יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

"משרד השיכון ישקיע 35 מיליון שקל בביתר"

כך אמר שר הבינוי והשיכון, הרב אריאל אטיאס בביקור שערך עם צוות משרדו בעיר * גלרייה

אבי משה י"ב באלול תשס"ט - 01/09/2009 09:50
"משרד הבינוי והשיכון ישקיע 35 מיליון שקל בפיתוח ותשתיות בעיר ביתר-עילית. למרות שאנו מצויים ב'תקופת המתנה' לגבי שיווק 919 יחידות הדיור, הממתינות לאישור שר הביטחון, אנו מתייחסים בתקציבי הפיתוח לעיר ביתר כאילו כבר שווקו אותם יח"ד". כך אמר שר הבינוי והשיכון, הרב אריאל אטיאס בביקור שערך אתמול (ב') בעיר ביתר-עילית.
 
השר אטיאס גילה כי הורה לאגף התכנון במשרדו להכין תוכניות מפורטות לבניית יתרת 1081 יחידות דיור באתרי B2 ו-C, הנמצאות בתחום שיפוטה של העירייה. השר הבטיח כי משרדו יתקצב הקמת מקווה טהרה בשכונת התמר ויסייע בקידום תוכניות מיתאר ותבעו"ת. כבישים. מדרכות והנגשה. עוד הבטיח את סיוע משרדו בהקמת אולם רב תכליתי שעלותו הכוללת 12 מיליון שקל, בשותפות עם מפעל הפיס שכבר אישר את השתתפותו.
 
השר אטיאס וצמרת משרדו שהיו אורחי ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין, ערכו סיור במתחמי הבניה ובמוסדות תורה וקיימו ישיבת עבודה מקיפה באולם מליאת העירייה.
 
את ביקורו החל השר בנטיעת עץ בכניסה לעיר. לאחר מכן ערך ביקור בתלמוד תורה 'נתיבות שלום' שבנשיאות הרה"ג רבי שלום כהן שליט"א. את פני הפמליה קיבלו ראש המוסדות, הרב זמיר כהן ומנהל הת"ת, הרב אברהם אורן. השר אטיאס סיפר לתלמידים כי כשביקש את ברכת מרן הראשל"צ הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א בסיום התפילה בבוקר, אמר לו מרן הראשל"צ כי את ביקורו יפתח בתלמוד תורה, "ותאמר להם את הדברים הבאים: גם משה רבנו, גדול הנביאים וגם הרמב"ם, מגדולי הראשונים והפוסקים וגם רש"י הקדוש, מגדולי פרשני התורה והתלמוד היו משה ושלמה בהיותם ילדים ורק עמל התורה. השקידה והרצון העז הביאו אותם לאן שהגיעו". השר אטיאס שהעביר את ברכתו של מרן הגר"ע יוסף שליט"א אמר לתלמידים לקראת השנה החדשה הבעל"ט: "כולכם יכולים לגדול גדולי תורה בזכות העמל והיגיעה. אנו מצדנו יחד עם העירייה והנהלת הת"ת עושים הכול לרווחתכם כדי להעניק לכם את כל התנאים שתגדלו במסורת ישראל סבא ותפארו את עם ישראל".
 
לאחר שערכו סיור באתרי הבנייה שבגבעה ב' 2. באתר מיקום מקווה הטהרה וצפו בבעיות הנגשה לאמהות וילדים שברחוב מוצפי בשכונת התמר שבגבעה ב', ביקרה הפמליה בהיכל התורה בישיבה הגדולה 'הדרת מלך'. את פני השר וראש העיר קיבלו ראש הישיבה, הגאון רבי חיים אקרמן שליט"א. רו"מ הישיבה, הרב שלום וילנסקי והרב אורי זוהר. השר וצמרת משרדו קיבלו הסבר קצר על בעיות הפיתוח ודרכי הגישה לישיבה. השר אטיאס קיים במקום התייעצות מקצועית והבטיח את סיוע משרדו לפתרון הבעיות.
 
