יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

בני-ברק: מובילים בבטיחות הילדים

ראש העיר יוזם מפגש עם ראשי הערים החרדיות, לקידום בטיחות הילדים

משה שוורץ ב' בחשון תש"ע - 20/10/2009 17:02
ראש עיריית בני-ברק, הרב יעקב אשר, יוזם בימים אלו קיום מפגש של ראשי עיריות ומועצות מקומיות חרדיים להשתלבות הרשויות בפרוייקט "בטרם בעיר" לקידום תחומי הבטיחות בקרב ילדים ותינוקות.
 
ראש העיר גם הזמין למפגש את הרב יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות לברך ולהציג מהלך אותו הוא מוביל לקידום תכנית ארצית לבטיחות ילדים, כך שבמפגש יועלה נושא מניעת היפגעות ילדים מההיבט הארצי ע"י משרד הבריאות ומהזווית המקומית ע"י עיריית בני ברק, והוא יוכל להוות מודל ליישום גם ברשויות החרדיות האחרות.
 
בפנייתו לראשי הרשויות, כותב ראש העיר, כי כיהודים שומרי תורה ומצוות, המקפידים על קלה כבחמורה, אין צורך להדגיש ולחזק על החיוב של התורה "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", ובוודאי ובוודאי נכונים הדברים כשמדובר בבטיחותם של ילדים רכים.
 
הרב יעקב אשר מוסיף עוד, כי עיריית בני-ברק שותפה לפרוייקט "בטרם בעיר", המופעל בשיתוף עם ארגון "בטרם", תוך התאמת המסרים והטמעתם בקרב ההורים והילדים.
 
במפגש שנקבע ירצו נציגי העירייה וארגון "בטרם" על פרוייקט "בטרם בעיר" ופרוייקטים נוספים, שיתוף-הפעולה בין העירייה לבין הארגון והתאמת התכנים לאוכלוסייה החרדית.
 
מטרתה של הפעילות המשותפת  היא מערכת הסברה והדרכה בקרב הורים ומחנכים ללמד את הילדים להכיר את הסכנות הטמונות בסביבה וכיצד להתגונן מפניהן, לדאוג לנקיטת כל אמצעי הזהירות והבטיחות בבית ולתת דוגמא אישית להתנהגות בטיחותית. בין הפעולות המרכזיות והחיוניות: קביעת סורגים בחלונות, מעקות בצידי גרם המדרגות, התקנת גלאי אש וגז, סגירת שקעי חשמל במגיני שקעים, קיבוע רהיטים כבדים לקיר; אחסון תרופות, חומרי קוסמטיקה, ניקוי והדברה במקום גבוה ונעול, מניעת כפלים בשטיחים כדי למנוע החלקה בהם, זהירות בחוטי חשמל וכדומה. בעיר חרדית בבני-ברק מתבקש הציבור גם לתת את דעתו להרחקתם מילדים של תבשילים חמים שהוכנו לשבת, הצבת מיחם ופלטות במקום מרוחק, הרחקת פמוטים מקצה השולחן ופיקוח על ילדים בחדר בו דולקים נרות.
 
לצורך קידום התכניות פועלת ועדת היגוי, בהשתתפות הרב יעקב אשר, ראש העיר; סגני רה"ע הרב מנחם מנדל אייזנברג והרב אליהו דדון; נציגי קופות החולים, משרד הבריאות, המשטרה, מנהלות בתי הספר, ביטוח-לאומי ו"בטרם". ליו"ר התכנית בעיר מונתה עו"ס ארלט מויאל, מנהלת האגף לשירותים חברתיים של העירייה, ולמנהלת התכנית - עו"ס רינה ציכטינגר, מנהלת היחידה להתנדבות באגף.
 
גב' ארלט מויאל, מנהלת האגף לשירותים חברתיים של העירייה ומנהלת תכנית "בטרם" בעיר הדגישה, כי באמצעות מיצוב התחום במקום מרכזי של כל אחד וע"י שיתוף-פעולה מערכתי מתוכנן ומנוהל, ניתן להגיע לתוצאות מירביות, ועובדה זו הוכחה אשתקד, כשלקראת חג הפורים חברו כל הארגונים למניעת היפגעות מנפצים ומצעצועים מסוכנים, ואכן, בפעם הראשונה בס"ד עמד אחוז ההיפגעות על אפס.
  1. 1. קודם שיפגש עם התושבים שלו ואחרי זה עם אנשים בעיר אחרת. [לל"ת]
    אבי 05/11/2009 00:36