יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

על גבעות הטרשים של רמת בית שמש ג'

גלריית תמונות מביקורו של שר השיכון, הרב אריאל אטיאס, בבית-שמש

אבי משה כ"ג בסיון תשס"ט - 15/06/2009 13:05
"בית שמש נמצאת בלב הקונצנזוס הלאומי, ובמשך החודשים שאני נמצא בתפקידי עברתי על תוכניותיהם של ערים רבות בישראל, וגיליתי כי בבית שמש יש את עתודות הקרקע הזמינות ביותר יותר מכל מקום אחר, ולכך משרד השיכון מתכוון להשקיע בבית שמש ולהפוך את העיר לספינת הדגל שלו". כך בישר  שר הבינוי והשיכון הרב אריאל אטיאס בקבלת הפנים שנערכה לכבודו בעיריית בית שמש, אליה הגיע יחד עם צמרת משרדו כאורחה של עיריית בית שמש.
 
ביקורו של שר השיכון בבית שמש, היה במסגרת תוכניות הפיתוח החדשות של בית שמש ובראשם שכונת רמת בית שמש ג', שכונה גדולה בת כ-2,300 יחידות דיור בשלב ראשון, כאשר בשלבים הנוספים ישווקו עוד אלפי יחידות דיור נוספות עד כ-30,000 יחידות דיור נוספות בסה"כ.
 
ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול קידם בברכה את שר השיכון, באומרו ששיתוף הפעולה בין העירייה למשרד השיכון יביא לפיתוחה של העיר, לא רק בשכונות חדשות אלא גם בפיתוח העיר הוותיקה וקידום פרויקטים של שיקום שכונות ופינוי-בינוי.
 
ראש העיר הוסיף ואמר כי עיני זוגות צעירים רבים בבית שמש ומחוצה לה נשואות לרמב"ש ג', זו שכונה נפלאה עם כל המוטיבים להצליח, ולכן העירייה שבראשותי תעשה הכל בס"ד כדי לפתח את השכונה ולהפוך את החזון של אתמול למציאות של מחר.
 
"בית שמש היא לא עיר של גוון אחד, יש בה וותיקים וחדשים, חרדים וחילונים, עולים ומקומיים, מדובר בפסיפס מופלא של דעות וקהילות ואנו כעירייה צריכים לשרת את כולם ולתת לכל מי שרק רוצה את האפשרות להקים את ביתו בבית שמש". סיים ראש העיר את דבריו.
מספר חברים במועצת העיר הציגו הסתייגות על הסכם הפיתוח של משרד השיכון, וכן ביקשו התחייבות שאכן הרצון הטוב לתת לכולם את האפשרות לבנות ברמב"ש ייושם הלכה למעשה.
 

אבי משה
  צלם

את מסכת הנאומים סיים שר השיכון הרב אריאל אטיאס, בהציגו את החזון שלו לפיתוח כלכלי ואזורי של בית שמש. "לא כולם זכו למה שבית שמש זכתה, יש כאן עיר עם משאבי קרקע גדולים, ואם יהיה שיתוף פעולה של משרד השיכון עם העירייה בית שמש תפרח ותתרחב".
 
שר השיכון הוסיף: "שמעתי קולות של תושבים וותיקים החוששים כי משרד השיכון משקיע בשכונות חדשות אך זונח את הישנות. עליכם לדעת כי אם בית שמש תכנס לתנופת בניה הדבר יביא לתנופה לכל העיר, משרדי הממשלה ישקיעו כאן יותר ויהיה זה מנוף לכל שכונות העיר, גם בתחומי התחבורה, גם בתחומי שידרוג תשתיות, וגם בתחומי התעסוקה. אך מנגד אם לא תהיה כאן בניה, זה יכול להיגרר חלילה למה שמתרחש בערים אחרות שנעצרות והעיר והתשתיות מתנוונות ומתדרדרות".
 
