יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

הסמינר קיבל את התלמידות, העירייה מונעת

סמינר "מכון בית יעקב למורות" (הישן) הסכים לקבל בנות לקויות למידה לשנת הלימודים הבאה, אולם עיריית ירולשים אינה מקצה את המבנה הדרוש לכך. הפרטים בפנים

איתן פריד, ה' באלול תש"ע - 15/08/2010 15:45
בנות עם ליקויי למידה קיבלו את אישור הסמינר לשנת הלימודים תשע"א, אולם מחסור במבנה יימנע את התחלת הלימודים. מדובר בבנות עם קשיים לימודיים שהתקבלו לסמינר 'מכון בית יעקב למורות', למרות חריגותן, אך הנהלת הסמינר לא תפתח עימן את שנת הלימודים, עד שעיריית ירושלים לא תקצה לכך מבנה מיוחד.

בעקבות פניית הורים לבנות אילו  אל יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה", חיים מילר, הוגשה דרישה לעירית ירושלים להקצות מבנה מיוחד בתוך מתחם "מכון בית יעקב למורות" בירושלים עבור כיתת מקדמת אשר תותאם לבנות ולצרכים הלימודיים שלהן.  בעקבות מכתב ההורים פנה מילר אל  סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש בבקשת עזרה, ר' מאיר פרוש נכנס לעובי הקורה והתחיל להפעיל השפעה על המערכת כך שלתלמידות יינתן פתרון מעשי כבר בימים הקרובים ותוכלנה להתחיל את שנת הלימודים בתוך תחומי הסמינר הירושלמי.

"בתנו לומדת במסגרת כיתה ללקוי למידה, היחיד בירושלים שמתאים לבנות חרדיות. פנינו אל סמינר בית יעקב", כותבים הורים לאחת התלמידות שבינתיים נשארת בחוץ. "ההנהלה קיבלה אותה לשנת הלימודים הבעל"ט הואיל והתרשמו ממנה לטובה מחמת רמת האינטליגנציה והמשפחה וכל המערכת התומכת והסובבת. לצערנו, הרצון של הנהלת הסמינר לא יכול לבוא לידי ביטוי בפועל שכן עירית ירושלים לא מקצה את המבנה הדרוש להקמת חדר הלימודים הנידרש. כתוצאה מכך מספר רב של בנות ובתוכן הבת שלנו יצטרכו להשאר בביתן בשנה"ל הבאה.

המצב הנוכחי נוגד את ההגיון ונוגד את חוק לימודי החובה המחייבים מתן פתרונות גם לבנות עם ליקויי למידה. הפתרונות הקיימים לא רלוונטים משום שלא יעלה על הדעת לשלוח מדי יום ביומו את התלמידות מירושלים לבני ברק".