יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

אינטל ישראל חונכת את ה"בניין הירוק" הראשון בישראל

אינטל חנכה אמש בחיפה את הבניין הירוק הראשון בישראל. בבניין מערכת מיוחדת לבקרת החום החוסכת אנרגיה ובמקביל נשלטת באמצעות המחשב האישי של כל עובד. מדהים. כנסו

ד' בתמוז תש"ע - 16/06/2010 17:48
כ- 450 מיליון שקלים הושקעו בבנין הירוק החדש שאינטל חנכה אתמול בחיפה, בטקס חגיגי בו השתתפו בנימין (פואד) בן אליעזר – שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, גלעד ארדן - השר להגנת הסביבה, מקסין פסברג - סגנית נשיא אינטל העולמית ומנכ"לית אינטל ישראל, ויוסי שנקלר - מנכ"ל מרכזי הפיתוח, אינטל ישראל.

הבניין הירוק של אינטל הוא הראשון בישראל שקיבל את הסמכת  LEED Gold , וכן  עמד בדרישות התקן הישראלי של מכון התקנים הישראלי לדרגה של מבנה ירוק מצטיין.

הגוף המוביל בעולם בנושא הינו המועצה האמריקאית לבניה ירוקה. גוף זה מפעיל את תוכנית LEED Leadership in Energy and Environmental Design)) לדירוג בניינים לפי מאפייניהם הסביבתיים. הדירוג מתייחס למאפיינים כגון צריכת מים ואנרגיה, חומרי בניה וגימור, איכות תנאי הפנים וכו'. מבנה אינטל IDC9 עמד בדרישות התקן לדרגה של מדליית זהב. זהו הבניין הראשון בישראל שמקבל רמה כזו של הכרה עבור בנייה בת קיימא.

התקן הישראלי ת"י  5281, למבנים שפגיעתם בסביבה פחותה, עוסק בארבעה נושאים עיקריים: אנרגיה, חיסכון במים, קרקע וסוגיות סביבתיות שונות – מבנה אינטל IDC9 עמד בדרישות התקן הישראלי לדרגה של מבנה ירוק מצטיין.
 
בניה ירוקה - איך זה נראה בשטח?

מרכז הפיתוח החדש של אינטל בחיפה ( 9IDC) נבנה על שטח שקודם לכן היה בו מגרש חניה, על מנת לא לפגוע בערכי טבע. התכנון בן הקיימא של הבניין הירוק, מביא להפחתה נטו של 17 אחוז בשימוש הכולל של הבניין באנרגיה בהשוואה לבניית בניינים "רגילים".

IDC9 ממוקם באזור בנוי הכולל תשתיות עירוניות, תחבורה ציבורית ושירותים מסחריים שונים, תוך שמירה על אופיו הטבעי של המקום ככל שניתן.

בבניין חלונות רחבים בעלי זיגוג כפול, אכסדראות (פאטיו) ומדפים רפלקטיביים שמחדירים תאורה טבעית פחותת חום שמש ככל האפשר לאזורי המשרדים. בנוסף, יותר מ- 75% משטחי הבניין המאוכלסים בקביעות יהיו חשופים לתאורה טבעית. זאת בזכות מערכת בקרה אוטומטית המווסתת זרימת אור טבעי.

בקרה אוטומטית תפעיל את תאורת החשמל בהתאם לרמת התאורה הטבעית באזור, ובנוסף יוכל כל עובד להתאים לעצמו את עוצמת האור ואת הטמפרטורה הנוחה לו בסביבתו הקרובה דרך מחשבו האישי; מה שמשפר את איכות סביבת העבודה, מגביר את תפוקת העובד, וחוסך אנרגיה (בתאורה ומיזוג אויר) ובעלויות תחזוקה.

מחזור החום האבוד הנוצר במערכות הקירור ישמש לחימום המרחבי של קומות הבניין. בנוסף לכך, החום הממוחזר ינוצל לחימום מוקדם של מי הצריכה במטבח ובמקלחות חדר הכושר הנמצא על גג הבניין.

אספקת האוויר הצח לקומות המשרדים מבוקרת באמצעות ניטור חיישני CO2 המספקים אינדיקציה על כמות האנשים בקומה. באופן זה כמות האוויר הצח מסופקת לקומה ברמה אופטימאלית, משפרת את האוורור וחוסכת אנרגיה.

בבניין קיימת בקרת השקיה וצמחיה מתאימה שתפחית ב-55% את צריכת המים להשקיה ביחס לממוצע תקן הנתון לשיא הקיץ. בנוסף, מי העיבוי המנוקזים ממערכות הקירור בכמות של כ-20  מטר מעוקב ליום יאספו וישמשו להשקיית הגינון, ללא צורך בתוספת מים שפירים.

הגג יכוסה בצמחייה ובחומרים מחזירי חום להורדת חום. מערך הגינון עצמו על הגג מהווה בידוד תרמי המפחית כ-17 טון קירור מעומס החום.

כ-30% חסכון במים יושג על ידי שימוש במערכות סניטציה החוסכות במים בכמויות המאושרות ומוכחות על פי תו-תקן (ברזים, מקלחות, מתקני שטיפת אסלות ומשתנות).

בבניין הוקם מרכז מחשבים (Data Center) בעל צריכת חשמל חסכונית, בין השאר בשל היותו מבוסס מעבדי Intel Xenon המפחיתים משמעותית צריכת חשמל, עם חסכון שנתי צפוי של כ-750,000 שקלים.

בנימין (פואד) בן אליעזר, שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, אמר כי הוא מאמין שהמחויבות החברתית והסביבתית של הארגונים העסקיים המובילים מהווים אינדיקטור חשוב מאין כמוהו לתפקידה ומקומה של החברה בסביבה בה היא פועלת. "אני יכול לומר בביטחון מלא שחברת אינטל בישראל מגשימה ערכים אלו בצורה מעוררת הערצה, מעבר לפעילותה העסקית ולתרומתה למשק הישראלי", אמר השר בן אליעזר.

מקסין פסברג, סגנית נשיאה באינטל העולמית  ומנכ"לית אינטל ישראל, אומרת: " כחברה טכנולוגית אנו פועלים ללא הרף למציאת פתרונות חדשניים לצמצום טביעת הרגל הסביבתית שלנו. חוות השרתים בבנין, למשל, פולטת חום אותו אנו מנצלים לחימום מים ולחסכון נוסף באנרגיה. אך החשוב מכל הוא שהבניין החדש מאפשר סביבת עבודה בטוחה ירוקה ובריאה לדיירי הבניין, החוסכת באנרגיה ובמשאבי טבע לסביבה". 

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, שלח את בירכתו בה אמר: "בחירתה של אינטל להקים את הבניין בחיפה הינה כבוד גדול לעיר. שיתוף הפעולה בין הנהלת אינטל לעירייה הביא להקמת הפרוייקט בלוחות זמנים קצרים, וזאת מבלי לפגוע באיכות הבניין ותרומתו לסביבה. האמון של הנהלת אינטל ביכולות העיר לקדם את הקמתו, וחנוכת הבניין, מעמידים  את חיפה כמרכז הפיתוח הגדול בעולם של אינטל, ובכבוד בו זכתה העיר תנהג העיר בחברה".  
 
  1. 1. "שכחתם" משהו...
    אבי 17/06/2010 09:36
    שחברת אינטל עוקרת את שבת קדשינו!