יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

לקדם נגישות לנכים בבני-ברק

בפגישת פורום תושבים "קהילה נגישה" הבטיח ראש העיר לקדם את הנגישות לבעלי מוגבלות

משה שוורץ י"ט באב תשס"ט - 09/08/2009 22:37
 עיריית בני ברק תגביר את המודעות בקרב מנהלי האגפים והעובדים לקדם את הביצוע של תחומי הנגישות לאנשים בעלי מגבלה. כך הודיע הרב יעקב אשר, ראש העיר, במפגש מקצועי של נציגים עירוניים עם חברי פורום תושבים "קהילה נגישה".
 
בפתח הישיבה נמסר, כי בעיר פועל פורום תושבים, שמטרתו לפעול לקידום תחומי הנגישות באזורים השונים. חברי הפורום הינם תושבים מתנדבים אכפתיים מהנושא הקרוב לליבם, תושבים בעלי מגבלה ובני משפחותיהם.
 
הפעילות מתבצעת בהתאם לחוק שוויון לאנשים עם מגבלות שנתקבל לפני למעלה מ-10 שנים, שמטרתו הגנה על כבודו וחירותו של אדם עם מגבלות למימוש זכותו להשתתפות שוויונית ופעילה בקרב הציבור, בכל תחומי החיים, תוך מתן מענה הולם לצרכיו המיוחדים, תוך מיצוי מלוא יכולותיו ובהתאמות נכונות.
 
משמעותו של החוק הינה התייחסות לכלל ההיבטים שיאפשרו לאדם עם מגבלה ניהול חייו בעצמאות ובלא תיווך, וזאת ע"י התאמות סביבתיות כמו חניות הולמות, שביל גישה בכניסה,הנמכה בצמתים ובמעברי-חצייה.
 
בתחום החברתי, הכוונה היא לראות האדם ולא את מגבלתו, להתייחס ליכולותיו, לכישרונותיו ולשאיפותיו, באמצעות שיתופו המלא בכל התחומים עם בני משפחתו והעלאת המודעות, פיתוח רגישות, נגישות בתחומי מידע ומיצוי זכויות.
 
כדי לקדם את הנושא על מכלול היבטים זומנו לפגישה מטעם העירייה גורמים ועובדים הקשורים לתחום כהרב מרדכי דריימן, חבר מועצת העירייה ויו"ר הועדה לשירותים קהילתיים; הרב חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות ולפיתוח; אדריכל ישראל קשטן, מהנדס העירייה ואדריכלית רות מוזס, , מנהלת מדור תכנון באגף ההנדסה; הרב דוד לרנר, מנהל לשכת סגן רה"ע וראש האגף לשירותים חברתיים; גב' ארלט מויאל, מנהלת האגף; עובדות סוציאליות, ובהן גב' חיה שלף, נורית טולידאנו, יעל יצחק, שרה יונקו ואסתר טיירי. מטעם נציגי פורום התושבים "קהילה נגישה" הגיעו לפגישה מתנדבים רבים.
 
בפני המשתתפים הוצגו בעיות שונות, שבחלקן כבר נפתרו בשיפוץ של צמתים אחדים בהתאם לתקני הנגישות ואת הצרכים במקומות אחרים. הרב יעקב אשר, ראש העיר הביע את התרשמותו והתרגשותו מפורום המתנדבים לקידום התחום ואת המפגש שהוכן באופן ממוקד ומקצועי ע"י האגף העירוני לשירותים חברתיים יחד עם הפעילים המתנדבים.
 
בעקבות הצעות שונות שהועלו במהלך המפגש והודעת הרב יעקב אשר, ראש העיר על תמיכתו והירתמותו לקידום הנושא, נקבע יום עיון למנהלי האגפים והעובדים, כדי להגביר את המודעות בקרבם לתחום, וכמו"כ נבחר הרב מרדכי דריימן, חבר מועצת העירייה ויו"ר הועדה לשירותים קהילתיים לריכוז הנושא בכללותו עם אגפי העירייה הרלוונטיים, פעילי קהילה נגישה, המגזר העסקי.