יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

האדמו"ר מסאטמאר שליט"א בביקור בקעמפים של החסידות

התרגשות בקרב חסידות סאטמר, עם עריכת סבב הביקורים בקעמפים השונים על ידי האדמו"ר שליט"א.

יוסף פפר, ניו יורק כ"ב באב תשס"ט - 12/08/2009 17:55

התרגשות עצומה ניכרה השבוע בקרב חסידות סאטמר, ומחנות הקיץ של החסידות לבשו חג. כ"ק מרן האדמו"ר מסאטמר שליט"א ערך סבב ביקורים במחנות הקיץ של החסידות, בהם שוהים במהלך הקיץ עשרות אלפי תלמידים ותלמידות.

סבב הביקורים נפתח כבר בשבוע שעבר ביום ג', עם הגיעו של  האדמו"ר בשעות הבוקר לקעמפ 'מחנה יהודה' אשר בשכונת נפונק, שם הוא התפלל תפילת שחרית עם ילדי הקעמפ, כאשר התפילה השגרתית הופכת לאפופת אווירת חג במחיצת האדמו"ר שליט"א.

בשעות הצהריים התקיים במחנה מעמד הכנסת ספר תורה אותו נדב הרה"ג ר' אברהם לויפער שליט"א, אב"ד דאראג, לע"נ אביו, הרה"ג ואיש החסד ר' שלום לויפער ז"ל, שהרביץ תורה בקעמפ זה במשך שנים רבות.


האדמו"ר רקד בחוצות הקעמפ עם ספר התורה בהתלהבות דקדושה, כאשר ילדי המחנה ובחורי החמד משתתפים אף הם בהתלהבות העצומה. לאחר מכן הובא ספר התורה לאחד מבתי המדרש שבקעמפ, ובו נמשכו הריקודים במשך שעה ארוכה. עם סיום המחולות לכבודה של תורה, אמר האדמו"ר את המזמורים, כנהוג, ובהמשך היום התקיימו גם מעמדי קבלת פנים באורח מחולק- לפי כיתות התלמידים, בהם נשא מרן האדמו"ר שליט"א דברי תורה וחיזוק ואף דברי מוסר, לכל שכבת גיל- על פי דרכה.

סבב הביקורים המשיך, כאשר בפתח השבוע(א') ביקר האדמו"ר בשעות הצהריים בקעמפ, אשר נמצא בשכונת דרילנד, שם התקבל בקבלת פנים ייחודית ורבת פאר, כאשר ילדי המחנה ציפו לבואו בהר הראשי של המחנה, עליו ניצבו בשורה ושרו שירי רגש, כאשר רכב האדמו"ר נע סביב להר.
לאחר מכן, אף כאן חולקו ילדי המחנה לפי שכבות גיל, חלקם כונסו בחדר האוכל וחלקם בבתי המדרש, כאשר  האדמו"ר עבר ממקום למקום, והתקבל בשירה אדירה בעוד חשובי רבני המחנה קיבלו את פניו בדברי תורה, כאשר הם מסבירים לילדים את גודל הזכייה אשר נפלה בחלקם, עם בואו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א לבקרם, על-מנת להשפיע עליהם מזיו קודשו. אף כאן,  השפיע האדמו"ר מדברי קדשו לתלמידים, ונשא דברי מוסר והתחזקות.

מדרילנד המשיך האדמו"ר לשני הקעמפים של בנות סאטמר בקורהונקסון, ובאלסטר הייטס, עם הגיע האדמו"ר  נשא בפניהן דברים בבחינת 'ותגיד לבית יעקב', בנושא חיזוק גדרי הצניעות למען תזכינה להתחנך כראוי ולבנות בתים שלמים לה' ולתורתו.

אחר כך, נכנס האדמו"ר לבתי המדרש של המחנה, שם התכנסו כל צוות המחנה, והאדמו"ר נשא בפניהם דברי תורה, כשהרבנים במקום נשאו נאומים לכבוד האורח הדגול.

לביקורים הצטרף גם הרה"ח ר' עזריאל גליק שליט"א, משב"ק הרה"ק רבי יואל מסטאמר זצוק"ל, אשר כפי שדווח ב'אתרוג', ערך דינר לטובת הקעפמים בשבוע שעבר, בם נאם בפני בתלמידים והתלמידות, כאשר הדברים שימשו גם כהכנה לקראת יומא דהילולא של מרן זצוק"ל, אשר יחול בעוד ארבעה ימים- יום כ"ו באב.

במהלך הקיץ שוהה האדמו"ר במחנה 'דברי יואל' של סאטמר יחד עם תלמידי הישיבה הגדולה, והבחורים זוכים לשאוב ממעיינות קדושתו ב'טישים' ובסעודות שעורך יחד עימם.


בשבוע שעבר נערכה בקעמפ שמחת פדיון-הבן לנכד האדמו"ר שליט"א, בן לחתנו הרב אלחנן חיים פילאפף שליט"א, ובחורי הישיבה השתתפו אף בשמחה זו ובסיומה עברו לקבל את ברכת כ"ק אדמו"ר שליט"א.

Etrog
  אתרוג
Etrog
  אתרוג
Etrog
  אתרוג
Etrog
  אתרוג
Etrog
  אתרוג
Etrog
  אתרוג
Etrog
  אתרוג
Etrog
  אתרוג
Etrog
  אתרוג
Etrog
  אתרוג
Etrog
אלפי הילדים מקבלים פני האדמו''ר. אתרוג
Etrog
בביקור בקעמפ של התלמידות אתרוג
Etrog
בקבלת פנים בביהמ''ד בקעמפ של הבנות. אתרוג
Etrog
הגה''צ ר' יצחק שטיין שליט''א דומ''ץ פאלטיטשען נואם בקבלת פנים בביהמ''ד בקעמפ של הבנות. אתרוג
Etrog
מברך את הרב עזריאל גליק משב''ק הרה''ק מסאטאר זצ''ל בקבלת פנים בביהמ''ד בקעמפ של הבנות. אתרוג
Etrog
  אתרוג
Etrog
הקהל בהכנסת ספר תורה. אתרוג
Etrog
הקהל בהכנסת ספר תורה. אתרוג
Etrog
הקהל בהכנסת ספר תורה. אתרוג
Etrog
הקהל בהכנסת ספר תורה. אתרוג
Etrog
תלמידי המחנה רוקדים לכבודה של תורה. אתרוג

Etrog

בקבלת פנים לאדמו''ר. אתרוג
Etrog
  אתרוג
Etrog
הסבא הגה''צ ר' זלמן לייב פילאפף שליט''א נואם. אתרוג
Etrog
הרה''ג ר' ליפא ט''ב שליט''א אב''ד זענטא בברהמ''ז. אתרוג
Etrog
הקהל עובר להתברך בפדיון הבן. אתרוג
Etrog
  אתרוג
Etrog
  אתרוג
Etrog
  אתרוג
Etrog
  אתרוג