יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

הלם: האברך ואיש החסד - איננו

טרגדיה בירושלים: בערב שבת הלך לעולמו בפתאומיות כשהוא בשיא פריחתו, האברך הרה"ח אלחנן נוסבוים ז"ל, בנו של הגאון רבי נפתלי נוסבוים שליט"א. ירושלים איבדה את אחד מבחירי בניה ואיש חסד מובהק בגלוי ובסתר

ישראל אייזן, ט"ו בתמוז תש"ע - 27/06/2010 15:36
עם דמדומי החמה בשעת כניסת השבת ליוו למנוחות בהלוויה רבת משתתפים רווית יגון ותוגה בבכי ומספד מר את האברך הצעיר, הרה"ח רבי חיים אלחנן אליעזר נוסבוים ז"ל, מטובי אברכי חסידי גור בירושלים שהשיב את נשמתו הטהורה לבוראו בשיא פריחתו ושגשוגו בהיותו אך בשנת ה-28 לחייו.

בפטירתו נעקר מירושלים של מעלה, עלם חמודות שושנה מליאת חן, תלמיד חכם מופלג וירא אלוקים, איש חסד מורם מעם, שמסר את נפשו להחיות נפשות יתומים ואלמנות נדכאים ושבורי לב, עניו ושפל רוח שהרבה להסתיר מעין הבריות את מעשיו הגדולים והמופלאים בצדקה וגמילות חסדים שעשה עם הבריות.

המנוח ז"ל נולד ביום ג' חשון תשמ"ג לאביו הגאון החסיד רבי נפתלי נוסבוים שליט"א ראב"ד בד"צ 'אהבת שלום' ומפארי גדולי תלמידי החכמים בעיה"ק, ולאמו הרבנית הצדקנית מרת רחל תחי' בתו של הגאון הגדול רבי ישראל גרוסמן זצוק"ל ראש ישיבת 'פינסק קארלין' וכנצר למשפחת גדולים עלה ונתעלה בלימוד התורה מתוך יראת שמים טהורה ובעשות צדקה וחסד.

מנערותו יתנכר נער בלמדו בת"ת 'פינסק קרלין' בירושלים ולאחמ"כ בישיבת 'טשעבין' כאשר שמו הטוב הולך לפניו כתלמיד המחכים את רבותיו בהתמדתו וביגיעתו המופלאה בתורה, ובהיותו בור סוד שאינו מאבד טיפה מילא את כריסו בש"ס ופוסקים מתוך הבנה ברורה ובהירה.

בהגיעו לפרקו נשא את בתו של הרה"ג רבי ישראל יצחק מנדלזון שליט"א בנו של הגאון רבי בנימין מנדלזון רב ואב"ד קוממיות, יו"ר תורה ויהדות לעם, כאשר המשיך להתעלות בתורה בשקידה רבה בלמדו בכולל חושן משפט 'שירת דוד' ואף שימש כר"מ בישיבת 'שומרי אמונים' בירושלים.

עוד מקטנותו יחד עם יגיעתו בתורה בהתמדה רבה, נמשך אחרי העסקנות בעשיה למען הזולת כאשר סיפורים לרוב ידועים בצבור על מעשי חסד מופלאים ונועזים שעשה בהיותו נכון ודרוך לפעול ולעזור לכל מר נפש ונדכה לב, יתומים ואלמנות שהרבה להחיות את רוחם.

בהיות ולבו הרחום לא עמד לו לראות בצרתם של  עניי בית ישראל, פעל ועשה גדולות ונצורות להשיג צרכי מחיה ותמיכות הגונות למאות נזקקים להכנסת כלה ולצרכי שבת וחג, כאשר מידי ערב שבת היה מסתובב במאפיות וחנויות למימכר צרכי שבת ואסף כמויות מזון שחילקם בבתי משפחות רבים אשר ראו בו כמלאך מושיע לעזור להם בשעה זו.
 
בהיות ונפשו היתה כמיהה להתעלות בשלימות נעלה, היה דבוק ומקושר למרנן האדמורי"ם מפינסק קרלין, ורחמיסטריווקא שליט"א, ואף נשא בעול הקמת בית מדרשו של כ"ק האדמו"ר מוהרי"ד מלעלוב שליט"א שהיה קשור אליו בכל לב והתמסר באופן מופלא בביסוס בית המדרש למען היותו מקום שוקק חיי תורה ותפילה.  

בשבועיים האחרונים חלה ונפל למשכב, ואף עבר טיפול רפואי שהיה בכך להשיב לאיתנו, אולם כשעתיים לפני שבת התמוטט פתאומית בשהותו בבית החולים והשיב את נשמתו לבוראה למגינת לבם של בני משפחתו וידידיו ומוקיריו הרבים, כאשר שעה קלה לפני כן עוד התקשר לידידיו ובקשם למלא את מקומו בעשיית החסד מאחר והוא מאושפז בבית החולים.

הידיעה על פטירתו הפתאומית התפשטה חיש מהר בקרב המוני ידידיו ומעריציו אשר קבלו בהלם ובתדהמה את בשורת האיוב, וחשו מיד להשתתף בהלוויתו שיצאה משמגר דקות ספורות לפני הדלקת הנרות, ועל אף השעה הקצרה הגיעו מאות רבות בראשות אדמורי"ם ורבנים ללוותו למנוחות בינהם נראו האדמורי''ם מפינסק קרלין, רחמסטריווקא ומאקווא, כאשר הצבור הגדול ממרר בבכי סוער על קטיפתו של הפרח המלבלב בעיצום פריחתו ושגשוגו במיטב שנותיו בהשאירו אחריו אלמנה צעירה עם ארבעה יתומים רכים שהגדול בהם בן 6 שנים בלבד, היום אמור אביו הגר''נ נוסבויים לחתן את נכדו, ולא ישתתף בשמחה

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

  []

  []

  1. 1. חבל על דאבדין
    אלמוני 28/06/2010 04:36
    כאחד שהכיר אותו, אני חייב לומר שמה שנכתב בכתבה ומה שיאמרו עוד עליו לא תהיה גוזמא.

    מדובר באדם ירא שמים שהיה כל כולו חסד - בגופו ובממונו, תוך נתינת הרגשה שאין בזה טובה מצידו.

    יש הרבה מה לכתוב עליו, מעבר לטרגדיה האישית של משפחתו זו טרגדיה של עם ישראל.

    ביום שנפטר עוד דאג לטפל בענייני חסד כאילו לא היה מאושפז בבית החולים.

    זצ"ל.