יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

"שיעור הדף היומי הציל את חיינו"

אברך מביתר עילית התעורר מצלצול השעון לשיעור היומי - והרגיש בריח עשן חריף ממטבחו. "אילולי השיעור אליו הצטרפתי, קשה לי להאמין שהייתי מתעורר בשעת צהריים שבתית מוקדמת שכזו", סיפר

יוחנן וייסברג ט"ו בתמוז תשס"ט - 07/07/2009 16:30
תורה מגנא ומצלא: אליהו העצני (השם המלא והפרטים שמורים במערכת) אברך תושב ביתר עילית, התעורר בשבת אחר הצהריים מהשעון המעורר אותו כיוון, והתכונן לצאת מיד אל שיעור הדף היומי אליו הצטרף אך לפני ימים אחדים.

כזכור, ביזמת ארגון 'מאורות הדף היומי' התקיימו ברחבי הארץ שיעורי פתיחה מיוחדים כהכנה וכרקע אקטואלי ללימוד פרק איזהו נשך ממסכת בבא מציעא הנלמדת עתה על ידי אלפי יהודים בסדר הדף היומי בתלמוד בבלי.  

הדברים האקטואליים שנאמרו בשיעור הפתיחה שהתקיים בביהמ"ד ביאלא בירושלים נגעו לליבו של אליהו, שהתעורר ללימוד יומי של הדף, והחל מצטרף לשיעור בעיר מגוריו, ביתר עילית. כך גם היתה תכניתו לשבת הקרובה, בשעת הצהריים.

"זה היה מבהיל", מתאר אליהו. "זוגתי שהתעוררה אף היא מצלצול השעון – הסבה את תשומת ליבי לריח חרוך העולה מכיוון המטבח. ניגשנו, ולהפתעתנו, הפלטה האדימה כולה כאש באזור הכף החשמלית, והחלה לעלות באש דקה אך עקבית. העשן הציף את הבית ומגבת סמוכה החלה אף היא לעלות באש. הבית הממוזג היה סגור על כל דלתותיו וחלונותיו, ואך כפסע היה בין שנת-חנק בתוככי בית סגור אפוף עשן, לבין השיעור מציל החיים", מתאר אליהו באוזנינו ברגש.

התינוק שישן בחדר הסמוך, חולץ ברגע האחרון על ידי אביו, כשבני הזוג עוזבים את הבית שהפך לעיי אפר ועלה בלהבות כמאכולת אש.

"האמת, כי כבר במהלך השיעור ההלכתי אותו שמעתי בירושלים, הסתפקתי אם להצטרף עתה – באמצע מסכת בבא מציעא – ללומדים, או להמתין עד לפתיחת המסכת הבאה. אלא שהדוברים בשיעור היו כה נלהבים במשאם, וההתעוררות המיידית ליישם את ההחלטה, היתה, ב"ה, עצומה ומעשית.

"אין לי כל ספק", אמר האברך לאחר מכן, "כי זכות הקבלה החזקה להשתתף מידי יום – כולל שבתות וחגים – בשיעור הקבוע שבבית המדרש בו אני קובע את תפילותיי, היא שעמדה לי באותם רגעים קריטיים".

בלב מלא הודיה ביקש האברך לפרסם את הקורות אותו. כחלק בלתי נפרד מהודאתו להשי"ת על החסד אשר גמל עימו ועם בני ביתו – התבקשנו גם אנו לתת את חלקנו בפרסום סיפור המעשה, לתועלת הרבים.