כלכלה
חברה ישראלית תתמודד במכרז הודי
שר התחבורה, ישראל כץ, אישר לחברת נמלי ישראל להתמודד במכרז בינלאומי להקמת נמל ימי בהודו. עלות הפרויקט נאמדת בכ-600 מיליון דולר. מדוע ההודים מעדיפים את חברת נמלי ישראל?
ראובן שטיין, כ"ז באייר תש"ע - 11/05/2010 14:49
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, אישר היום (ג') לחברת נמלי ישראל להתמודד במכרז בינלאומי להקמת נמל ימי חדש בהודו. עלות הפרויקט נאמדת בכ-600 מיליון דולר.
בעקבות אישור שר התחבורה, תפעל חברת נמלי ישראל לקבלת כל האישורים הנדרשים מהממשלה שיאפשרו לה לגשת למכרז.
לצורך ההשתתפות במכרז תחבור חברת נמלי ישראל לחברת תשתיות הודית שתשתתף במכרז הקרוב, להקמת נמל מכולות חדיש במדינת גוג'ראט שבמערב הודו. חברת נמלי ישראל לא תידרש להשקיע הון עצמי בפרויקט אלא תפעל כיועץ שינהל את החלק המקצועי של המיזם.
השר כץ ציין כי לחברת נמלי ישראל יש מוניטין בינלאומי, ידע ומשאב אנושי איכותי בתחום פיתוח הנמלים. "פעילות של חברת נמלי ישראל ביעדים שונים בחו"ל תאפשר לחברות ישראליות נוספות להשתלב בשווקים הרלוונטיים. מדובר בהחלטה אסטרטגית המאפשרת לראשונה שיתוף פעולה עסקי בתחום תשתיות התחבורה בין מדינת ישראל להודו", הוסיף כץ.
יו"ר חברת נמלי ישראל, אלוף (מיל) יפתח רון, ציין כי לחברת נמלי ישראל מומחיות של למעלה מ-40 שנה בתכנון ובנייה של תשתיות נמליות. "לחברה יכולות מוכחות שניתנות למינוף בעולם, במקביל לפעילותה השוטפת בישראל ולכן מבקשת החברה לקבל אישור לפעילות בחו"ל".
מדינת גוג'ראט נחשבת למדינה המתפתחת ביותר בהודו. במדינה חיים כ-5% מכלל אוכלוסיית הודו ושטחה תופס כשישית משטחה הכללי של הודו. גוג'ראט מייצרת כ- 16% מהתפוקה התעשייתית הכוללת של הודו ומייצאת כ- 19% מהייצוא ההודי.
מנכ"ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן, ציין כי ההודים הציעו לחברת נמלי ישראל לקחת חלק במכרז לאור היכולת היוצאת דופן של החברה להתמודד עם שורה של אתגרים ייחודיים. "ניסיונה התפעולי העשיר של החברה והפתרונות המתקדמים שהיא מציעה הפכו למצרך יקר ערך בעולם כולו", אמר ברימן.
בעקבות אישור שר התחבורה, תפעל חברת נמלי ישראל לקבלת כל האישורים הנדרשים מהממשלה שיאפשרו לה לגשת למכרז.
לצורך ההשתתפות במכרז תחבור חברת נמלי ישראל לחברת תשתיות הודית שתשתתף במכרז הקרוב, להקמת נמל מכולות חדיש במדינת גוג'ראט שבמערב הודו. חברת נמלי ישראל לא תידרש להשקיע הון עצמי בפרויקט אלא תפעל כיועץ שינהל את החלק המקצועי של המיזם.
השר כץ ציין כי לחברת נמלי ישראל יש מוניטין בינלאומי, ידע ומשאב אנושי איכותי בתחום פיתוח הנמלים. "פעילות של חברת נמלי ישראל ביעדים שונים בחו"ל תאפשר לחברות ישראליות נוספות להשתלב בשווקים הרלוונטיים. מדובר בהחלטה אסטרטגית המאפשרת לראשונה שיתוף פעולה עסקי בתחום תשתיות התחבורה בין מדינת ישראל להודו", הוסיף כץ.
יו"ר חברת נמלי ישראל, אלוף (מיל) יפתח רון, ציין כי לחברת נמלי ישראל מומחיות של למעלה מ-40 שנה בתכנון ובנייה של תשתיות נמליות. "לחברה יכולות מוכחות שניתנות למינוף בעולם, במקביל לפעילותה השוטפת בישראל ולכן מבקשת החברה לקבל אישור לפעילות בחו"ל".
מדינת גוג'ראט נחשבת למדינה המתפתחת ביותר בהודו. במדינה חיים כ-5% מכלל אוכלוסיית הודו ושטחה תופס כשישית משטחה הכללי של הודו. גוג'ראט מייצרת כ- 16% מהתפוקה התעשייתית הכוללת של הודו ומייצאת כ- 19% מהייצוא ההודי.
מנכ"ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן, ציין כי ההודים הציעו לחברת נמלי ישראל לקחת חלק במכרז לאור היכולת היוצאת דופן של החברה להתמודד עם שורה של אתגרים ייחודיים. "ניסיונה התפעולי העשיר של החברה והפתרונות המתקדמים שהיא מציעה הפכו למצרך יקר ערך בעולם כולו", אמר ברימן.