יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

גאווה ישראלית - תוצרת סין

בהתאחדות התעשיינים מתלוננים: רק כ-5% מהרשויות המקומיות הזמינו השנה דגלי לאום מתוצרת ישראל, כ-95% הזמינו דגלים מתוצרת סין .גאווה לאומית 2010

אהרן שיין, ד' באייר תש"ע - 18/04/2010 10:09
 
דגל "כחול לבן"? בערך. מנתוני התאחדות התעשיינים לרגל יום העצמאות 2010 עולה תמונת מצב עגומה לפיה, רק כ-5% מהרשויות המקומיות הזמינו השנה דגלי לאום מתוצרת כחול-לבן ואילו 95% הנותרות הזמינו דגלים מסין. כך מסר רמזי גבאי, יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים, ומנכ"ל אופיס טקסטיל בהסתמכו על בדיקה שנערכה בקרב יצרני הדגלים.

מדיווחי היצרנים מתברר, כי השנה מכירות הדגלים מתוצרת כחול-לבן מהוות רק כ-5% מסך מכירות כל הדגלים. מאידך, יבוא הדגלים נאמד בכ-95% מסך כל המכירות.

אם בעבר הקפידו על רכישת דגל "כחול לבן" תרתי משמע, היום, טוענים בהתאחדות התעשיינים, "מעניין את הרשויות המקומיות והמשרדים הממשלתיים רק המחיר".

בקרב יצרני הדגלים הישראליים הובעה אכזבה גדולה מהתנהלותן של הרשויות, משרדי הממשלה וגופי המסחר שלא רכשו דגלי ישראל מתוצרת מתוצרת ישראל. כתוצאה מהתנהלות זו, עברו מפעלי יתור הדגלים לעבודה בחצי משרה, כדי להימנע מהצורך לסגור את המפעלים.

בדיקה שנערכה בקרב היצרנים מעלה, כי לקראת יום העצמאות ה-62 של מדינת ישראל רכש הציבור הישראלי כ-500 אלף דגלי לאום (מתוכם כ-200 אלף תוצרת כחול-לבן) – סכום המהווה ירידה של למעלה מ-40% לעומת אשתקד. ההיקף הכספי של הרכישות נאמד בכ-4.8 מיליון שקל.

מדיווחי היצרנים מתברר עוד, כי הזמנות דגלי הלאום מתוצרת כחול לבן מבתי המלון ובתי ההארחה, נשארו דומות לשנה שעברה והסתכמו בכ-50 אלף שקל.

גבאי ציין, כי במכירות דגלי אורך (דגלים של 80 ס"מ או 1 מטר, על 4 מטר, הנתלים בד"כ בחזית הבתים המשותפים), ובמכירות של דגלי ענק המכסים בניינים שלמים - חלה ירידה של 50% במכירות לעומת יום העצמאות אשתקד והן הסתכמו בכ-50 אלף שקלים. 

יצרני הדגלים מדווחים, כי השנה חלו ירידות במחירי הדגלים, והשנה מחיר הדגל לצרכן במידות של 80 - עד 110 ס"מ, נע בממוצע בין 5 ל-15 שקלים.
בנוסף, מדווחים היצרנים שגם בקרב הקהילות היהודיות בעולם חלה ירידה ניכרת בהזמנת דגלים תוצרת "כחול – לבן". ירידה בשיעור של כ-90% ביצוא לארה"ב, קנדה, צרפת, איטליה, אוסטרליה, אנגליה, הולנד, ניו זילנד וצרפת.

מנגד, מורגשת התעוררות ביצוא דגלים לארצות סקנדינביה. מדובר בדגלים המיועדים בעיקר למסיבות יום העצמאות ולבתי ספר יהודיים.