יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

ועדות הכספים והחוקה אישרו תקציב דו שנתי

הוועדה המשותפת לוועדת הכספים, וועדת חוקה חוק ומשפט אישרה את הצע"ח לתקציב דו שנתי. היו"ר ח"כ גפני: הממשלה תחויב למסור בין השנים תחזית תקציבית, וכן יוקצה סכום לתגבור משרדי הממשלה במקרי הצורך ב-2012. ההצעה עברה ברוב של 7 תומכים מול שלושה מתנגדים

יוסי בלוך, ג' בתמוז תש"ע - 15/06/2010 17:47
אור ירוק לתקציב דו שנתי. הוועדה המשותפת לוועדת חוקה חוק ומשפט בראשות ח"כ דוד רותם, וועדת הכספים אישרה את התקציב לקראת אישורו במליאת הכנסת. בפתח הישיבה אמר היו"ר ח"כ הרב משה גפני כי הוא פועל בקביעות מתוך מגמה לחזק את הפיקוח הפרלמנטארי על הממשלה, "אני חושב כי התקציב הדו שנתי איננו נכון ואמרתי זאת מעל כל במה אפשרית. אך למרות דעתי האישית, הממשלה הייתה מעבירה זאת".

גפני אמר כי הוא הודיע בעבר שלא ינצל את מעמדו כיו"ר הוועדה לטרפד את החוק למרות שאיננו מסכים עימו והסביר כי בידיו היו שני אפשרויות, "יכולתי להתנגד בכוח ואז החוק היה עולה בכל זאת להצבעה במליאת הכנסת. במקרה כזה, וועדת הכספים הייתה מתנתקת לחלוטין מהפיקוח על תקציב המדינה לשנתיים תמימות. החלופה הייתה פרקטית. להיכנס לדיונים על החוק עצמו, ולהותיר את וועדת הכספים בפיקוח מסוים" .

גפני אמר כי בסיכום שהגיע עם משרד האוצר, לקראת סוף 2011 - באמצע התקציב הדו שנתי, הממשלה תצטרך לבוא לוועדת הכספים על פי החוק להביא תחזית מקרו כלכלית, ההתפתחויות בכלכלה, צרכי ההוצאה וכו', כך שהפיקוח יישאר במידת מה בידי הכנסת, כמו"כ הממשלה תקצה סך של כמיליארד וחצי ש"ח לתגבר את משרדי הממשלה בעת הצורך בשנת 2012. "אילולא תקציב כזה, לא נוכל לעשות דבר כי התקציב ל-2010 כבר עובר כעת".

יואל באריס היועץ המשפטי במשרד האוצר אמר כי תקציב זה לתגבור משרדי הממשלה נועד כדי למנוע מצב בו האוצר והממשלה יהיו מנותקים לגמרי לשנתיים מהכנסת. "הפיתרון נבע מהדיונים שקיימנו, בהם הצגנו את החששות מול היתרונות בדו שנתי".

חברי הכנסת שנכחו בדיון טענו כי אין כל הישג מאחר ומדובר ברזרוות שבכל זאת היו עוברות, ח"כ חיים אורון אמר כי "יתנו פה מיליארד וחצי אבל במקביל יקצצו במשרדי הממשלה וייקחו משם את הכסף הזה. אין כאן כל הישג, אלא עובדים עלינו בעיניים".

לעומתם אמר יו"ר וועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ דוד רותם כי אין להוריד את הסעיף ואין לבטל את הסיכום שהגיעו אליו, "אני תומך בצורך של התקציב הזה". בעמדה זו תמכו גם רוב החכי"ם שנכחו בדיון, אשר תמכו בתקציב הדו שנתי וחוק ההתייעלות.

בתום דיון סוער בנושא, הצביעו חברי הכנסת, כאשר 7 הצביעו בעד, ושלושה התנגדו.