יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

"אבן מאסו הבונים היתה לראש פינה" עוד נדבך חשוב בהאדרת התורה הונח בעיר אשדוד

באירוע חגיגי ורב רושם הונחה אבן הפינה למוסדות "נחלת מאיר" באשדוד. האירוע בהשתתפות רבני העיר, ראשי ישיבות, יושבי על מדין ואנשי ציבור התקיים ברוב פאר והדר בהשתתפות מאות ילדי הת"ת וקהל רב

יוסי לוי, כ"ו בתמוז תש"ע - 08/07/2010 08:47

במעמד רבנים ואורחים חשובים התקיים טקס הנחת אבן הפינה שע''י רשת מוסדות חינוך ''נחלת מאיר'' באשדוד - ת''ת "חניכי הישיבות", ת"ת "אבן ישראל" והישיבה לצעירים "היכל התורה" בעיר.

במעמד מרשים ובהשתתפות ראשי ישיבות, הרבנים הראשיים לאשדוד, רבנים, אישי ציבור נכבדים ובמעמד השר הרב משולם נהרי, הרב יואב בן-צור מנכ''ל רשת מעיין החינוך התורני, בכירים חשובים, צוות המחנכים, מאות ילדי תשב''ר והורי התלמידים התקיים מעמד 'הנחת אבן הפינה' לשלושה מוסדות תורניים שע''י רשת 'גני מאורות המעיין', מעיין רשת החינוך התורני ת''ת "חניכי הישיבות", ת"ת "אבן ישראל" והישיבה לצעירים "היכל התורה" שע''י רשת מוסדות חינוך הידועים לתפארה "נחלת מאיר" בראשותו של נשיא המוסדות הרה''ג ר' גבריאל ריבוח ברובע ז' באשדוד.

מוסדות התורה בראשותו של הרב גבריאל ריבוח הוקמו באשדוד לפני מעל לעשרים שנה כשהכל היה חולות ומדבר. בתחילה שוכנו התלמידים וגני הילדים בקראוונים באזורים שונים. במשך השנים פעל הרב ריבוח בימיה הראשונים של תנועת ש''ס במאמצים רבים כדי לקבל הקצאת שטח מתאימה לבניית גני ילדים ותלמוד תורה ובעזרתם של גורמים בכירים באותם ימים הוקם הת''ת לבני עדות המזרח הראשון באזור. כיום לאחר שבמשך השנים בעזרתו של שלוחא דרבנן הרב עמרם כנפו מ''מ ראה''ע ויו''ר ש''ס בעיר, קיבלו הקצאה נוספת להרחבת המוסדות בהקמת תלמודי תורה וישיבה לצעירים. השר הרב משולם נהרי כמי שליוה ומלווה עד היום את המוסדות דאג במאמצים כבירים לאישור הקמת ובנית המבנה הרחב לרווחת אלפי התלמידים אשר שוכנו עד היום בקראוונים ואכן בס''ד הנהלת המוסדות זוכים היום לברך על המוגמר במעמד הגדול של הנחת אבן הפינה אשר בו יבנו בע''ה כיתות לימוד במבנה גדול ומרווח לטובת התלמידים וההורים.

כולם נקבצו באו לך

החל בשעות הערב המוקדמות, מאות ילדי תשב''ר בלעה''ר לבושים בבגדי שבת התישבו במקומותיהם שיוחדו להם מבעוד מועד בסדר מופתי ברחבה הגדולה של חצר תלמוד תורה 'נחלת מאיר' כשבמרכז ישבו ההורים, אורחים ותלמידי הישיבות לצעירים 'היכל התורה' ו'דעת תורה' שבראשות המוסדות. את המעמד פתח המנחה וסמנכ''ל המוסדות הרב חגי איבגי שניהל את האירוע בחן ובכישרון רב. לאחריו נשאו דברים, השר ר' משולם נהרי, רבה של אשדוד, הגר"י שיינין, הרה"ג רבי שמעון כהן, ראש ישיבת "תורה אור", הרב ברוך פראנק, משגיח בישיבת "תורה אור", הגר"ח פינטו, רבה של אשדוד, ר' אריה דרעי, שפעל רבות למען המוסדות בעת כהונתו במשרדי הממשלה, הרב יהודה הכהן דוידי, מנהל תלמוד תורה "חניכי הישיבות".

לאחר שלב הדרשות הובאה "מגילת היסוד" של הנחת אבן הפינה שעליה חתמו מרנן ורבנן גדולי התורה שליט''א והועברה למראה עיניהם של הרבנים במעמד שאף הם הוסיפו את ברכתם וחתימתם. משם פנו ראשי הישיבות, הרבנים ואישי הציבור הדגולים לצקת את אבן הפינה ביסוד בנין התלמוד תורה אשר כבר הקומה הראשונה בבנית השלד הסתיימה בימים אלו.

ראש המוסדות הרב גבריאל ריבוח הניח את 'מגילת היסוד' והעביר את כף המלט לידיהם של הרבנים אשר יצקו את אבן הפינה בדחילו ורחימו תוך כדי שהעתירו בתפילה ובתחינה כי מהבית הגדול הזה יגדלו את ילדי ישראל בחינוך לתורה ויראת שמים טהורה ולקדש שם שמים, ומאורו יקרין על כל העיר כולה.

המעמד הגדול והמרשים נחקק היטב בליבותיהם של התלמידים והמשתתפים הרבים בחיזוק התורה בהקמת עוד נדבך חשוב בעולמה של תורה בעיר אשדוד.

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]