יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

יש לי מושג

עברית, ארמית ואמריקה

בהושענא רבא של שנת ה'רנ"ב-1492 הגיע כריסטופר קולומבוס ליבשת אמריקה. שם ציפה לפגוש ב... עשרת השבטים האבודים. מה היו הכנותיו לפגישה זו, ומי ליווה אותו לשם?

נ. ליברמן כ' בתשרי תש"ע - 08/10/2009 06:02

ב- 3 באוגוסט 1492 - י' באב ה'רנ"ב, (במקביל לגירוש ספרד) יצא כריסטופר קולומבוס, ‏(1451, ה'רי"א- 1506, ה'רס"ו) למסעו הראשון אל יבשת אמריקה, אותה החשיב בטעות כהודו.

משום שהמסע היה אל הבלתי נודע, ואף לא אחד יכול היה לשער אילו בני אדם יפגשו במחוז חפצם, הכינו יוזמי המסע את עצמם לפגישה עם שבטים עלומים, ביניהם - עשרת השבטים, אשר הוגלו על ידי שלמנאסר מלך בבל.

לשם כך, צורף אל המסע שהתאפשר תודות  לפיתוחים יהודיים בתחום הניווט הימי והמפות, לואיס דה טורס, (Luis de Torres) יהודי מקהילת האנוסים, אשר שלט בשפות העברית והארמית, על מנת שיוכל לתקשר עם עשרת השבטים במקרה שיפגוש בהם.  לאחר מסע של חודשיים ותשעה ימים,  ב-12 באוקטובר 1492- כ"א בתשרי, יום הושענא רבא של שנת ה'רנ"ג הגיעה הקבוצה, על שלוש אניותיה: פינטה, סנטה מריה וניניה אל חופי איי באהמה - הנמצאים מזרחית לפלורידה שבארצות הברית.

כיום, טוענים הסטוריונים רבים כי אף קולומבוס עצמו היה יהודי, בן למשפחת אנוסים מספרד.

במהלך מסעם פגשו בני הקבוצה ילידים, בני שבטים אינדיאניים במקום. בעשרת השבטים – הם לא פגשו.

לאחר מסע זה יצא קולומבוס לארבעה מסעות נוספים אל היבשת העלומה, אותה זיהה כיבשת חדשה אמריגו וספוצ'י - סוחר איטלקי ונווט, תשע שנים לאחר מכן, בשנת 1501, והיבשת נקראה על שמו - אמריקה. (בשנת 1507, ה'רס"ז)