יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

טרגדיה בביתר: הסתלק לעולמו האברך הרה"ח רבי יצחק אייזיק אייזן זצ"ל

הלם בביתר מפטירת האברך החשוב, מחסידי קרלין, שהותיר אחריו אלמנה ו-12 יתומים

יוחנן וייסברג ט"ז באב תשס"ט - 06/08/2009 13:29
בשעות הלילה המאוחרות הסתלק לעולמו האברך החשוב המג"ש ר' יצחק אייזיק אייזן ז"ל, כשהוא מותיר אחריו 12 יתומים רכים. אלפים מתושבי ביתר, וחסידי קרלין בראשם מלווים בכאב בשעה זו את מיטתו למנוחת עולמים.
 
בשעות המאוחרות של ליל אמש התפשטה בביתר הבשורה המרה והנמהרת על פטירתו של האברך היקר, כלי מפואר בחסידות קרלין, ר' יצחק אייזיק אייזן ז"ל, בנו של יבדל"ט ר' יהושע אייזן שיחי' ונכדו של ר' אברהם אייזן זצ"ל, בעל תפילה יחיד בדורו ומדמויות ההוד של חסידות קרלין, אליו היה קשור ר' יצחק אייזיק, הנפטר, בכל נימי ליבו ונפשו, וכסביו, שימש אף הוא כבעל תפילה מיוחד, אשר רבים היו מן האנשים שהביאו את ילדיהם על מנת שיוכלו לראות תפילה אמיתית- מהי.
 
ר' יצחק אייזיק למד בישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות, כאשר כבר אז ידעו כל סובביו לנבא כי הוא עתיד להיות גדול ראשי הישיבות של דורנו, בהיותו גאון אדיר ומתמיד עצום באורח שאינו תדיר. עם היותו חתן של ר' יואל בוקשפאן הי"ו, משגיח ומשפיע שנים רבות בישיבת קרלין, העתיק מגוריו לעיר הקודש ירושלים, שם שקד על תלמודו ויגע בו בחדווה.
 
לפני כמה שנים, קראו האדמו"ר מקרלין שליט"א, ובקשו להואיל לכהן כמג"ש בישיבת קרלין שבביתר, וכך עשה, כשתקופה קצרה לאחר מכן- נטל עליו גם את עול הניהול הרוחני של ת"ת קרלין בביתר, אותו ניהל ביד רמה עד לשנה האחרונה, בה הכריעתו המחלה, אשר התגלתה בדיוק לפני כשנה, עם פתיחת 'זמן אלול'.
 
רבבות ספרי תהילים נאמרו לרפואתו על ידי כלל הציבור, בנסיונות לקרוע שערי שמים בתפילה למען ישוב לאיתנו האברך המיוחד, חביב לכל אדם באשר הוא, גדול בתורה וצור איתן לכל הסובבים אותו, למרות הייסורים הקשים בהם הזדכך לאורך התקופה האחרונה, עד שנתבקש לישיבה של מעלה. תפילות נעתרו ודמעות נשפכו כמים על דבר רפואתו של מי שהיה סמל ודוגמא לתפילה אמיתי המורתחת מעומקים פנימיים. מקורביו מציינים כי תפילתו בשחרית של יום רגיל היתה כשל נעילה ביום הכיפורים, ושימש דוגמא לצעירי הצאן לחנכם לתפילה בהשתפכות הנפש.
 
למרות מכאוביו הקשים, לא ידע מנוח לעצמו, והמשיך בהנהגותיו התרומיות כביכול אינו יודע ייסורים כלל. הקפדתו על מתן שיעוריו בכל יום עוררה התפעלות עצומה בקרב כל השומעים: הישר מבית החולים היה מגיע במונית אל מקום השיעור, לבל יפסיד אף יום אחד, והיה מעביר דברי תורה במתק לשון ובבהירות עירנית, לא ניכר היה כלל כי הוא אך חוזר מבית החולים.
 
אדם שמח היה בכל הליכותיו, וכאשר ניגש, לאחר תחילת הטיפולים, ביום כיפור שעבר אל העמוד לשמש שליח ציבור עבור הקהל הקדוש, לא היה מי שיכול לעצור דמעותיו לנוכח מאמציו העילאיים לעמוד על רגליו במשך כל היום, ולרומם את התפילה שנשאה בכל כוחותיו כבכל שנה.
 
אף בליל הסדר האחרון, חודשים ספורים לפני פטירתו, כאשר ניגש, כהרגלו, לשאת את תפילת ההלל ולשבח, לא ידעו הקהל את נפשם מכך שהתפילה הרמה נישאת מאת המזדכך בייסורים המרים אלו.
 
הדבר שהציק לו ביותר לאורך מחלתו הקשה היתה, כפי שתיאר אך לפני שבוע לאחד מקרוביו, כי מחמת שנחלש- אינו מסוגל עוד להתפלל ככל יכולתו, ולהתנועע כראוי בתפילה היקרה לו.
 
לפני חודשיים, כאשר זכה להשיא את בנו, טרח להתקשר אל כל קרוביו וידידיו ובפיו בקשה: שיגיעו מוקדם אל החתונה, על מנת שעוד ייוותר בו הכח לקבלם בסבר פנים יפות, ולכבדם כפי שמעוניין באמת. בקידוש שנערך בשבת ה'אופרוף' שלפני נישואי בנו הגיעו כל רבני העיר ביתר לאחל מזל- טוב לאבי החתן, איש נערץ ואהוב על כולם, ובמשך שעתיים עברו אצלו האורחים לאחל ולהתברך.

אך לפני יומיים הכניס את בנו בנועם עול מצוות, כאשר שמחת הבר-מצווה נערכה בחוג המשפחה בבית החולים ה'דסה' בירושלים, שם היה מאושפז. במצב שכזה, התעקש וירד אל בית הכנסת במקום, ושם עוד בירך בשם ובמלכות את ברכת 'ברוך שפטרנו', כאשר כל הסגל הרפואי של בית החולים מגיעים לחזות בפלא האדם הזה, אשר בדרך הטבע כבר לא היה יכול להיות בעולם הזה, יורד ממיטת חוליו ומצליח
 
אתמול, הדרדר מצבו בפתאומיות, המערכות קרסו, ובשעות הלילה המאוחרות השיב נשמתו המזוככת אל בוראו, כאשר תושבי ביתר כולם מבכים מרה את הסתלקותו מעימם.

הותיר אחריו את אשתו שתבדל"א ו12 יתומים, הקטן שבהם אך בן שנתיים. בשעה זו מלווים את מיטתו אלפי איש, בראשם חסידי קרלין, באבל כבד.

ת.נ.צ.ב.ה.
  1. 1. תוספת מאחד המספידים
    חיים צבי 06/08/2009 14:39
    א. קראתי את הכתבה והזלתי דמעה, בשום מקום לא קראתי כתבה כ"כ מרגשת יפה ומסכמת.
    ב. אחד המספידים היה הרב שמעיה ראש הישיבה בביתר - חברו הטוב של המנוח, שסיפר שהמנוח היה מגיע לישיבה עם מונית מהטיפולים בבית חולים, פעם שאל אותו איך הוא מסוגל להגיע עם המחלה אחרי הטיפול למסור את השיעורים כאילו כלום לא קורה איתו, וענה לו המנוח שהוא משאיר את החבילה שלו במונית כל פעם, וד"ל.