יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

הרב עובדיה דהן נבחר פה אחד

המועצה הדתית באשדוד בחרה פה אחד ביו"ר החדש ובסגנו

יוחנן וייסברג י"ח בתשרי תש"ע - 06/10/2009 10:10
בישיבה מיוחדת שקיימה המועצה הדתית של אשדוד, באולם מליאת העירייה, בראשותו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, נבחר פה אחד הרב עובדיה דהן לכהונת יו"ר המועצה הדתית. בישיבה נבחרו גם מ"מ ליו"ר, דוד בן-מנחם ולגזבר וסגן יו"ר המועצה נבחר הרב מרדכי חסיד
 
ראש העיר ד''ר יחיאל לסרי בירך במזל טוב את הרב דהן לרגל בחירתו ליו"ר המועה''ד בשם כל תושבי העיר, ונשא דברים חמים: "הרב דהן ראוי אתה לתפקיד זה מכל הבחינות שלך, באישיות, בפעילות הציבורית ובתוכניות העתידיות שלך בכל שירותי הדת בעיר. אני מאחל לך הרבה הצלחה כמו שידעת עד היום אתה מחליף את שלמה אליזרע לאחר שכיהן 17 שנה בעוז ובגאון ואני מאחל לך הצלחה לא פחותה משלו, למרות שהוא עבד בסטנדרט גבוה, כמו"כ בירך את שאר חברי המועצה".
 
הרב דהן פתח את הישיבה כיו"ר, בהצבעה על מינוי מ"מ וכן גזבר ויו"ר המועצה. למ"מ נבחר דוד בן-מנחם ולגזבר וסגן יו"ר המועצה נבחר הרב מרדכי חסיד בהצבעה של כל תשעת החברים.
 
רב העיר הגאון רבי יוסף שיינין שליט"א בירך בחמימות את הרב דהן על תפקידו החשוב ואף אמר במליצה: ''אנחנו נצטרך לעמוד לבקש ממך ברכה, על זה שזכית לתפקיד חשוב שכזה לעמוד בראש מתן שירותי הדת בעיר".
 
הרב עמרם כנפו, מ''מ רה''ע אמר, שבחילופי המשמרות הנוכחיים, שניהם שמחים. הוא שלח ברכה לשלמה אליזרע על כל פעילות הענפה שנעשתה עד עתה. "אני בטוח שהמשמר הנכנס בראשותו של הרב עובדיה דהן ימשיך בדרכו ושאיפתו הגדולה כפי שהוכיח עד עתה, יהא להצלחה מרובה".
 
בדברים נרגשים חתם את הישיבה היו"ר הנבחר פה אחד, הרב עובדיה דהן, כשבתחילה הודה לבורא עולם על שזיכהו בתפקיד זה, למרן הגר''ע יוסף נשיא מועצת חכמי התורה שבירכו מיד עם פרישתו של שלמה אליזרע לפני כ-3 חודשים ו"בירכו שישב על כסאו בברכה והצלחה לעד לקדש שם שמים בשירות הדת באשדוד שהיא עיר גדולה'', וכן הודה לרבנים ואדמור"י העיר מכל העדות והחוגים שהתאגדו כולם יחד ללא יוצא מן הכלל למענו ונתנו בו את האימון והעמידוהו כמועמד יחיד לתפקיד היו''ר. ברכה מיוחדת בירך את קודמו בתפקיד שלמה אליזרע שעשה רבות ונצורות בתחום שירותי הדת ויעשה הכל ללכת בעקבותיו להרים את קרנה של המועצה הדתית.
 
בסיום הבטיח שיעשה השתדלות ומאמץ כמה שיותר לתת את שירותי הדת בכל אזורי העיר וציין שכבר כיהן בעבר כשתי קדנציות במועצת העיר אשדוד ובמסגרת זו סייע לציבור הרחב בנושאים שונים. "כולי תקווה להמשיך להיות שליח נאמן לשולחיי ולעבוד בשיתוף פעולה עם שאר החברים".
 
עם סיום דבריו נגשו המשתתפים והאורחים ולחצו את ידיו של הרב עובדיה דהן ואיחלו לו ברכת הצלחה בתפקיד לרווחת תושבי העיר.
 
יצויין שדקות ספורות לאחר מכן התקשר שר הפנים הרב אלי ישי ובירך את היו''ר החדש הרב דהן בברכת דרך צלחה בתפקידו החדש, ושימשיך לשרת את הציבור כפי שנהג כך גם בעבר.
 
מיד אחריו התקשר שר הדתות יעקב מרגי ובירך את היו''ר הרב דהן ואמר ששלושים שנה לא היה דבר כזה שמינוי של יו"ר נבחר פה אחד ללא עוררין ואיחל לו ברכה והצלחה ושימשיך לעשות חייל במתן שירותי הדת באשדוד שזוהי עיר גדולה במיוחד ויש בה הרבה עבודה.

צילום: אהרן מיכאלי.

אהרן מיכאלי

אהרן מיכאלי

אהרן מיכאלי

אהרן מיכאלי

אהרן מיכאלי

אהרן מיכאלי

אהרן מיכאלי

אהרן מיכאלי

אהרן מיכאלי