יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

הנקודה היהודית בקרב סטלינגרד

רוסיה תחגוג בעוד כחודש וחצי את אירועי 65 שנה לסיום מלחמת העולם ה-2. בוועידת ההכנה לאירועים חבר הגר"ב לאזאר שליט"א רבה הראשי של רוסיה .במסגרת האירועים ביקר הרב לאזאר בבית הכנסת ובקהילה היהודית בוולגוגרד - סטליגרד

יעקב בלגר י"ג בניסן תש"ע - 28/03/2010 11:17
בעוד כחודש וחצי תחגוג רוסיה 65 שנה לסיום מלחמת העולם השניה. רוסיה תציין זאת באירועים רבים, מפגני ראווה, צעדות ענק ועוד.
 
לקראת אירועים אלו, התכנסה אמש (יום חמישי) הוועדה הממשלתית העליונה, שעומד בראשה נשיא רוסיה, מר דימטרי מדוודב, וחבר בה רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, כנציג העם היהודי ברוסיה - יחד עם עוד כשלושים נציגים בכירים ביותר בממשל הרוסי.
 
הוועדה התכנסה בעיר וולגוגרד, הידועה גם בשם הקודם שלה "סטלינגרד", שם  הייתה אחת המערכות החשובות והגדולות ביותר במהלך מלחמת העולם השנייה. הניצחון הסובייטי בקרב ענק זה, נחשב לנקודת מפנה מרכזית במלחמה. המערכה שם הייתה אחת המערכות הקשות, העקובות מדם והממושכות ביותר במלחמת העולם השנייה. שארכה למעלה מחמישה חודשים, ובמהלכם נהרגו קרוב למיליון חיילים ואזרחים משני הצדדים. העיר כולה נהרסה כליל, מלבד שלושה מבנים בודדים.
 
אחד ממבנים אלו, הוא בית הכנסת ההיסטורי של העיר, בה התקיימו בעבר חיים יהודים פעילים ותוססים. במשך שנים עמד המבנה בשיממונו ועזבונו, עד שהגיע למקום הרב זלמן יפה, המשמש כרב העיר ושליח חב"ד מזה עשור שנים.
 
אמש, לאחר כינוסה של הוועדה באולם הממשל במרכז העיר, הגיע רבה של רוסיה, הגר"ב לאזאר לביקור בבית הכנסת המרכזי וההיסטורי, שם נערך מעמד מרגש ורב רושם לציון עשור להחזרת העטרה ליושנה.

רבה של וולגוגרד הרב יפה, הציג בפני הרב הראשי את התפתחותה של הקהילה היהודית בעיר, בבתי הכנסת ובמוסדות החינוך "אור אבנר", מיסודו של הנגיד ר' לוי לבייב, נשיא איגוד הקהילות בחבר העמים. בנוסף הוצגו בפני הרב הראשי  שלל מוסדות שהוקמו העיר המשוקמת לרווחת אלפי היהודים תושבי העיר.
 
בכינוס הוחלט על הגברת והגדלת פעילות היהדות בעיר ולאחר תפילת מנחה מרגשת בבית הכנסת, שב הרב הראשי למוסקבה יחד עם נשיא רוסיה מר מדוודב, בטיסה שעורכת כשעתיים.
הכנס את שם התמונה [צלם]

הכנס את שם התמונה [צלם]

הכנס את שם התמונה [צלם]

הכנס את שם התמונה [צלם]