יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

פעילות ללא הפסקה במועצה הדתית באשדוד

מאז היכנס הרב עובדיה דהן בחודש האחרון לתפקיד היו"ר, התוצאות מורגשות בשטח בתחומים שונים: הרחבה בהידורי הכשרות, התפתחות ובניית מקוואות בעיר, ניקיון וחזות בית העלמין, שימור אתר הגניזה המרכזי, הקמת רשת 'ישיבות בין הזמנים' בכל רחבי העיר, קרן לעידוד כתיבת חידושי תורה "קרן פרסים", בדיקת תפילין ומזוזות חינם ועוד.

יוחנן וייסברג ל' באב תשס"ט - 20/08/2009 06:41
לא רבים מהציבור הרחב מכירים בתרומתה של המועצה הדתית למוסדות הדת בעיר. הפעילות שלרוב נעשית בצניעות וללא פרסום נעשית בהנחייתם ובקשר אדוק עם הרבנים ובפיקוח מתמיד של מורי ההוראה המפקחים על השירותים הניתנים בידי המועה"ד לזרועותיה השונים כמו: מקוואות, כשרות, בדיקת תפילין ומזוזות ועוד, אולם מעתה נראה שהפעילות תתעצם ותורגש אף יותר.
 
מאז כניסתו של הרב עובדיה דהן לתפקיד יו"ר המועצה הדתית באשדוד לאחרונה הוא לא נח לרגע, בפעילותו, החל בסיורים במפעלים הגדולים באזור התעשיה כדי לעמוד מקרוב על פיקוח הכשרות במטבחים הנותנים שירות לאלפי העובדים מידי יום ביומו באולמות חדרי האוכל. לסיורים אלו מתלווים הרב אליהו סויסה רב מחלקת הכשרות והרב אשר פרץ מפקח כשרות מטעם המועצה.
 
בביקור בנמל אשדוד ערכו סיור בחדרי האוכל הגדולים, הצוות הביע את התפעלותו מההפרדה המוחלטת בין חלב לבשר כולל מחיצות בישיבה בחדר האוכל וזאת בנוסף לכלים שונים וצוות נפרד גם בדיקה במקררים ובתנורי האפיה הנמצאים בחדרים נפרדים לחלוטין וכן במחסני המזון ציינו הרבנים לשבח שירקות העלים כולם הם מסוג ללא חשש תולעים ומוצרי הקפואים ומזון שימורים בחלקם הגדול נמצא בהשגחה המהודרת של כשרויות הבד"ץ השונים, הרב דהן בשיחה עם ספקי המזון המליץ לבקש עדיפות שגם שאר המוצרים יש להעדיף להזמין בכשרות מהודרת של הבד"ץ.
 
סיור כשרות נוסף התקיים ב'בית זיקוק' באזור התעשיה גם שם המשגיח עושה עבודה מסורה כשמוצרים רבים הן בכשרות הבד"ץ. הרב דהן מציין כי המועצה הדתית מחזקת ומעודדת את משגיחי הכשרות ונותנת להם את הגיבוי שיעשו את מלאכתם נאמנה בתיאום מלא יחד גם עם מנהלי המפעל לשיפור הכשרות, בנוסף הרב דהן כבר נתן הוראה לכל משגיחי הכשרות אשר ברובם קובעים עיתים לתורה במסגרות תורניות שההשתתפות בשיעורי תורה מידי יום ביומו זו חובה על כל משגיח כדי לחדד את האחריות המוטלת על המשגיחים. כמו"כ סיור חשוב התקיים בראשותו של הרב דהן ב'חברת החשמל' באשדוד בשעות הצהריים גם שם עמדו על דרישות שיפור ועליה בכשרות על אף שהמשגיחים עושים מלאכתם נאמנה.
 
ברכת הדרך אצל גדולי התורה מרנן ורבנן שליט"א
הרב עובדיה דהן הי"ו שנבחר ליו"ר המועצה הדתית בברכתם של מרנן ורבנן גדולי התורה וכל רבני ואדמור''י העיר שליט"א עלה לביתו של מרן הגר''ע יוסף לאחר בחירתו יחד עם שר הדתות הר' יעקב מרגי הי"ו.
 
