שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

שר התשתיות מזהיר: "מתקרבים לבצורת חשמל"

שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו, מזהיר כי אם משרדי הממשלה לא יתעשתו ויוחל מיד בבניית תחנת כח נוספת המשק יגיע למצב של 'בצורת חשמל'. "אם לא תבוצע תכנית החירום - במדינה לא יידלק האור, המעליות לא יעבדו והקופות בסופר - יושבתו", מזהיר לנדאו

יוסי בלוך, י"ב בתמוז תש"ע - 24/06/2010 11:44
"משק החשמל הגיע לקצה גבול היכולת, אנו במציאות של בצורת חשמל", כך אמר אמש (ד') שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו. הדברים נאמרים על רקע העיכובים והסחבת בהקמת של תחנת כוח נוספת שתגבה את פעילות משק החשמל שהשבוע שברה פעמיים את שיא הצריכה.

לנדאו מסביר כי גל החום של הימים האחרונים מהווה הוכחה ברורה שעל הממשלה לבצע את החלטותיה ולקדם בדחיפות את תכנית החירום במשק החשמל. "משק החשמל הגיע לקצה גבול היכולת, ואנו במציאות של בצורת חשמל. אם לא תבוצע תכנית החירום שהממשלה אישרה בעצמה, נמצא עצמנו במצב בו לא יהיה ניתן לספק חשמל למשק והמשמעות היא שבמקומות מסוימים במדינה לא יידלק האור, המעליות לא יעבדו, הקופות בסופר-מרקט יושבתו, ותהייה פגיעה ממשית בשגרת היום יום של כל אחד ואחד מאיתנו". לנדאו דורש מהממשלה לבצע צעדים של ממש בעניין. "זו עת לביצוע החלטות הממשלה לאלתר".

במשרד התשתיות מתלוננים, כי עיכובים שונים בהקמת תחנות כוח לייצור חשמל ובהם תחנת הכוח D, ומחלוקות בין משרדי הממשלה לשילוב יצרנים פרטיים גורמים למצב ש"בצורת החשמל", כבר כאן.

מומחי אנרגיה מתריעים, כי ניהול משק החשמל בתנאי רזרבות נמוכים וללא אופק להגברת כושר היצור - גובל "בחוסר אחריות לאומי". משק חשמל אמין ויציב זקוק לרזרבה של כ- 20% אשר תיתן מענה לביקושים הגוברים לצד צמיחתו של המשק. הגברת כושר היצור במשק החשמל היא הכרחית וחיונית להמשך תפקודו התקין של המשק הישראלי, מסבירים המומחים.