יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

הצלחה לביקורו של ראש עיריית ב"ב בארה"ב

הרב יעקב אשר נפגש עם רבנים, אדמו"רים, אישי ציבור, בכירים בממשל ופילנטרופים

משה שוורץ ג' בתמוז תשס"ט - 25/06/2009 06:01
"היעד המרכזי של ביקורי בארה"ב, היה הבאת דברה של העיר בני-ברק ויעדיה של קרן לפיתוח העיר לתושבי אמריקה. זכיתי לתגובות אוהדות ונלהבות". כך אמר ראש עיריית בני-ברק, הרב יעקב אשר, בקבלת פנים בשדה התעופה שנערכה לכבודו, ביזמת מ"מ ראש העיר, הרב חנוך זייבט, עם שובו משליחות הציבורית בארה"ב.
 
הרב יעקב אשר, שנפגש בימים האחרונים עם גדולי האדמורי"ם, ובהם האדמורי"ם מסאטמאר, מסקוירא, מבובוב, ממונקטש, מנובומינסק, מקוסוב ומספינקא, ועם ראשי היהדות החרדית ואישי ממשל מסר, כי אין כמעט יהודי שומר תורה ומצוות שלא סיפר לו על קשריו עם העיר בני-ברק, אם זה כתלמיד ישיבה בה, אם זה כחסיד של אחד האדמורי"ם, אם זה בקשר לבני-משפחה, אך עם כל זאת, הציבור בעיקרו לא הכיר ולא היה מודע עד כה לגודלה של בני-ברק, למגוון הגדול של מוסדותיה ופעליה ולתכניות הפיתוח היחודיות של העיר.
 
לצורך זה גם הודיע ראש העיר על כוונתו להכין ספר, שיכלול את כל התכניות לפיתוח מוסדות חינוך, רווחה ופיתוח כגינות וכדומה, והוא יטיל זאת על הרב חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה. ספר זה יוצג בפני אישי ציבור בארה"ב. הוא גם מסר על הקמתה בקרוב של הנהלת הקרן בארץ ובארה"ב, שתורכב מאישי ציבור ידועים.
 
הרב חנוך זייברט, מ"מ ראש העיר, שיזם את קבלת-הפנים הנרגשת, הדגיש כי מטרתה היא להביע את הוקרת אנשי העירייה והעיר על פעילותו הנמרצת והמפרכת של ראש העיר לפיתוח העיר ועל האווירה הכללית של אחדות ושיתוף הפעולה בין כל חברי מועצת העירייה. דברי הערכה ותודה השמיעו גם הרה"ג רבי ישראל ארנטרוי, רב קהל עדת ישורון בני-ברק; הרב מנחם מנדל אייזנברג, הרב אליהו דדון והרב אברהם רובינשטיין, סגני רה"ע ואברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה.
 
במסגרת הסיורים ביקר ראש עיריית בני-ברק הרב יעקב אשר אצל כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א שהביע את קורת-רוחו לשמוע על פעולות הקרן, התעניין בנעשה בעיר והבטיח את עזרתו לקידום ענייני הקרן בקרב יהדות ארה"ב.
 
מבית האדמו"ר יצא ראש העיר לפגישה בעיריית קריית יואל-מונרו שם התקיימה לכבודו קבלת-פנים גדולה, בראשות ראש העיר המקומי, הרב אברהם וידר, שסקר את פעולותיה המגוונות של עיריית מונרו. בביקור במונרו סייר הרב יעקב אשר גם במוסד הענק "שערי חמלה" לילדים מיוחדים והביע את התרגשותו מגודל המוסד ומגודל פעולותיו.
 
בעיריית סקווירא יצא ראש העיר, עם הנגיד החרדי הרב אברהם הלפרין, לביקור במוסד "לאם ולילד" שבהנהלת הרב אביגדור אסטרייכר, בהדגישו את התפעלותו מהפאר וההדר של המוסד המרשים. בסקווירא התקבל ראש העיר אצל כ"ק האדמו"ר שליט"א ששמע בקשב רב על העיר בני-ברק ועל תכניותיה המגוונות של העירייה. הרב יעקב אשר גם נפגש עם הרב דוד וינברגר, מחשובי הרבנים במקום.
 
לראש העיר נערכו קבלות פנים גדולות, בהשתתפות אישי ציבור רבים, בהן בארגון "יד אברהם", שבראשות הרב קלצקי; אצל הרב אברהם בידרמן, מחשובי אישי הציבור הפעילים למען הכלל והפרט; במחוז ברוקלין, שם נתקבל ע"י מר ארווין מוסקוביץ, נשיא המחוז; מר דב הייקינד, חבר בית-הנבחרים של מדינת ניו-יורק ומר ג'רי נבדלר, חבר הקונגרס. כמו"כ נפגש ראש העיר עם מר מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו-יורק ועם מר ויליאם טומפסטון, מועמד לראשות העיר. ראש העיר גם נפגש עם עורכי העיתונים היהודיים והציג בפניהם את מטרות ביקורו ואת שילובם של יהודי ארה"ב לקידומן.