בתום הביקור בישיבה יצא השר ופמלייתו לביקור במרכז התעסוקה שברחוב הרב אוירבך בעיר. ראש העיר, הרב רובינשטיין הסביר לשר כי עקב חוסר תכנון נכון של מרכזי תעשייה ושירותים לתושב נוצר מחסור חמור בשטחי קרקע לבניית מרכזי תעסוקה להם יש ביקוש רב, תחנות דלק, אולמות שמחה ושירותים נוספים לתושבי העיר. "אין לנו פיסת אדמה מתוכננת לשירותים חיוניים ביותר. יש צורך בהכנה ואישור תבעו"ת נקודתיות החיוניות לעיר ולתושביה והם לא נכללו בתבעו"ת הקיימות". בתום ביקור קצר במרכז מל"ם בו מועסקות עשרות מנשות ביתר נסעה השיירה למתחם הבניה החדש שבאזור התעשייה 'ערבה'. במתחם בן כ-6,000 מ"ר שיאוכלס בעז"ה בשבועות הקרובים על ידי כמה חברות בתחומי ההייטק יועסקו מאות מנשות העיר", אמר.
 
בישיבת העבודה שנערכה בתום הסיור אמר ראש העיר כי החוסר בתקציבי פיתוח ותשתיות גורם לבעיות קשות עד כדי מחנק של העיר. "אנו זקוקים לתקציבי הפיתוח כאויר לנשימה, אמר ראש העיר, ההתליה של תקציב הפיתוח בבנייה בפועל קשה עלינו וכפי שנוכחתם לראות ישנם מקומות בעיר בהם לומדים מאות ילדים כשהפיתוח מסביב עדיין לא הסתיים והדבר מהווה סכנה של ממש". מ"מ רה"ע, הרב שלמה שרעבי אמר כי לצד רשימת הבקשות של העירייה למשרד השיכון יש גם להודות על היחס המיוחד לו זוכה העיר ביתר מצד הפקידות המקצועית.
 
השר אטיאס שהשיב לדברים אמר כי משרדו הקציב, כאמור, 35 מיליון שקל לפיתוח ותשתיות ללא תלות בבנייה עכשיו. למרות שהיה מקובל להתלות את תקציבי הפיתוח בבנייה אנו מתייחסים בתקציבי הפיתוח לעיר ביתר כאילו שווקו כבר כל יחידות הדיור הממתינות לאישור. להערכתי, אמר השר, 'תקופת ההמתנה' תבוא על פתרונה ומשרד הבינוי והשיכון לא יתייחס לתקופת המתנה בתקציבי הפיתוח. עלי לציין כי העיר ביתר עילית הנה אחד הפתרונות למצוקת הדיור הקשה של הציבור החרדי ובהתאם למדיניות אותה התוויתי אנו נערכים לשווק אלפי יחידות דיור בכל הארץ ולכל מגזרי האוכלוסייה. עובדה זו תביא להצפת יחידות דיור וזו תביא בהכרח להוזלה משמעותית של מחירי הדיור בישראל". השר וראש העיר סיכמו על הקמת צוותי עבודה משותפים שייפגשו בימים הקרובים כדי להכין מסמך סיכום מפורט לתקציבים שאושרו. לוחות זמנים וסדרי עדיפויות.
 
את ביקורו של השר אטיאס בעיר ביתר עילית סיכם גזבר העירייה, הרב יהושע פולק: "זהו אחד הביקורים המוצלחים ביותר של שר בישראל בעיר ביתר עילית...".
 
בסיור השתתפו: מנכ"ל משהב"ש, מר מרדכי מרדכי, מנהלת אגף פרוגרמות, הגב' צביה אפרתי, מנהל מחוז י-ם, מר משה מרחביה, מנהל החטיבה הטכנית במחוז, מר יעקב אשכנזי, מנהל מחלקת הפרוגרמות במחוז, מר בנימין וייל, סגנית אדריכל המחוז, הגב' אסתי כהן-ליס. מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק תכנון ובניה, הרב שלמה שרעבי, סגן ראש העיר, הרב יוסף שטרית, גזבר העירייה, הרב יהושע פולק, מנכ"ל העירייה, הרב יהודה גרליץ, מנהל החברה לפיתוח, הר"ר שמעון איינשטיין, מהנדס העירייה, מר אבישי מירון וחברי העירייה הרב בנימין הרשלר, הרב אהרון אבלס, הרב שמעון לף, הרב אורי הולצמן, הרב יוסף חיים כהן והרב מיכאל נקי.
 

בכניסה לבניין העירייה
בתצפית על העיר
בסיור ברחובות העיר
מתבוננים במפת השכונות החדשות המתוכננות בעיר
 
בנטיעת עץ בכניסה לעיר