, הכין תוכנית ירוקה עבור בית החולים: שטחי גגות בית החולים מונים היום מעל 2,000 מ"ר. הגגות ינוצלו להתקנת מערכות סולאריות לייצור חשמל. האדריכל בודק וחברת SUNDAY המתמחה בהתקנת מערכות סולאריות גדולות, עובדים על הכנת פרוגראמה לניצול גגות בית החולים ולהפכם לפינה ירוקה וכמקור הכנסה כלכלית נאה לבית החולים.
 
מערכות סולאריות על גג ששטחו 2,000 מ"ר עשויות לייצר כ-272,000 קילו ואט שעה פיק שהינם כ-10% מצריכת החשמל של בית החולים. לאור תקנות המשרד לתשתיות לאומיות, חברת החשמל תרכוש את החשמל שייוצר על גגות בבית החולים. ההכנסות לבית החולים, יעמדו בפועל על 40% מצריכת החשמל. כיוון שעלות רכישת קו"ש מחברת החשמל הינה כחצי שקל והמדינה רוכשת את אותו קו"ש שייוצר בבית החולים בכ-2 שקל.
 
עלות הקמת המערכת מוערכת בכ-3.2 מיליון שקל וההכנסה לבית החולים תהיה כ-544 אלף שקל, שהם 17% תשואה שנתית, תשואה נאה על ההשקעה. חברת SUNDAY בוחנת את האפשרות להשקיע את הסכום הדרוש ובכך להיות שותפה של בית החולים בייצור ובשיווק החשמל.
 
עוד בתוכנית האדריכל בודק, לשתול דשא ירוק על חלק מהגג, חלק שלא יותקנו בו המערכות האמורות, הדשא יושקה מהמים שמיצרים מערכות מיזוג האוויר של בית החולים . בכך יהפכו גגות בית החולים לגגות ירוקים לרווחת החולים המאושפזים בבית החולים ואורחיהם.
 
יצוין, כי האדריכל מוטי בודק המכהן כמרצה בכיר במחלקה לארכיטקטורה בבצלאל וחברת SUNDAY נמצאים בשלבים ראשונים של תכנון קירות מסך סולאריים שישולבו בקירות הדרומיים של מגדלי בית החולים, מגדלים שמתוכננים להיבנות מאחורי בניין זיו של בית החולים, בנוסף למערכות שיותקנו גם על גגות המגדלים ובכך להוסיף עוד 4,000 מ"ר של מערכות סולאריות שייצרו חשמל .
 
ר' דוד זילברשלג, יו"ר הנהלת בית החולים אמר כי "יחס חיובי לסביבה מקרין יחס חיובי לסובבים וכי שמירה על כדור הארץ ועל איכות הסביבה הולכים עקב בצד אגודל עם המקורות בהלכה בהם האדם מוזהר לשמור על הטבע ולא להזיק אף לא לעצים".
 
קובי דינר מנכ"ל SUNDAY: "הפיכת ביקור חולים לבית החולים הירוק הראשון בישראל הופכת למעשה כל יום ליום ירוק, הגיע הזמן שנשים יותר ויותר דגש על אמצעים חלופיים לייצור אנרגיה. אנו מברכים את הנהלת בית החולים ובטוחים כי הבחירה בשילוב אנרגיה סולארית לא רק יוזיל את הוצאות בית החולים אלא גם ייעל את העבודה".
  1. 1. יפה מאד !!!!!!!!!!!!!!!
    ירושלמי 26/04/2009 21:23
    הלוואי וכולם יחקו אותכם