יום שלישי ט' באדר ב תשפ"ד 19/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

אתם תבחרו מתי לשלם הוראת קבע

הצעת חוק אושרה היום בכנסת בקריאה טרומית, לפיה יוצע לחייב גופים המחייבים צרכנים באמצעות הוראות קבע, לאפשר לצרכן לבחור מועד לחיוב התשלום . יוזם החוק, ח"כ מקלב: "אנשים לא יופתעו מחיוב בלתי צפוי בחשבון הבנק, משום שהם יבחרו את מועד החיוב"

ראובן שטיין, כ"ב באייר תש"ע - 06/05/2010 16:38
הצעת חוק של ח"כ אורי מקלב אושרה היום (ה') בכנסת בקריאה טרומית, לפיה, יוצע לחייב גופים המחייבים צרכנים באמצעות הוראות קבע, לאפשר לצרכן לבחור מועד לחיוב התשלום.

זו הצעת חוק משותפת של יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ויו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין.

הצעה זו, במידה שתאושר גם בקריאה שנייה ושלישית, תפחית את סירוב הבנקים לכבד הרשאות בשל אי כיסוי מספיק בחשבון ויקל על רבים מהאזרחים, כך שלא יופתעו מחיוב בלתי צפוי בחשבון הבנק, שלא נערכו לקראתו.

בתי עסק, ספקי שירות ורשויות מקומיות, שולחים הודעות חיוב לצרכן בכל ימי החודש. במקרים רבים צרכנים מקבלים חשבון לתשלום מהרשויות או מחברה בה הם חתומים על הרשאה לחיוב חשבון שמועד החיוב שלו בפועל חל במועד שאינו תואם את האילוצים הכספיים של הצרכן, כגון מועד קבלת משכורת ועוד.

במקרים רבים הלקוח עומד בפני שוקת שבורה. מחד, הצרכן רוצה וחייב לכבד את החשבון המוגש לתשלום בבנק בהוראת הקבע, ומאידך, קשה לו להשיג אשראי, בשל הכללים החדשים שהונהגו על ידי המפקח על הבנקים בנוגע לתנאים למתן מסגרות אשראי.
 
הצעת חוק זו תאפשר לצרכן, כאמור, לקבוע את היום בחודש בו תגבה הוראת הקבע מחשבונו.

ח"כ יריב לוין הוסיף: "הצעת חוק זו תדרבן את הלקוחות לאפשר לבתי עסק לגבות מהם תשלום באמצעות הוראות קבע, הודות לכך שיתאפשר להם לבחור את מועד החיוב. פעולה זו תפחית את עליות הגבייה ותקל מעל ביצועה".