יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

מחירי הטיסות לאומן הוזלו משמעותית

בעקבות החלטת הממשלה בשבוע שעבר לביטול חובת הוויזה לתיירים מאוקראינה לישראל ולהיפך, נרשמה הוזלה משמעותית במחירי הטיסות לאומן. משרדי הנסיעות מדווחים כי חלה הוזלה של כ-20% במחירי הטיסות לראש השנה לאוקראינה

א. יצחקי - "חדשות שלנו" ט"ו בתמוז תש"ע - 27/06/2010 16:22

הממשלה אישרה בשובע שעבר את הצעתם של שרי החוץ והתיירות לבטל את חובת הוויזה לתיירים מאוקראינה. במקביל תבוטל החובה בוויזה לתיירים ישראלים היוצאים לאוקראינה.

ביטול חובת הוויזה לאוקראינה מהווה הקלה של ממש לעשרות אלפי חסידי ברסלב הפוקדים מדי שנה את ציון רבי נחמן מברסלב זי"ע ואת קברו של 'סנגורן של ישראל' רבי לוי יצחק מברדיטשוב זי"ע, הבעש"ט זיע"א, ועוד צדיקים קדושים הטמונים באוקראינה. עד עתה נאלצו הנוסעים לאוקראינה להוסיף לעלות של כרטיסי הטיסה עלות נוספת של כ-120 דולר בממוצע על הנפקת ויזה לכניסה למדינה, יצויין כי ע"פ נתוני משרדי הנסיעות טסים במהלך כל שנה למעלה מ-30 אלף איש לקברי הצדיקים באוקראינה, מלבד ימי ראש השנה שאז מגיעים כ-20 אלף איש.

גורמים בחסידות ברסלב בירכו על החלטת הממשלה, ועל הוזלת מחירי הטיסות, ומסרו, כי הם מקווים שאכן הליך זה יאושר בהקדם, לרווחת עשרות אלפי חסידי ברסלב העולים מדי שנה לאומן, לקיים את ציוויו של רבי נחמן מברסלב זיע"א - "איש בל יעדר".

בתוך כך, נפתח השבוע הרישום לנסיעה הגדולה לאומן בראש השנה, כאשר בכל משרדי הנסיעות הוזלו מחירי הטיסות בלמעלה משלושים אחוז - כרטיס שנמכר אשתקד בלמעלה מ-1100 דולר, כעת עומד מחירו על כשמונה מאות דולר. וזאת בעיקר מכיוון שהתנועה לאומן במגמת עלייה, ונכנסו עוד מספר גורמי תעופה חדשים לקו.

אליהו ואדיר רביבו ממנהלי משרד הנסיעות "כנפי נשרים". השנים הותיקים בתחום הטיסות לאומן למעלה מעשור, אומרים כי בשורה זו תקל משמעותית מעל הטסים לאומן, שהיו עד עכשיו תלויים במחסום הבירוקרטי של הוצאת הויזה לכל נוסע, וכמו"כ תוזיל את עלויות הטיסה.

"בבירור שערכנו עם משרד החוץ הישראלי", הם מוסיפים "נמסר לנו כי שתי הממשלות אישרו סופית את ביטול הויזות לאוקראינה ובכך הסירו את כל המחסומים. עם זאת משרד החוץ הודיע כי תהליך זה ייקח מספר חודשים. ממקורות ממשלתיים באוקראינה נמסר מידע דומה ובנוסף נמסר כי כיוון שתהליך זה אמנם אושר גם מצידם, אך עדיין לא נסגרו בין הצדדים סידורי הבירוקרטיה בפועל ומאחר והכנסת יוצאת לפגרה בעוד מספר ימים לכחודשיים, נראה כי לא יספיקו להשלים את הליך החקיקה האורך כ-4 חודשים".


לתועלת הקוראים, נביא בזה מספר נתונים באדיבות משרד הנסיעות "כנפי נשרים":

ביטול הויזה לאוקראינה ישפיע במספר מישורים:

א. תהליך ביטול הויזות יגרום לתנועה גדולה יותר על קו ישראל-אוקראינה, ובכך ייצור הרבה יותר תחרות בין סוכני הנסיעות וגורמי התעופה. ובכך סוף סוף יגיעו מחירי הטיסות למחירם הריאליים כמו בשאר הקווים הדומים בעלי אותו טווח טיסה כדוגמת מוסקבה שבה המחירים נעים בחורף בין 300 ל 450 $ לטיסה ובקיץ בין 400 ל 600$ לטיסה.

ב. ישראלים הנוסעים באופן עצמאי לאוקראינה, יחסכו בין 350 ₪ ועד כ- 1000 ₪ עבור ויזות פרטיות (לפי רמת הדחיפות).

ג. ישראלים הנוסעים לאומן בקבוצות מאורגנות יחסכו  בין 150 ₪ ועד 300 ₪ עבור הויזות הקבוצתיות.

ד. בשונה משאר משרדי הנסיעות, במשרד הנסיעות "כנפי נשרים" מודיעים כי למרות הודעה זו, במידה ויחול שינוי של הרגע האחרון, והויזות יבוטלו עוד לפני ראש השנה, עלות הויזה הקבוצתית תוחזר בחזרה לנוסעים שנרשמו.

מהרו להרשם אצל כל סוכני הנסיעות בארץ!


  []

  []