יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

"מבית שמש תצא בשורה למצוקת הדיור"

כך אמר יו"ר סיעת "יהדות התורה" בכנסת, ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס במהלך סיור בעיר

אבי משה ג' בתמוז תשס"ט - 25/06/2009 10:04
יו"ר סיעת "יהדות התורה" בכנסת, ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, סייר השבוע בעיר בית-שמש, כאורחו של ראש העיר הרב משה אבוטבול.
 
הסיור נפתח בישיבת הכנה שהתקיימה בלשכת ראש העיר הרב משה אבוטבול בהשתתפות סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך הרב שמואל גרינברג, סגן ראש העיר הרב דוד ויינר, חבר העירייה ומחזיק תיק הנדסה הרב משה מונטג וחבר העיריה הרב מרדכי דירנפלד.
 
ראש העיר קידם בברכה את בואו של ח"כ מוזס לבית שמש, והביע את התפעלותו מישיבת הפתיחה של השדולה למציאת פתרונות למצוקת דיור שהתקיימה בשבוע שעבר בכנסת והשתתף בה, ומהרבגוניות של הנוכחים. הוא הביע תקווה כי אכן מבית שמש תצא הבשורה וינתן הפתרון לאלפי זוגות צעירים, במיוחד נוכח העובדה שבהסכם הקואליציוני נקבע, לפי דרישת הרב מוזס מראש הממשלה, כי יוגדלו מספר יחידות הדיור בבית-שמש כמענה למחסור.
 
 
באותו הנושא המשיך את דברי ראש העיר הרב משה מונטג מחזיק תיק ההנדסה בעירייה, אשר הציג את התוכניות של רמת בית שמש ג' ואת שיטת השיווק המתוכננת על מנת לשמור על רמת מחירים סבירה לרוכשים.
 
בסיום הדיון על נושא הדיור הוצגה לפני ח"כ הרב מוזס מצבת התלמידים בבית שמש. "כבר היום מונים תלמידי המגזר החרדי, כ-15,000 תלמידים בלע"ה, ובכל שנה מספר התלמידים ממשיך לעלות וזאת לעומת כ-10,000 תלמידים בלבד בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי", סיפר ראש העיר.
 
סגן ראש העיר הרב שמואל גרינברג הסביר,כי בבית-שמש חסרים כיום כ-240 כתות לימוד תקניות, בנוסף לכ-40 כתות החסרים באופן מיידי כדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים תש"ע בצורה תקינה. גרינברג ביקש מיו"ר הסיעה הרב מוזס להפעיל את קשריו במשרד החינוך ולרתום לנושא את סגן שר החינוך כדי להביא לפתרון המצוקה, ולאפשר פתיחת שנת לימודים ראויה..
 
לאחר סיום ישיבת העבודה יצא ח"כ הרב מוזס בלוית ראש העיר לביקור בגני ילדים "סולם" של חינוך מיוחד, השוכנים בתנאים קשים ביותר במרכז בית-שמש הותיקה. הרב דוד ארנסטר, מנהל רשת "סולם", הציג בפני האורחים את התנאים החומריים הקשים בהם נמצאים ילדי החינוך המיוחד, תוך שימת דגש על אי היכולת להעניק להם את מגוון הכלים והאמצעים ההתפתחותיים, זאת בגלל מצוקת המקום בה הם נמצאים.
 
הרב מנחם מנדל גרינבוים, מנכ"ל מוסדות ויז'ניץ בבית-שמש, ליווה את הרב מוזס וראש העיר לסמינר ומתחם גני הילדות של ויז'ניץ. המבקרים עמדו על הצפיפות הנוראה השוררת במקום, כאשר הרב גרינבוים מסביר כי בשל שמו הטוב של המוסד רבים מתדפקים על פתחו, אך הם נאלצים להשיב את פני הפונים ריקם מחוסר מקום. לדבריו, לקראת שנת הלימודים הבאה, חסרים להם לפחות 3 קראוונים נוספים, לכתות החדשות שייפתחו בשנה"ל הבאה בכתות הגן והסמינר, וזאת ללא חדרי הקבצה, מעבדה, חדר מחשבים וכו'
 
בהגיעו אל תלמוד תורה ויז'ניץ לא יכול היה הרב מוזס להסתיר את הזדעזעותו ממראה עיניו. עשרות ילדים נדחפים בצפיפות נוראה בכתות קטנות. הוא ציין לשבח את התנהגות התלמידים ואמר כי ניכרת בהם ההשקעה הגדולה והמסירות של הצוות החינוכי, אך שב והדגיש כי לא ייתכן שילדי ישראל ילמדו בתנאים אלו וכי יעשה מעל ומעבר ליכולתו על מנת להוציא את הילדים הללו למבנה מרווח יותר. "המצב אינו יכול להימשך! יש למגר אחת ולתמיד את תופעת הלימוד בקרוואנים ובמקלטים ללא אור יום", אמר.
 
ראש העיר מבחינתו, הבטיח גם הוא לסייע בנדון והביע תקווה כי בכוחות משותפים ימצא הפתרון. הוא ציין את מגוון הבעיות עימם מתמודדת העירייה. אולם לדבריו מוסדות ויז'ניץ יקרים לליבו, והוא ישתדל להביא לפתרון.
 
בסיום הביקור סייר ח"כ הרב מוזס יחד עם חבר העירייה ומנכ"ל המוסדות הרב מרדכי דירנפלד בבית המדרש, ת"ת ובי"ס של חסידי בעלזא בבית-שמש, והביע את התפעלותו מהמבנה רחב הידיים שקיבלו מעירית בית-שמש. הרב מוזס ציין שזהו בבחינות "והיה ראשית מצער ואחריתך ישגה מאוד" וכי הוא זוכר את התנאים הנוראיים בהם למדו התלמידים לפני כניסתם למוסדות מפוארים אלו והביע תקוותו כי בקרוב יחנכו גם חסידי ויז'ניץ מוסדות פאר.   
 
הרב מוזס שב והודה לראש העיר, על המאמצים שהוא משקיע בפיתוחה ושגשוגה של העיר בית שמש, ועל עמדו לימין מוסדות החינוך של העיר. במיוחד ציין לטובה את החלטתו לשלם את תשלומי החשמל, המים של כלל מוסדות החינוך בבית שמש וכן תקציב הצטיידות. "זוהי הקלה גדולה על מוסדות החינוך, הנמצאים גם כך במצב כלכלי קשה. אני מקווה כי ראשי ערים נוספות ילמדו מראש עירית בית שמש", אמר.