יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

ועדת הכספים דנה בשביתה המתמשכת בבנק הבינלאומי, אוצר החייל ופאג"י

ועדת הכספים קיימה אמש (ג') דיון בשביתה המשתמשכת של עובדי הבנק הבינלאומי, אוצר החייל ופאג"י. בדיון האשים יו"ר הוועדה, ח"כ ר' משה גפני, כי הנהלת הבנק "אינה לוקחת ברצינות את המו"מ עם העובדים". יו"ר ומנכ"ל הבנק לא טרחו להופיע לדיון

יוסי בלוך, ג' באב תש"ע - 14/07/2010 10:27
השביתה המתמשכת הגיעה לוועדת הכספים. ועדת הכספים קוראת להנהלה הבכירה של הבנק הבינלאומי לשבת מיידית עם ועדי העובדים על מנת לעצור את השביתה בבנקים הבינלאומי, פאג"י ואוצר החייל.  ח"כ ר' משה גפני אמר בראשית הדיון, כי השביתה המתמשכת פוגעת בלקוחות שלא יכולים לגעת בכספיהם, "אין לנו סמכות להיכנס לתוכן המחלוקת שבין העובדים להנהלה, אך יש כאן השלכה משמעותית על המשק, אנחנו חייבים להתערב כדי לבלום את המשבר. הצדדים חייבים להיכנס באופן מיידי להליך בוררות, ההנהלה לא לוקחת את הנושא מדי ברצינות והיא חייבת לשבת עם העובדים תוך כדי השביתה החוקית".   גפני אמר עוד כי "אין לנו סמכות, אבל יש לנו שיניים, לא יכול להיות שהשביתה מתמשכת ודבר לא נעשה לעוצרה".

ח"כ ר' אמנון כהן אמר, כי הבנקים מזלזלים בלקוחות ובעובדים שלהם. "יש כאן יהירות של הבעלים, של היו"ר והמנכ"ל שלא טרחו אפילו להגיע לדיון זה בכנסת ישראל. הלקוחות שלהם שבויים וסובלים. אני קורא למפקח על הבנקים להתערב כדי לפתור את הבעיה". ח"כ שלמה מולה אמר כי בלי העובדים אין בנק, "אני בעד הלקוחות,  אבל האחריות היא על המנכ"ל שלא יכול להרוויח ולפתח את הבנק בלי העובדים, מבדיקות שאני עשיתי, בין 700 ל800 עובדים מקבלים השלמת שכר, ההתאגדות היא זכות יסוד בסיסית לעובדים".
 
ח"כ שלי יחימוביץ אמרה, כי העובדים הם חלק מציבור הלקוחות. "הם לא יהיו צרכנים אם לא נסייע להם בעבודתם כעובדים, בראש ובראשונה צריך לדאוג לזכויות העובדים שיוכלו לפרנס את עבודתם בכבוד. קיבלתי תלושי משכורת מעובדי הבנק, אנו קוראים להנהלת הבנק שיישבו עם העובדים עד שייצא עשן לבן ולהגיע להסכמות".
 
יוסי לוי סמנכ"ל הבנק הבינלאומי אמר, כי הם פועלים למזער את הנזק ללקוחות. "הצענו גישור והעובדים מסרבים לכך". לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ הרב גפני האם אכן העובדים מסרבים לגישור, ענה חנוך לבנה יו"ר ועדת העובדים כי "אנו לא מעוניינים במגשר, אנחנו רוצים שידברו איתנו. לא מדברים איתנו תשעה חודשים, איך יתכן שיו"ר הבנק שותק?".
 
סמנכ"ל בנק פאג"י דוד הורביץ אמר, כי בבנק יש כשלוש מאות עובדים אך העובדים של הבנק התאגדו עם בנק הבינלאומי, ולכן כל רמת הניהול של המו"מ נעשה בבנק הבינלאומי". דן סמנכ"ל בכיר בבנק אוצר החייל אמר כי להם 980 עובדים ומתוכם 650 קבועים, "אנו מקיימים מדיניות שכר נפרדת, ומנהלים מו"מ עם ועד העובדים שלנו".
 
יו"ר ועד העובדים בבנק הבינלאומי חנוך לבנה אמר עוד, כי "לא קרה בישראל שבנק שובת אחד עשר יום ברציפות,  "השביתה שלנו נעשית כדין, הנסיבות ראויות, היא מידתית, בית הדין הורה להנהלה לקיים דיון אינטנסיבי תוך כדי שביתה. אך בניגוד להחלטה, אמרו לנו בהנהלה שלא ידברו איתנו כל עוד יש שביתה". לבנה אמר עוד כי "מאות אלפי לקוחות הבנקים נאנקים, עובדים לא מקבלים שכר, היו"ר והבעלים היו צריכים לבוא לדיון הזה. הם מטאטאים עובדות מתחת לשטיח, אנחנו לא רוצים שביתה. אם יישבו איתנו וידברו בלי תנאים והתחכמויות, כשנראה שהמו"מ יהיה רציני,  אנו נחזור מיידית לעבודה".
 
יונה גולדשרגר העובד 45 שנה בבנק ומכהן כמנהל מזה כ-35 שנה אמר, כי "שלחנו מכתב דרישות בינואר ולא קיבלנו תשובות עד היום. ביקשנו לעשות הכול כדי לא לפגוע בלקוחות, אבל נאמר לנו כי לא יוותרו על העקרונות ואפשר לסגור את הבנק כמה זמן שאנחנו רוצים. אין רצון מצד ההנהלה להגיע להסכמה". 
 
דוד זקן מהפיקוח על הבנקים אמר, כי "אנו לא בוררים או בית משפט, המפקח על הבנקים קרא בשבוע שעבר לשני הצדדים לפתור את השביתה. בפועל הדבר לא נעשה.  הנחינו את הבנק להקים מוקד חירום למזער סיכונים לבנק ולצמצמם עד כמה שניתן פגיעה בלקוחות. הציבור נפגע, הצדדים צריכים להבין שיש פה בנק והמצב הופך לבלתי נסבל. אנו בעד בורר שייקבע לזמן קצוב".  
 
לסיכום הדיון אמר יו"ר הועדה ח"כ גפני "תחושתי היא כי בניגוד לבנקים אחרים, הנהלת הבנק לא לוקחת את הנושא מדי ברצינות. על יו"ר הבנק לשבת באופן מיידי עם וועדי העובדים. לדעתי גם עופר עיני צריך להיכנס לעניין, לא היה דבר כזה במערכת הבנקאות. זה מגיע לשעת חירום בנקאית מצד המפקח על הבנקים. אם המו"מ יהיה רציני, השביתה תיפסק. הנהלת הבנק צריכה לשבת עם העובדים תוך כדי השביתה החוקית שהיא בזכויות הבסיס של כל עובד במדינה. כפי שהצהירו כאן העובדים, ברגע שיראו שהמו"מ רציני, השביתה תיפסק.  אנו לא נרפה מהעניין הזה. ביום שני נקיים דיון נוסף".