יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

מרפאת שבת נפתחה ברמת בית שמש א'

המרפאה מופעלת על-ידי רופא מומחה נוכרי, לאחר ש"מכבי שירותי בריאות" קיבלו את ברכת הרבנים

אבי משה כ"ה בתמוז תשס"ט - 17/07/2009 10:10
בפגישה שהתקיימה בביתו של רב שכונת "משכנות יעקב" בבית-שמש, הגאון רבי מרדכי גולדשטיין שליט"א, בהשתתפות ראשי ארגון "הצלה בית שמש" ר' בן-ציון נובק ור' יוסף עוביידי ומתאם קשרי הקהילה של מכבי שירותי בריאות ר' משה שלזינגר, נמסר על הפעלת שירות שירות חדש: מוקד רפואי בשבת המופעל ע"י רופא מומחה שאינו יהודי.
 
השירות מתחבר למערך קשרי קהילה שבין מכבי שירותי בריאות לבין הארגון החשוב "הצלה בית שמש", הדואגים במסירות למען הקהילה בכל השנה, לילות כימים, ועל-ידי העמדת חובש בכיר לימין הרופא הנוכרי. זאת, בנוסף לאמבולנס שבת המופעל ע"י גוי, שנותן מענה בעת הצורך ח"ו לפינוי לבית החולים או למוקד ט.ר.ם.
 
 
בפגישה שהתקיימה בביתו של המרא דאתרא של שכונת "משכנות יעקב", הגאון רבי מרדכי גולדשטיין שליט"א, בהשתתפות צוות בכיר מ"מכבי שירותי בריאות" וכן ראשי "הצלה בית שמש", השתתף גם הרופא הנוכרי אשר קיבל הנחיות ברורות בדברים הקשורים לעסקתו כרופא בשבת בשכונה.
 
כמו-כן הוחלט, שאחת לכמה שבועות יפגשו ראשי "הצלה בית שמש" ומתאם קשרי הקהילה ר' משה שלזינגר, יחד עם הרופא בבית ההוראה של הגר"מ גולדשטיין שליט"א, על-מנת ללבן נושאים רפואיים הלכתיים וכן להפיק לקחים ולימוד מהפעילות בשבתות הקודמות.
 
תושבים רבים, אף כאלו שעדיין אינם חברים במכבי, ציינו לשבח את היוזמה הברוכה של הנהלת המחוז להעמיד לתושבי השכונה והעיר בבית שמש, שירות של מרפאת שבת המאוישת ע"י רופא מומחה שאינו יהודי, ועל השיתוף הפעולה עם ארגון "הצלה בית שמש", שיתוף פעולה שיתן מענה בעת צרה לתושבים.
 
ראש מחוז ירושלים והשפלה ד"ר מאיר רז, ציין שהוא שמח להוכיח את שטען בפגישתו עם רבני העיר, כי מכבי הולכת לחולל מהפכה בריאותית בעיר בית-שמש. "שוב ניתן להיווכח שמכבי הינה הקופה המתאימה והנאמנה ביותר לציבור החרדי, ובעזרת ה' מכבי תמשיך לפעול ולפתח את השירותים הרפואיים, כפי שנפתח בימים אלו בית 'מכביקיד' ייחודי בכל האזור, בו מרוכזת תחת קורת גג אחת כל רפואת הילדים ע"י צוות רופאים מומחים בכירים ביותר, במגוון רחב של נושאים הקשורים ברפואת הילדים".