הגר''ע יוסף בירך את הרב דהן שיעלה מעלה מעלה בהפצת התורה ולהרחיב את גבולות הקדושה והטהרה בעיר, 'העיר אשדוד כיום אינה כפי שהיתה פעם, יש היום הרבה תורה ותלמידי חכמים אמר הגר''ע יוסף תוך כדי שהרעיף ברכות על היו"ר הנכנס.
 
בהמשך עלה הרב עובדיה דהן לביתם של רבני ואדמור"י העיר מכל העדות והחוגים והתקבל בבתיהם בברכה לרגל היכנסו לתפקיד יו"ר המועצה הדתית. בביקורו עלה לבתיהם של הרבנים: הרה"ג ר' שמעון בעדני ראש כולל "תורה וחיים" וחבר מועצת חכמי התורה, כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א, הרה"צ ר' חיים פינטו שליט"א ראש מוסדות "אוצרות חיים" ורב ק"ק "ישמח משה" ברובע ה', הרה"ג ר' שמעון כהן ראש מוסדות "תהילה לדוד" וראש ישיבת "תורה אור" לצעירים, הרה"ג ר' יצחק אברג'ל ראש כולל ''תורה וחסד'', הרה"צ ר' רפאל אבוחצירא נשיא הכולל להוראה ודיינות "משכיל לדוד", הרה"ג ר' מאיר כהן רב בית הכנסת הריב"ז, הרה"ג ר' שלמה פרץ ראש כולל "הדרת יוסף", כ"ק האדמו"ר ממעליץ, האדמו"ר טשארנאביל, האדמו"ר מפיטסבורג, הרה"ג ר' מאיר אבוחצירא רו''כ ''תורה לשמה'', הרה"ג ר' חיים פנחס הורוויץ חבר בד"ץ של מחזיקי הדת דחסידי בעלזא וחבר בד"ץ רבני הקריות באשדוד, הרה"ג ר' שמואל דוד גרוס חבר בד"ץ רבני הקריות ורב חסידי גור, הרה"ג צבי הירש ויזניצר רבם של חסידי ויזניץ בעיר. בביקורו בירושלים קיבל אף את ברכתם החמה של הראשון לציון הגר"ש עמאר והגר"ש כהן ראש ישיבת "פורת יוסף"
אהרן מיכאלי
מקבל את ברכתו של מרן הגר"ע יוסף שליט"א צלם
אהרן מיכאלי
אצל אדמו"ר ממעליץ שליט"א צלם
אהרן מיכאלי
אצל אדמו"ר מטשארנאביל שליט"א צלם
אהרן מיכאלי
אצל הגר"ש בעדני שליט"א צלם
אהרן מיכאלי
אצל אדמו"ר מפיטסבורג שליט"א צלם
אהרן מיכאלי
אצל הגאון רבי חיים פסח הורוביץ שליט"א צלם
אהרן מיכאלי
אצל הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס שליט"א צלם
אהרן מיכאלי
אצל הגאון רבי שלמה פרץ שליט"א צלם
אהרן מיכאלי
אצל הרה"ג מאיר אבוחצירא שליט"א צלם
 
הרבנים ציינו כי זוכרים עדיין את פעילותו הברוכה כחבר מועצת העיר בעזרה ובאוזן קשבת לתושבי העיר ומוסדות החינוך. כמו"כ העלו הצעות על הפרק בנושאים הקשורים לסמכות המועצה הדתית כדי לחזק ולשפר עוד בעתיד.
 
