יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

היום: אם כל ההפגנות

הציבור החרדי ילווה היום את הורי הילדות הגאים שבחרו לקדש שם שמים ולהכנס לכלא בעוון ביזיון בית המשפט, עקב סירובם לקבל את תכתיבי בג"ץ לחינוך ילדיהם. כל גדולי ישראל ילוו את ההורים בדרכם לכלא. המשטרה בהיערכות שיא. ההסתה התקשורתית בעיצומה

ישראל אייזן, ואוריאל סבן ה' בתמוז תש"ע - 17/06/2010 11:21
דריכות שיא בציבור החרדי. בהמשך לפרשיית הבג''ץ בבית הספר 'בית יעקב' בעמנואל: הורי התלמידות במגמה החסידית בבית הספר 'בית יעקב' ייכנסו היום בשערי בית הכלא לאחר שלא נכנעו לתכתיבים המסוכנים של בג"ץ בניסיון לפגוע בחינוך היהודי הטהור. 43 זוגות הורים זקופי קומה ולבושים בבגדי שבת ילוו למאסרם על ידי  גדולי ישראל ורבבות מפגינים היראים לדבר השם. עצרות ענק מתוכננות בבני ברק ובירושלים. 10,000 שוטרים יאבטחו את האירועים הדרמטיים.

בשעות הבוקר ייצאו ההורים ממקום מושבם בעיר עמנואל מלווים בתושבים רבים, לכיוון הערים בני-ברק וירושלים, ויתחלקו לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה תגיע לרחוב הרב יעקב לנדא פינת רחוב חזון איש בבני-ברק, שם תתקיים עצרת עצרת תפילה ומחאה בשעה 14:00 בצהריים, שם גם ישמיע דברים על פי המסתמן מרן בעל ה'שבט הלוי' הגר"ש וואזנר שליט''א, מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט''א הודיע גם הוא בשעות האחרונות למקורביו על השתתפותו בעצרת, מרן ראש הישיבה קורא לכל ראשי-הישיבות לצאת ללוות את ההורים לשערי הכלא. הגראי''ל חזר והתבטא 'זהו מאבק הדור'.

גאב"ד העדה החרדית הגר"יט ויס שליט"א, הודיע גם כן כי בכוונתו ללוות את ההורים עד לשערי בית הכלא.

קבוצת ההורים השנייה תגיע לרחוב ירמיהו בירושלים. גם שם תערך עצרת מחאה וזעקה. על פי המתוכנן, בסיום העצרות תגיע כל קבוצת הורים לתחנת המשטרה במגרש הרוסים, שם ישהו זמן קצר, כדי לקבל טפסי מעצר, כפי המתחייב בחוק. לאחר מכן ייסעו ההורים באוטובוס מאורגן של השב"ס לכיוון באר שבע, שם ישהו ההורים בבית הכלא 'אשל'.

ההורים יתקבלו במקום על-ידי מאות חסידי סלונים, בראשות רבם כ''ק האדמו''ר מסלונים שליט''א המתכוונים להגיע אל שערי הכלא ולשהות במקום במהלך הלילה, ובמהלך השבועיים יחד עם האדמו''ר שישהה בקרבת מקום מחוץ לשערי הכלא. גם סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש הבטיח בישיבת הנהלת 'אגודת ישראל' כי יעתיק את לשכתו לשערי הכלא.
ובתוך כך מרן פוסק הדור הגרי''ש אלישיב שליט''א הודיע לראשי תנועת 'דגל התורה' שביקרו במעונו לקבל הכרעה סופית לקראת צעדת המחאה, מרן הודיע שישתתף בעצרת, והורה שראשי ישיבות יבואו עם תלמידהם. הגרי''ש התבטא בכאב: 'זו מלחמת דת'.

המשטרה הודיעה כי היא נערכת בכוחות מתוגברים והקצתה לשם כך 10,000 שוטרים, אנשי יס"מ, מג"ב ופרשים. המשטרה מזהירה כי תנהג במדיניות של 'אפס סובלנות' כלפי מפירי סדר. על רקע זה, בישיבת ההיערכות של הבד"ץ אמש, הורה מרן הגאב"ד שליט"א להזהיר את כל בני הישיבות והצעירים לבל יתפתו למעשי שוליים שיגררו נזק קשה וחילול השם. על פי הוראת הגאב"ד על ההפגנה להיערך בצורת מחאה שקטה ומכובדת.

בתקשורת חוגגים הבוקר על "מלחמת התרבות" שהחרדים מנסים ללחום בשלטון החילוני הנאור. ביטויים כדוגמת "פרימטיביים" ו"ימי הביניים" מופיעים לרוב. התקשורת מתריעה ממלחמה ו"מאלימות חרדית חסרת רסן" של החרדים "מפירי החוק".
  
במקביל, בעקבות ההתפתחויות, הודיעה מועצת חכמי התורה של ש"ס כי היא מתכנסת לישיבת חירום במחאה על התערבות בג"ץ בחינוך החרדי ובמחאה על מעשיהם של אינשי דלא מעלי ושולחיהם שהגישו את התביעה לערכאות כנגד ההורים שיצעדו מחר לבית הכלא.
 
דריכות שיא בקרב היהדות החרדית הנאמנה.
 

  1. 1. למה אתם לא מסקרים עכשו את העצרת [לל"ת]
    שי 17/06/2010 13:10