יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

היערכות רבה ב'מאורות הדף היומי' לרגל תחילת לימוד מסכת בבא בתרא בסדר דף היומי

אלפי גמרות חדשות, עם תמונות תלת-מימדיות לביאור הסוגיות, הוזמנו מאירופה וארה"ב

יוחנן וייסברג כ"ח באב תשס"ט - 18/08/2009 08:04
לקראת תחילת הלימוד במסכת בבא בתרא שיחול אי"ה בג' באלול, נרשמה היערכות רבה ותכונה מבורכת במוקד הטלפוני של 'מאורות הדף היומי' - לרגל ביקוש רב של לומדי דף היומי להזמנת הגמרא שיצאה לאור במהדורת 'נר תמיד' עם תוספות רבות.

במסכת בבא בתרא מתבארות סוגיות רבות, המהוות אבן יסוד לדיני שכנים וחובותיהם המשותפים כבני חצר אחת, נזקי ראיה, דיני נחלות וירושות, ודיני ערבות השונים לצד עוד עשרות נושאים אקטואליים ומעשיים.

במוקד 'מאורות' אורזים בימים אלו את הגמרות למשלוח האחרון לאירופה וארה"ב, לאחר שכבר בימי בין הזמנים נשלחו אלפי גמרות מהמסכת החדשה ליעדים רבים ברחבי הגלובוס.

גבאים ומגידי שיעורים, מבתי כנסת בארץ מברכים על הוצאת המסכת מאירת העיניים ומלאת ההוספות הייחודיות, ומציינים כי הלימוד בהדורה זו התחבב על הלומדים במיוחד, וכי רבים מזכירים בסיומה של כל מסכת להזמין את המסכת הבאה ממהדורה זו - וחלקם מזדרז אף לתרום את חלקו לכיסוי ההוצאות.

יצירת מופת ייחודית מצורפת אל המסכת שבהוצאת 'מאורות' – 'המאור המבואר', בו מעל מאה תמונות המחשה תלת ממדיות המבהירות את הדינים המוקשים הנידונים בסוגיות שבמסכת.
כך, מיקומם המדויק של חלונות השכן בבניין ממול, תוספות בניה ומפלסים מקבילים, דין רכוש משותף וזכויות השכנים בו, הם רק חלק מהסוגיות המעשיות המבוארות היטב באותן שלל תמונות ייחודיות שעמל רב הושקע בהן כדי להוציא לפני קהל הלומדים דבר נאה ומתקבל.
גם במהלך סוף המסכת בה מתבארים דיני נחלות וירושות, נוחלים ומנחילין, נוחלין ואינם מנחילין – ניתן להשתמש בתמונות ובאיורים ככלי עזר של ממש להבנת מהלכי הסוגיה, העומדים מוחשיים אל מול הלומדים, כבבואה צבעונית עזת-מבע של שרשרת היורשים על כל תהפוכותיה במהלך הסוגיה.
תמונות המחשה אלו, עברו את שבט ביקורתם של צוות תלמידי חכמים מבית 'מאורות' שלמדו את הסוגיות באר היטב, ואלו ציינו כי תמונות ואיורים חיים אלו יוכלו להועיל גם לבאים בשעריה של מסכת זו לראשונה - כילדי הכיתות הגבוהות בחדרים, מצטרפים חדשים לסדר הדף היומי ועוד.

בסוף המסכת שבהוצאת 'מאורות' נדפס 'מאורות ההלכה', סדר לימוד של שתי הלכות יומיות שהפך במאות נקודות ברחבי הארץ לחלק בלתי נפרד משיעור הדף היומי. הלימוד יעסוק בהלכות סוכה - כדי שעד חג הסוכות הבעל"ט יוכלו הלומדים להקיף את ההלכות הקשורות בה.

לאחר מכן, יעברו הלומדים לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, ומידי יום יעשירו את אוצרות הידע שלהם בלימוד מענייני המסכת - הלכות שכנים והלכות נחלות. עם סיומן, יזכו הלומדים לסיים את הלכות קריאת התורה.

כהשלמה ללימוד המסכת, ראתה אור בימים אלו מהדורה נוספת של הספר "מאורות הדף היומי", המאגד את גיליונות המחזור הקודם על מסכת בבא בתרא - בכרך אחד מהודר.

אם כן, ניתן להמליץ, כי ה'שער האחרון' ('בבא בתרא') מ'מסכת נזיקין' עומד להיפתח, ורבים, ב"ה, מבקשים להצטרף ללגיונות לומדי הדף היומי ולבוא בשערי המסכת החדשה.