 
הסיור בבית העלמין ובאתר הגניזה
בית העלמין באשדוד שינה את מראהו לאחרונה כאשר הובאו למקום עובדים אשר דואגים לניקיון ומראהו הנקי של בית העלמין. בסיור שערך הרב דהן עם עובדי הניקיון והגינון במקום הוחלט להקפיד על ניקיון בכל האזור וכן הוחלפו פחי האשפה הקטנים לגדולים ונוחים יותר גם המעברים בשבילים לכל אורך בית העלמין נוקו וענפים שהפריעו להולכי רגל – נגזמו. בחלק אחר בבית העלמין באתר הגניזה הוחלט להקפיד על כבוד המקום משמות הקודש שהיו מגוללים ברחבה ועל כן הוחלט להגביה את הגדר ולהשאיר פתחים קטנים להכנסת שקיות הגניזה בלבד, הרב דהן שוב מבקש שלא לחטט בשקי הגניזה אשר גורם לבזיון הקודש כאשר דפים עם שמות קודש ודברי תורה מתגוללים ברחבה על פני האדמה.
אהרן מיכאלי
בסיור בבית העלמין צלם
 
 
סיור במקוואות
הרב דהן ערך סיור בשלוש מקוואות שרק לאחרונה החלה בנייתם, ברובע ט' בימים אלו סיימו את היציקה בקומת השירות, באזור הסיטי ישנה התקדמות כאשר הקומה ראשונה כבר עומדת על תילה ובאזור ו' כבר סיימו את החפירות בעומק של 14 מטר להנחת היציקות בשטח של 240 מ"ר ועוד היד נטויה למקוואות שיוקמו בעתיד בע"ה באזור ה'מרינה' ואזור יב' החדש. בביקורים אלו בשטח, שוחח הרב דהן עם מנהלי העבודה וראה את תוכניות הבניה מקרוב וביקש לזרז את הבניה ככל האפשר. בנוסף ערך סיור לימודי עם הרה"ג ר' אברהם נחמן גוטרמן רב אחראי המקוואות בעיר יחד עם קבוצת אברכים שעוסקים בלימודם בהלכות מקוואות הלכה למעשה באחד המקוואות.
אהרן מיכאלי
בסיור באתר המקוה ברובע ט' צלם
אהרן מיכאלי
בסיור באחד המקוואות ביחד עם הרב גוטרמן צלם
 
הקמת ישיבות בין הזמנים
בחודש האחרון עם סיום זמן קיץ בהיכלי הישיבות, הרב דהן יצא ברעיון ראשוני בעידודם של הרבנים ואנשי חינוך בעזרה והקמת "ישיבות בין הזמנים" בכל אזורי העיר וזאת על מנת למנוע מילדי התתי"ם ותלמידי הישיבות שיסתובבו באפס מעשה. כך שבכל מקום שתתגבש קבוצה של למעלה מעשרים תלמידים עם אחראי, יזכו התלמידים בפרסים יקרי ערך ביניהם ספרי קודש חשובים וטיולים באזורים שונים ברחבי הארץ לרווחת התלמידים ש'קווי ה' יחליפו כח' ויחזרו ללימודם בחודש אלול כשהם רעננים ולא מנותקים מלימודם.
 
ואכן בסיור שערך הרב דהן בבתי הכנסת השונים בעיר שם מתקיימים מסגרות ישיבות בין הזמנים הביע את התפעלותו הרב דהן לראות את תלמידי הישיבות הקטנות וילדי התתי''ם מהכיתות הגבוהות כשהם שוקדים על לימודם בחברותות ומידי כמה ימים התלמידים זוכים לשמוע שיעורי תורה ודברי חיזוק והתעוררות במעלת לימוד התורה בימים אלו.
התלמידים בכל הסניפים בהם התקיימו ישיבות בין הזמנים קיבלו בחיוב עזרה בעידוד וחיזוק ע''י המועה''ד בפרסים יקרי ערך ובטיולים למקומות שונים, כדי להתרענן ביוזמתו של הרב עובדיה דהן אשר קיבל על עצמו באופן מיוחד בחיזוק פרוייקט זה של ישיבת בין הזמנים מפני חשיבותו הרבה.
 
