יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

היום: סיור הקבלנים ברמת בית שמש ג'

ניסיון חילוני וד"לי להביא לביא להדחתו של יו"ר ועדת התכנון והבניה הרב משה מונטג

אבי משה ח' בחשון תש"ע - 26/10/2009 08:34
המכרזים להקמת שכונת הענק רמת בית-שמש ג', נכנסים היום לשלב מכריע, עם קיומו של סיור הקבלנים שיתקיים בעיר, במהלכו יוצגו לקבלנים ולעמותות המתמודדות במכרז, שטחי הבנייה והתנאים השונים להשתתפות במכרז. מנגד, צפויה להתקיים הפגנה של חילונים וד"לים נגד הבנייה בעיר.
 
אל משרדי מינהלת רמב"ש יגיעו בשעה 12 בצהרים הקבלנים ונציגי העמותות, לסיור הקבלנים. הסיור, יש לציין, הינו חלק מהמכרז ומי שאינו משתתף בסיור אינו יכול להתמודד במכרז על 40 מתחמי הבנייה.
 
בימים האחרונים גדל מספר הקבלנים, הקבוצות והעמותות המבקשים להתמודד במכרז, והחשש הוא, כי מרוב קבוצות וקבלנים יציע כל מתמודד מחיר גבוה עבור הקרקע, במטרה לזכות, דבר שיוביל למחירים גבוהים של הדירות בשכונה החדשה. ל"אתרוג" נודע, כי עד כה רכשו למעלה מ-160 איש את חוברת המכרז, אם כי לא כולם בסופו של דבר יתמודד במכרז משיקולים כאלה ואחרים.
 
ובינתיים, גוברת התסיסה בבית-שמש לנוכח תנופת הבניה הצפויה בעיר. בעוד כולם מברכים על הפיתוח הנרחב הצפוי לעיר, הבנייה המאסיבית ותוספת התושבים, יש מי שעינו צרה בהתפתחות זו. מאחר ומרבית המתמודדים במכרז מתכוונים לשווק את הדירות לציבור החרדי, החל בשבועות האחרונים קמפיין אגרסיבי ואנטי-חרדי מצידם של נציגי המפלגות החילוניות והד"ליות במועצת העיר.
 
לטענתם, בעוד הסכם הפיתוח שאישרה מועצת העיר כלל חלוקה של השכונה החדשה לשלושה חלקים – לציבור החרדי, הדתי והחילוני, משרד הבינוי והשיכון אינו מתייחס להתנייה זו, במטרה ליישב את השכונה החרדית כולה בציבור חרדי, וזאת למרות שברור כי אין יכולת להגביל קבלן למכור דירות למי שהוא חפץ וכי כוחות השוק החופשי הם שיקבעו מי יתגורר היכן.
 
קבוצת חברי המועצה אף שיגרה מכתב לשר הבינוי והשיכון, הרב אריאל אטיאס, בדרישה שיורה לבטל לאלתר את המכרזים, וזאת לקראת הגשת עתירה לבג"ץ. בעיריית בית-שמש ובמשרד השיכון לא חוששים מהעתירה, שקרוב לוודאי תידחה על הסף, אם כי עצם הגשתה עלולה להאט את קצב המכרז ולגרום לדחייה נוספת בהקמת השכונה.
 
במקביל, דורשים קבוצת חברי המועצה להדיח מתפקידו את יו"ר ועדת התכנון והבניה, הרב משה מונטג, בטענה כי הוא מקדם את הקמת השכונה לציבור החרדי בלבד, בניגוד להחלטת מועצת העיר ולהסכם עם משרד הבינוי והשיכון. במשך שבועות ארוכים הם מנסים לשכנע את כל חברי מועצת העיר שאינם חרדים לחתום על מכתב ההדחה, אולם הם נתקלו בהתנגדות גורפת של מ"מ ראש העיר, מאיר בלעיש, המסרב להצטרף לבקשת ההדחה, מחשש שחתימה כזו תוביל לפיטוריו המיידיים על-ידי ראש העיר והקואליציה החרדית. כך, נותרו לעת עתה רק תשעה חותמים, כשלצורך הדחתו של מונטג הם זקוקים לחותם העשירי, המסרב, כאמור לחתום. חבר מועצה נוסף שחתם על מכתב ההדחה, נתן שטרית מהליכוד, התנה זאת בחתימתו של בלעיש.
 
גורם בכיר בעירייה אמר ל"אתרוג", כי שיתוף הפעולה בין מיעוט קולני מהציבור החילוני לבין חברי מועצת העיר מטעם המפלגה הד"לית בעיר, מוזר ביותר. "לציבור הד"לי יש מצוקת דיור, ובמקום לבוא ולשתף פעולה עם הציבור החרדי ב'כיבוש' השכונה, הם משתפים פעולה עם מיעוט קולני וחילוני, כשברור לכל שחילוני אחד אינו מתכוון לבוא ולהתגורר בשכונה. אין זאת אלא שנאה מוזרה לציבור החרדי. כוחות השוק הם אלו שייקבעו. אין אפשרות לקבוע במכרז מי יתגורר היכן, משום שבג"ץ יפסול כזה סעיף. הציבור הדתי-לאומי מוזמן להתמודד במכרזים השונים. אף אחד אינו מונע מהם לעשות זאת. מה שברור, לנוכח המלחמה שלהם נגד הבנייה ונגד ה'השתלטות החרדית', ספק אם יש אדם דתי שירצה לבוא ולהתגורר בשכונה החדשה, שלא לדבר על חילונים שלא יבואו, לאחר שהעיר ננטשת על-ידי הציבור הזה בשנים האחרונות", דברי הבכיר בעירייה.
 
כך או כך, היום בצהרים יגיעו המוני הקבלנים ואנשי העמותות והקבוצות השונות, לסיור הקבלנים. הם ייתקלו במיעוט קולני וצעקני של כמה חברי מועצה גלויי ראש או חובשי כיפה סרוגה. ספק אם הקבוצה הזו גדולה יותר מכמה עשרות בודדות של אנשים.