יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

יש לי מושג

מגן דוד

סמל "מגן דוד" ליווה את היהודים במשך אלפי שנים, למה משמש הסמל ומה מקורו הקדום ביותר הידוע לנו?

נ. ליברמן ז' בניסן תשס"ט - 01/04/2009 10:00
 
סמל ארגון מד"א (מגן דוד אדום) ארגון החירום וההצלה של ישראל, אשר קם בשנת 1936- ה'תרצ"ו,  אינו מופיע בצורתו המקורית בבמות בינלאומיות, אלא בתוך מעוין אדום, המכונה- קריסטל אדום, שהוכנס לשימוש כסמל בשנת 2005- ה'תשס"ה על ידי ארגון הצלב האדום הבינלאומי שמרכזו בג'נבה – שוויץ.
סמל המגן דוד הינו אחד הסמלים המלווים את העם היהודי לאורך השנים.
על פי המסורת היהודית, ולהבדיל, גם על פי מסורות אחרות, סמל ה'כוכב', המורכב משני משולשים הפוכים זה לזה, היה מצויר או חרוט על מגיני לוחמיו של דוד המלך, ומכאן שמו: "מגן דוד".
הממצא העתיק ביותר, המורה על קשר הסמל לעם היהודי היה חותם יהודי, הנושא את סמל המגן דוד, אשר נמצא בצידון, והינו שריד מן המאה ה-7 (לפסה"נ).
נמצאו גם שרידים שהסמל הופיע בהם מבתי כנסת עתיקים בתקופת בית שני ולאחריה.
יהודי פראג בחרו את הסמל לדגלם בשנת 1354 ה'קי"ד, כאשר העניק להם הקיסר קארל הרביעי את האפשרות לבחור דגל.
בליל הבדולח 1938 ה'תרצ"ח סמנו הנאצים את חנויות היהודים במגן דוד, וכן הטלאי הצהוב, אשר גזרו על היהודים לעונדו היה בצורת מגן דוד.
כאמור, סמל המגן דוד מהווה את סמל ארגון מד"א.
בשל בחירת סמל זה, כאשר ביקש הארגון בשנת 1950- ה'תש"י להתקבל ל"וועד הבינלאומי" של הצלב האדום והסהר האדום, התנגד הוועד להכיר בארגון, מפני שטען, כי סמל ה"מגן דוד אדום" אינו אחד מן השלושה המוכרים בארגון; צלב אדום, סהר אדום, אריה ושמש אדומים. 
לטענת הארגון- הצלב מייצג את הנצרות. הסהר- את המוסלמים, מדוע לא יוכר, איפא, גם המגן דוד?
עקב חילוקי דעות אלו ואחרים- הוציא הצלב האדום ב-2005 את סמל ה"קריסטל האדום", שבו יכול כל ארגון לשים את סמלו המקומי ואף הדתי.
כך, שגם בארגון בינלאומי "נייטרלי" זה, בצבצו סימני אנטישמיות.