"אני שר השיכון של כולם, ונעשה הכל כדי לפתח את בית שמש על כל שכונותיה, אך זה כמובן תלוי במידה של שיתוף הפעולה. יש לנו מוטיבציה רבה לבנות ולפתח, אם בית שמש לא תדע לפתוח את הדלת, נגיע למקומות אחרים, ויש הרבה כאלו שמחכים למשרד השיכון". סיים השר את דבריו.
 
עם תום מסכת הנאומים יצאו המשתתפים לסיור בכל שכונות העיר, החל מהשכונות הוותיקות, ועד השכונות החדשות. במהלך הסיור אותו הדריך אסף מטרי עוזרו של ראש העיר, הצביע ראש העיר משה אבוטבול בפני השר וצמרת משרדו על שכונות וותיקות בבית שמש הראויות לשיקום מיידי, כמו שכונות הנרקיס והמעפילים שיש להם תשתיות ירודות. שר השיכון הביע תמימות דעים והודיע כי הוא לוקח את הדברים לתשומת לבו כדי לבחון כיצד ניתן לתת תשובות מקצועיות למצוקות של השכונות הללו.
 
בקו התפר מעל נחל זנוח, הציג חבר העירייה הרב מרדכי דירנפלד את הצורך להביא לפיתוחו של המקום ולהפיכתו לפנינה של משחק ומנוחה לילדי העיר. מדובר בשטח בן 50 דונם הנמצא בסמכות המינהל, ומסירתו לעירית בית שמש להקמת פארק גדול, יכול להביא בשורה ליותר מאלף משפחות שמתגוררות מסביב ועדיין לא זכו לגינה ראויה לשמה.
 
סיומו של הסיור שנערך גם בכבישי הגישה לבית שמש כמו כביש 10 וכביש 38, היה בשכונת רמת בית שמש ג', שם אחר שראו את התשתיות המאסיביות שכבר הושקעו בשכונה ע"י משרד השיכון, הציג חבר העירייה ויו"ר ועדת תכנון ובניה הרב משה מונטג, את שלבי השיווק השונים של רמת בית שמש ג' וד', וכן את סגנונות הבינוי השונים של השכונה, כמו שכונת בני ביתך וכן מגדלי דירות של שמונה קומות.
 
ראש העיר משה אבוטבול הציג בפני השר וחברי העירייה את האפשרות המעשית להביא לחלוקת השכונה בין גווני הציבור השונים, שיהיה לכל גוש גם דרכי גישה משלו, כדי שכל גווני הציבור יוכלו לגור בשכונה לפי אורחות חייהם, במהלך הדברים הודה ראש העיר ליו"ר ועדת תכנון ובניה משה מונטג, אשר מאז כניסתו לתפקיד פועל כדי לקדם את בנייתם של שכונות חדשות בבית שמש, ובכישוריו הרבים מצליח לדלג על משוכות ולקדם את תחום הבינוי של בית שמש.
 
סיומו של הביקור בבית שמש נערך באולם העירוני בשכונת "פסגת השבע", שם סוכמו עיקרי הביקור והסיור, כששר השיכון מצהיר כי למרות שהוא שמע רבות על בית שמש, הסיור הנוכחי הביא לו תפיסות חדשות, שתקוותו שיוכל ליישם אותם לטובת כלל תושבי העיר.
 
ראש העיר משה אבוטבול הודה לשר השיכון על הסיור ועל היותו שגריר נאמן של בית שמש במשרדי הממשלה. "ראינו יחד את בית שמש, שמענו את הקולות ואת רחשי הלב, עכשיו נותר לנו התפקיד האמיתי לצאת לדרך ולהתחיל לבנות - הגיע זמן בית שמש", סיים ראש העיר.


אבי משה 

צלם
אבי משה

צלם
אבי משה

צלם
אבי משה
  צלם
אבי משה
  צלם
אבי משה
  צלם
אבי משה
  צלם
אבי משה
  צלם
אבי משה
  צלם