יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

החרדים יוצאים להרים

רבבות חרדים תושבי ניו-יורק עושים היום את דרכם לכיוון הרי הקעטסקילס לחופשת הקיץ הארוכה

אליעזר בוים ד' בתמוז תשס"ט - 26/06/2009 09:36

כמסורת של שנים, הציבור החרדי בארה"ב נוסע החל מהיום לחופשה לכיוון ההרים בניו-יורק, מרחק כשלש שעות נסיעה ברכב. מוסדות החינוך לבנים ובנות גם נוסעים לשם ושוהים בקעמפים בשבוע שלפני יום העצמאות של ארצות-הברית.

בדרך כלל הציבור נוסע למושבים קטנים הנקראים בפי כל "קאנטרי", הנמצאים בעיירות סוואן--לעיק, מאניטיסעלאו, וואדרידש, פאלסבורג, וואדבוירן. הסדר הוא שבעלי בתים לוקחים את משפחותיהם לקאנטרי, כאשר הם בעצמם נמצאים בעיר ורק יוצאים לסופי השבוע להיות עם משפחתם בהרים ולקראת יום שני חוזרים לעיר. האברכים שלא עובדים, שוהים שם כל הקיץ, וכמובן הבנים והבנות שזמן לימודם כבר הסתיים השבוע, שוהים שם במשך שמונה שבועות, במהלכם נערכים פעילויות מיוחדות לצד הלימודים. לבחורים, בני הישיבות, זהו זמן מיוחד להתעלות בתורה ובדרך כלל עורכים בישיבות חזרה על הלימודים שלמדו במשך השנה.

החודשיים הללו מוסיפות עבודה הרבה לרבנים ולעסקני הציבור. הרבנים צריכים לעמוד על המשמר נגד כל מיני פריצות ומכשלות המצויות בנסיעות אלו, כמו: המקוואות שיהיו כשרים, הבריכות עם מחיצות, להדריך בענייני צניעות, עירוב בכל מושב ושאלות רבות שעולות על שלחן הרבנים במושבים ובקמפים.

כמובן שלעסקני הציבור יש הרבה מה לעשות בקמפים. זה מתחיל בהדרכת הציבור שלא לצאת לדרך הרחוקה תחת עייפות, לא לנסוע בלי רשיון שעלול להסתיים עם מאסר, וכמובן בתוך הקעמפים לתקן הכל שיהיה על הצד הטוב ביותר: בתי המדרש, המקוואות, הבריכות, המטבחים, ועוד. אחד העסקנים מסביר, כי המושבים אינם משוכללים כמו בתי העיר, לכן יש תמיד בעיות בביוב, בחשמל, במים, במים החמים, ומי שמטפל בכל הבעיות הללו - אלו העסקנים המסורים.

השנה, לקראת החופש, הוחלט בקרב העסקנים וראשי הקעפים, לערוך אסיפה מיוחדת עם ראשי המשטרה באזור הקעטסקילס, כדי לדון בכל הנושאים הקשורים לציבור החרדי המגיע להרים. המשטרה הודיעה לעסקנים, שגם השנה הם יקחו ברצינות את נושא שמירת החוק בדרכים, ויאכפו כל עבירת תנועה, כגון נסיעות מעל למותר, שיחה בעת נהיגה, וכדומה. במשטרה הבטיחו לעבוד בשיתוף פעולה עם העסקנים. בנוסף, עלה לדיון "אתרי המנחה" המפורסמים, וכן התפשטות "שפעת מקסיקו".

יצוין, כי
ארגוני חסד מיוחדים פועלים לשירות הציבור בחודשיים הקרובים, החל מארגון "הצלה ד'קעטסקילס". זהו ארגון הצלה הפועל מדי שנה במסירות נפלאה למען הציבור, וברשותם כמה אמבולנסים. ארגון השומרים ערוך אף הוא למבצע מיוחד, במסגרתו הציבור היוצא לחופש רושם את בתיהם ובמשך תקופת הקיץ חברי ארגון השומרים מאבטחים את בתיהם מפני גנבים. בשנים האחרונות הוקמו ארגונים בכמה קהילות, המאפשרים נסיעה בטרמפים מיוחדים לאלו שאינם בעלי רישיון נהיגה.

ואנו מאחלים ליוצאים לנופש: ה' ישמור את צאתם ובואם לשלום.