יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

הועלו עצמותיו של המקובל רבי משה אזגורי זצ"ל

רבנים ואישי תיבור לצד קהל המונים השתתפו ביום ו' האחרון בהלוויות עצמותיו של המקובל רבי משה אזגורי זצ"ל, אב"ד מחוז תלוואט במרוקו, ראש ישיבת 'אנגלז' שם, ומח"ס 'ירים משה'. הצדיק הובא לקבורה בבית העלמין במושב תירוש שם מכהן בנו כרב

יעקב קליין, ג' בתמוז תש"ע - 15/06/2010 09:21

המונים ובראשם רבנים חשובים השתתפו ביום שישי האחרון בהלווית המקובל הצדיק, רבי משה אזגורי זצ''ל, אב''ד של מחוז תלוואט במרוקו, ראש ישיבת 'אנגלז' ומחבר הספר הק' 'ירים משה', שנסתלק לפני סט' שנים ביום כב' בסיון תש''א. הצדיק הובא לקבורה בבית העלמין שבמושב תירוש, שם מכהן בנו יבלחט''א הרה''ג רבי ניסים אזגורי כרב המקום.

מי שהוביל את כל המהלכים העלאת עצמותיו הקדושים של הרב זצ''ל זה היה בנו של הרב זצ''ל, רב המושב הרב ניסים אזגורי ונינו של הצדיק ר' חנניה אזגורי. הם פקדו את קברו של הרב מס' פעמים הנמצא בדרום מרוקו בכפר 'תלוואט' באזור הררי ומוזנח מאוד. ר' חנניה זגורי סיפר: "היה חשש כבד לקברו של הצדיק ולכן החליטו בעצה אחת לפעול להעלות את עצמותיו של הצדיק אבי משפחתינו לארץ ישראל. לשם כך הוכנו אנשים שיטפלו בכל נושא העברת עצמותיו של הצדיק בסילודין ולאחר שהוציאו את גופו הטהור והשלם הכניסוהו בתוך ארון, מיד יצאו לשדה התעופה לכיוון פריז ומשם בטיסה ישירה לישראל כאשר לכל אורך הדרך פיהם לא הפסיק מלומר תהילים".

בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי הובא הארון למושב תירוש שם מתגוררים בן הרב המכהן כמרא דאתרא הרה''ג ר' ניסים זגורי וכן רבים מבני משפחתו.

החל משעות הבוקר נהרו המונים מכל רחבי הארץ למושב תירוש ליד בית שמש לאחר שהובא ארונו של הצדיק זצ''ל לאולם ההספדים ברחבה בכניסה לבית העלמין. בין הבאים נראו הרה''ג רבי יצחק הכהן רבה של שכונת שמואל הנביא בי-ם, האדמו''ר רבי יחיאל אבוחצירא רבה של רמלה, הרה''ג רבי שמעון כהן ראש ישיבת 'תורה אור' באשדוד, הרה''ג רבי ישראל יפרח אב''ד בי-ם וחבר ביה''ד הגדול, הרה''ג רבי דוד בניזרי ראש כולל 'אור החיים' בבית שמש ועוד רבנים נוספים וכן אישי ציבור ובהם, הרב משה אבוטבול, ראה''ע בית שמש, מר משה דדון, ראש המועצה 'מטה יהודא' ועוד. 

במשך כשעתיים נשאו הרבנים דברי התעוררות במעלת שבחו וגדולתו של הצדיק זצ"ל שעצמותיו הובאו לקבורה בארץ ישראל בס''ד במבצע מורכב ומיוחד. את משא דברי ההתעוררות חתם בנו המרא דאתרא הרב ניסים זאגורי.

הרב זצ''ל הותיר אחריו שלושה בנים, רבי מאיר זצ''ל שהיה ממלא מקומו לאחר הסתלקותו. רבי רפאל זצ''ל ויבלחט''א רבי ניסים זגורי רבו של מושב תירוש והוא אשר זכה לההדיר את הספר הקדוש 'ירים משה' שנכתב ע''י אביו זצ''ל ובמהדורה נרחבת ע''י מכון 'מלכי רבנן' בראשותו של הרב אליהו פרץ אשר פעל במסירות רבה להוציא את הספר מתוקן לאור עולם.

לאחר דברי ההתעוררות יצא מסע ההלוויה לבית העלמין שבפאתי המושב, שם הוכנה חלקה מיוחדת לכבודו של הרב זצ''ל. קהל המלווים צעדו תוך כדי שאמרו מזמורי תהילים ותקעו בשופר כנהוג.

עצמותיו של הרב זצ''ל נטמנו לאחר חצות היום בערב שבת קודש כאשר המלווים מכסים בעפר ומתפללים על קברו לישועת הכלל והפרט. 

תמונות מהמעמד המרטיט:

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]