יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

איום חדש: בדיקות ספרים

מעסיק עובדים זרים ייאלץ לעבור ביקורות ספרים וכדי לקבל החזרים על העסקת עובד זר ייאלץ להיבחן בשבע עיניים אודות חוקיות ההעסקה

איתן פריד, י"ב באייר תש"ע - 26/04/2010 19:18

מלחמת משרד הפנים, העבודה ומשרד האוצר בעובדים הזרים פותחת חזית נוספת נגד המעסיקים שב"חים: רשות המסים תערוך ביקורות ספרים למעסיקי עובדים זרים ותחקור את חוקיות שהייתם בארץ במסגרת הענקת החזר הוצאות למעסיקים. חייהם של מעסיקי העובדים הזרים עומדים להיות קשים בהרבה, במסגרת המלחמה.


בהודעה שהוציאה רשות המיסים נכתב כי, "בהתאם למדיניות שהותוותה על ידי שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, להפחתת כמות העובדים הזרים המועסקים בישראל ולמיגור תופעת ההעסקה שלא כדין, הנחה מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, את משרדי השומה לא להתיר בניכוי הוצאות שכר בגין העסקת עובדים זרים שלא כדין וכן הנחה לדרוש מנישומים הצגת אישורים מתאימים על העסקה כדין כאשר מתבקשת הכרה בהוצאות שכר עובד זר".


לדברי שר האוצר: "זהו אחד הצעדים החשובים שנוקט משרד האוצר על מנת לצמצם את תופעת ההעסקה של העובדים הזרים הבלתי חוקיים. לא ניתן יד למצב האבסורדי שבו מעסיק העובר על החוק ייצא נשכר".


במסגרת יישום מדיניות הממשלה, רשות המסים לא תכיר יותר הוצאות שכר בגין העסקת עובדים זרים שלא כדין. הוצאות שכר אלה אינן מהוות הוצאה בייצור ההכנסה ו/או התרתן מהווה פגיעה בתקנת הציבור. 


משרדי השומה הונחו לדרוש מהנישומים הצגת אישורים מתאימים על העסקה כדין, כאשר מתבקשת הכרה בהוצאות שכר עובד זר. ללא המצאת האישורים לא תותר ההוצאה.


כמו כן, הנחתה רשות המסים מעבידים ומנכים, המגישים בימים אלו דיווח 126 לשנת 2009, לציין קיומו של אישור עבודה לעובד זר בדו"חות המוגשים.


"לתשומת לב המעסיקים", מזהירה הודעת רשות המיסים "הרשות תערוך ביקורות ניהול ספרים למי שהעסיק עובדים זרים בניגוד לחוק, בהתבסס על מידע שיועבר מרשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול.