יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

מודיעין עילית, אורחים סביב לה

הפקיד הבכיר הפטיר בחיוך: "אצל גוטרמן, אם תרצו – אין זו אגדה..."

משה שוורץ כ"ט בחשון תש"ע - 16/11/2009 18:00
שרשרת ביקורים במודיעין עילית: בסוף השבוע שעבר ביקרו בעיר מודיעין עילית סגן שר האוצר ר' יצחק כהן וכן השר לשירותי דת ר' יעקב מרגי. ביום ראשון נערך ביקור נוסף ע"י סגן שר החינוך ר' מאיר פרוש.
 
הביקור הראשון נערך ע"י השר לשרותי דת, ר' יעקב מרגי, לבקשת חבר המועצה הרב גולן חסידי מסיעת ש"ס, למעמד קביעת מזוזות בלשכתו, במעמד רבנים, ראש העיר ואישי ציבור.
 
למחרת הגיע לביקור בעיר סגן שר האוצר ר' יצחק כהן, כאורחו של ראש העיר ר' יעקב גוטרמן, על-מנת להשיג משאבים נוספים מהממשלה בתחום תעסוקת הנשים בעיר. גוטרמן הציג בפני סגן שר האוצר את פרויקט "ממשל זמין" של הממשלה המתבצע במרכז התעסוקה שהקים במודיעין עילית, ע"י עובדות תושבות העיר, נשות האברכים, מתוך מטרה להרחיב את הפרויקט ולצרף נשים נוספות למעגל התעסוקה העירוני.
 
ביקור נוסף נערך ביום ראשון ע"י צמרת משרד החינוך, סגן השר ר' מאיר פרוש; מר יגאל צרפתי, מנהל מינהל ופיתוח, ומר אסף דטנר, מנהל אגף מיפוי ותכנון במשרד. בביקור הממושך עמדו בכירי המשרד על צרכי "עיר הילדים" וביקרו במוסדות החינוך השונים בשכונות העיר, כאשר ראש העיר מתווה את חזונו בהמשך קידום המערכת החינוכית העומדת בראש מעייניו, כאשר בס"ד התגשמה המטרה שהציב שלכל ילד תהיה קורת גג לימודית. עם זאת, עמד על מספר בעיות פרטניות הדורשות את הירתמותו של משרד החינוך.
 
מר יגאל צרפתי הדגיש כי העיר מודיעין עילית הינה העיר היחידה בה השקיע משרד החינוך משאבים רבים ביותר לקראת שנה"ל הנוכחית בפתיחת מספר שיא של כיתות בכל ערי הארץ, תודות לעשייתו הברוכה של ראש העיר.
 
חברי המשלחת סיירו בגני הילדים שנרכשו מתקציב משרד החינוך בדירות מגורים בעלי קרקע, לאחר שרה"ע הוביל תקדים ארצי בתב"ע כוללת לעיר, לפיה ניתן להשתמש בדירות מגורים להפעלת גני ילדים, וזאת כצעד בטיחותי ולאור מצוקת שטחי הציבור הקשה בעיר. גורם בכיר במשרד, הדגיש כי מדובר בפתרון נוח במיוחד עבור הילדים, וציין כדוגמא את מבני המגורים בשכונות היוקרתיות בארץ בהם פועלים מסגרות נוער במבני המגורים, לרווחת התלמידים והוריהם.
 
הביקור המרשים הסתיים במתחם בשכונת ברכפלד, עליו מתכנן גוטרמן להקים קריית חינוך נוספת, כאשר בעוד מספר חודשים יעלו בס"ד דחפורים על השטח ליישר את ההר לקראת תחילת הבניה. מר יגאל צרפתי הצביע על ההר וסיכם את הביקור: "מניסיון, אצל גוטרמן, אם תרצו אין זו אגדה...".   
 


  עם השר מרגי 
 סגן שר החינוך בלשכת ראש המועצה 
  בסיור עם סגן השר פרוש 
  בסיור עם סגן השר פרוש 
 עם סגן שר האוצר ר' יצחק כהן