יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

מפעל הפיס לכבודה של תורה

במעמד מרומם ורב רושם הוכרזו שמות הזוכים בתחרות החיבורים התורניים שיזם מפעל הפיס וחולקו פרסים יקרי ערך לזוכים

ישראל שוורץ, ט' בניסן תש"ע - 24/03/2010 13:30


ביום שלישי, במעמד רבנים, אישי ציבור, הזוכים ובני משפחותיהם, התקיים טקס מעמד הכרזת שמות הזוכים בתחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס.

כידוע לפני כשלושה חודשים הכריז מפעל הפיס על פרויקט לבני התורה ותלמידים חכמים - תחרות חיבורים תורניים העוסקים בסוגיית גורלות ומזלות, והמבוססים על פי המקורות.

אל מפעל הפיס נשלחו למעלה מאלף חיבורים תורניים שנבדקו על ידי וועדת מיון שהורכבה מאברכים ותלמידים חכמים. לאחר בדיקה נבחרו 10 חיבורים שעלו לשלב הגמר - אל וועדת שיפוט עלינה שהורכבה מנכבדי הרבנים והדיינים: הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז'; הגאון רבי מסעוד בן שמעון;  הגאון הרב שמואל אליעזר שטרן, רב מערב בני ברק ודיין בבית הדין של הרב וואזנר; הגאון הרב שמחה הכהן קוק, רבה הראשי של רחובות ונשיא ישיבת "מאור התלמוד".

את האירוע פתח הרב יעקב אשר, ראש העיר בני ברק, שפנה למר שאול סוטניק מנכ"ל מפעל הפיס "לא מספיק תבונה וחכמה כדי לקבל החלטה לקיים פרוייקט כגון זה אלא גם אומץ, רק  מישהו עם שורשים עמוקים וחזון יכול לקבל החלטה כזו". בהמשך דבריו עמד הרב אשר על העזרה הרבה שמעניק מפעל הפיס לרשויות המקומיות באמצעות בינוי של כיתות לימוד.

מר שאול סוטניק מנכ"ל מפעל הפיס אמר: "כולם מכירים את העשיה הרבה  של מפעל הפיס לציבור הכללי בכלל ולציבור החרדי בפרט אבל אני חושב שהגיע הזמן להכניס תכנים, רוח,לתת ולהרביץ אידשקייט. פרויקט חיבורים תורניים זה כבוד וגאווה למפעל הפיס  אני רוצה להכריז שהפרויקט ימשך גם לשנה הבאה".

הגר"ד פוברסקי יו"ר ועדת השיפוט פתח את דבריו בשבחו של מפעל הפיס שנרתם למפעל של כתיבת חידושי תורה "ידועים דברי חז"ל, כל מה שברא הקב"ה בעולמו לכבודו ברא ואם כן כל דבר נברא לריבוי כבוד שמים ניתן לומר בבחינה זו שגם מפעל הפיס נברא לריבוי כבוד שמיים. על ידי מפעל זה של החיבורים התורניים. אין ספק כי מפעל הפיס הוא מפעל חסד ועזרה לכלל ויהי רצון שימשיכו את מפעלם לריבוי כבוד שמים".

שר השיכון ר' אריאל אטיאס שהשתתף באירוע אמר: "מעמד זה מסמל את היכולת של להפוך את החול לקודש לכאורה מפעל הפיס מסמל את החומר כאשר תפיסת העולם היא לקנות כרטיס ולזכות במיליונים - שזהו החומר - אך הרווחים של הגוף החשוב הזה הולכים עבור הקהילה וכן לפרויקט כגון זה "תחרות חיבורים תורניים" – שזהו קודש.

כמו כן נשאו דברים: הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, הגאון רבי מסעוד בן שמעון שליט"א והגאון הרב שמחה הכהן קוק שליט"א.

את דבר הזוכים ובני משפחותיהם, הביא רבה של העיר רעננה, הגאון רבי יצחק פרץ שהוא חותנו של הרב מרדכי שריקי מזוכי הפרס. הרב פרץ בירך על היוזמה הברוכה של מפעל הפיס, והביא את דברי המשנה באבות "הוו כעבדים המשמשים את הרב שלא על מנת לקבל פרס", וביארו רבותינו שלא על מנת לקבל אפילו הנאת לימוד - רק לשם שמים, לקיים רצון הבורא.

בהמשך הערב הוכרזו שמות הזוכים  והוזמנו לקבלת הפרס ותעודת הוקרה מידי הרבנים ומידי מר שאול סוטניק, מנכ"ל מפעל הפיס.

במקום הראשון  זכה הרב חיים מאיר שטיינברג, ראש כולל "אור הנר" בני ברק ומחברם של מס' ספרים תורניים. החיבור אותו שלח הרב שטיינברג עסק בסוגיית "בגדר הגרלה על שני שעירי יום הכיפורים" שזכה ב: 20,000  ₪ + כ-500 ספרים אותם יעניק הזוכה מתנה למוסד תורני לפי בחירתו.

במקום השני זכה בפרס על סך 10,000 ש"ח, הרב חיים ארנון, אברך כולל תושב קרית הרצוג - בני ברק. על החיבור שכתב: "עיון בסוגיית שותפים המתכחשים לשותפותם".

במקום השלישי זכה בפרס על סך 5,000 ש"ח, הרב מרדכי שריקי, תושב שכונת בית וגן בירושלים, ור"מ בישיבת "דעת חיים" בירושלים. החיבור שזיכה את הרב שריקי במקום המכובד - בסוגיית "ארבע פייסות".

במקום הרביעי עד העשירי זכו בשובר על סך 1,000 ש"ח לקניית ספרים (לפי הסדר): הרב צבי  בוקשפן, הרב שמשון רביץ, הרב מיכאל דוד אלחדד, הרב אליהו רוזנטל, הרב עובדיה יוסף טולדנו, הרב דניאל פריימן  והרב אברהם יהודה שטיין, חיבורם של כל הזוכים הנ"ל עסק בסוגיית "מהותו ושימושו של הגורל ובתוקף כוחה להלכה".

על החלק האומנתי הופקד החזן העולמי שלמה גליק שהופיע בצוותא עם הפסנתרן הנודע, יותם סגל.

כל המשתתפים במעמד קיבלו את חוברת "עלה בגורל", שהכילה בתוכה את המאמרים הזוכים, ומאמרים מפרי עטם של הרבנים חברי ועדת השיפוט.
 

טוג
 [צלם]

טוג
 [צלם]

טוג
 [צלם]

טוג
 [צלם]

טוג
 [צלם]

טוג
 [צלם]

טוג
 [צלם]

 

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

Tog
  [צלם]

Tog
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

Tog
  [צלם]