 
 
"קרן פרסים" אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו
בשבוע האחרון יצא לדרך ביוזמתו של הרב עובדיה דהן פרוייקט 'קרן הפרסים' - "אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו" כתיבת חידושי תורה שהוקם לזכרם והנצחתם של רבני העיר מתוך הבעת הוקרה לשניים ממנהיגי העיר הרה"ג ר' ישראל אליזרע זצ"ל רבה של העיר אשדוד ששימש בתפקידו כיובל שנים והרה"ג ר' סעדיה אריבי זצ"ל ששימש כרב שכונה רב מחלקת נישואין והמקוואות בעיר כ-35 שנה ובעל מחבר ספרים רבים בהלכה. בפרסום המודעות בראש העמוד הוזכרו דברי מרן הגאון רבינו עובדיה יוסף שליט"א: "מעלה גדולה היא כתיבת חידושי תורה, אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו, ו'קנה' לך חבר, שע"י הכתיבה יזכור כל מה שלומד".
 
במסגרת הפרוייקט מתבקשים ציבור בני התורה בעיר, אברכים ותלמידי הישיבות, להעלות על הכתב את חידושי התורה שלהם, בנושאים כמו: שבת, כשרות ומקוואות ולשלוח את המאמרים למועצה הדתית לידי הרב חיים בן-חמו המרכז את החומר פרי עטם של בני התורה.
 
החידושים כולם מועברים לועדת רבנים בודקים, המחליטים על המאמרים הנבחרים ביותר, המזכים את שולחיהם במלגות מכובדות. פרסים מוענקים גם לכותבים נוספים, ע"פ קטגוריות שונות.
 
הפרסים יחולקו ב-5 דרגות כשהפרס הראשון יעמוד ע"ס של 5000 ₪ פרס 2-3 ע"ס 3000 ₪ פרס 4-5 ע"ס 2000 ₪ בנוסף כל משתתף יקבל תעודת הוקרה חתומה ע"י הרבנים חברי הנשיאות שליט"א ובנוסף יחולקו ספרי מרן הראש"ל עט"ר הגאון רבינו עובדיה יוסף שליט"א כאות עידוד והערכה.
בעתיד עם סיום הפרוייקט אמר הרב דהן, חידושי התורה והמאמרים יודפסו ויפורסמו בספר נכבד שיצא לאור ע"י המועצה הדתית.
 
בדיקת תפילין ומזוזות חינם
לקראת חודש אלול הקרוב הרב דהן יצא במבצע מיוחד של בדיקת תפילין ומזוזות חינם לכל תושבי העיר כמובא בהלכה ש'יש לנהוג ממנהג חסידות לבדוק התפילין והמזוזות בחודש אלול'. השנה המבצע יחל מיום טו' באב לטובת ציבור האברכים בני התורה ותלמידי הישיבות כדי לא לבטל מזמנם בחודש אלול. התפילין והמזוזות יבדקו ע"י סופרים מומחים יר"ש במכון מורשה והבדיקה תיערך גם ידנית ובנוסף לפי דרישת הגאון הגדול רבי שמעון בעדני תהיה בדיקה נוספת ע"י הגהת מחשב.
 
יצויין כי משנים עברו היו אחוזים גבוהים פסולים של ממש לעיכובא ועקב כך יש התעוררות גבוהה בקרב הציבור לבדיקת תפילין ומזוזות.
  1. 3. מה הבעיה בכתבה?
    יוחנן וייסברג 20/08/2009 09:03
    אחת המטרות של אתרוג הוא אכן לגרום לכל יהודי באשר הוא שעושה מעשים טובים שיקבל פרסום.
    אצלנו באתרוג נמשיך וניתן במה לכל יהודי שעושה למען הכלל
  2. 2. תגובה ל 1
    אחד שחושב 20/08/2009 07:55
    כנראה שהיחצ"ן שלו עובד קצת יותר ממתחריו,
    השאלה האמיתי למה הוא צריך בכלל יחצ"ן
  3. 1. מה זה היחצנות הזו?
    ירוחם 20/08/2009 07:41
    הלוואי וכל ראשי המועצות הדתיות יקבלו כזו כתבה ארוכה מושקעת ומקיפה באתרוג.