יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

היום: תפילות רבים לרגל ערב ראש חודש אלול

בכל ריכוזי היהדות יתכנסו היום המונים לאמירת תהלים ותפילת יום כיפור קטן

יוחנן וייסברג כ"ט באב תשס"ט - 19/08/2009 11:33

היום (ד'), ערב ראש חודש אלול, נוהגים בתפוצות ישראל זה שנות דור להתאסף ולהתכנס בהיכלי בתי המדרשות לומר את כל ספר התהילים ותפילת יום כיפור קטן. גם בחצרות החסידים שלא נוהגים בכל ער"ח לומר סדר יום כיפור קטן, ישנם רבים שמקפידים בערב ראש אלול לומר סדר יום כיפור קטן.

יום ערב ראש חודש אלול מופיע בספרים הק' כיום המסוגל לישועה ורחמים. בקהילות העדה החרדית ישתתפו היום רבים בעצרת תפילה וזעקה שתתקיים באתרא קדישא מירון במתחם 'תולדות אהרן', שם יזעקו בתפילה בתחונונים וימחו על בזיון ציון הרשב"י בהפרת כללי ההלכה והמסורת.

'קול קורא' מיוחד מטעם 'העדה החרדית' הופץ היום בריכוזי היהדות הנאמנה, עם ההכרזה על העצרת תפילה וזעקה תחת הכותרת 'סליחה יבקש עמך בלב מר', ובו מבקשים מהקהל לבוא ולהשתתף במחאה האדירה במעמד גאב"ד העדה החרדית שליט"א וחברי בית דין צדק שע"י העדה החרדית.

עצרת תפילה גדולה תתקיים היום בירושלים, בהיכל השטיבל'עך הגדול במאה שערים, שם יסתייים מעמד שלושת ימי תפילה, שהתקיימו במשך ג' ימים רצופים משמרות תהילים לישועת עם ישראל בכלל ובפרט.

בסיום המשמרת האחרונה היום אחה"צ יאמרו סליחות ויתקעו בשופרות, תפילת אבינו מלכנו, ויאמרו סדר יום כיפור קטן ובתפילת מנחה יקראו ויחל, ולאחר מכן ישאו תפילה מיוחדת לאדון כל למניעת התפשטות מגיפת השפעת ורפואה שלימה לכל חולי עם ישראל.

אלפים צפוים להגיע לשפוך שיח בשריד בית מקדשינו בכותל המערבי שם מתקיימים מדי ערב ראש חודש מניינים רבים ליום כיפור קטן, אך בערב ראש חודש אלול משתתפים כאמור אלפים במניינם אלו וכן מתקיימים מנייני תהילים.

במערת המכפלה בחברון ייפתח במיוחד אולם יצחק לקליטת האלפים שמגיעים להתפלל במקום מנוחת האבות הק', שם יתקיימו מנייינים רבים לתהילים ולסדר יום כיפור קטן. כן הוגברו קווי התחבורה הציבורית המוגנת התדירה מירושלים לחברון.

ארכיון `העדה`
אחד המודעות מטעם העדה החרדית שהודפסו צלם