יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

יוצאי רוסיה חגגו הקמת מרכז תורני חדש בירושלים והכנסת 3 ספרי תורה למרכז

שבוע לאחר המעמד, ובאי הבית שרויים עדיין באווירת החג המרוממת, אחרי 22 שנות ציפיה

אהרן רוט ט' באדר תש"ע - 23/02/2010 18:23
מאות מאנשי קהילת חב"ד ברמות והקהילה התורנית של דוברי הרוסית בישראל, אורחים, רבנים, נגידים ובני המשפחות ממוסקבה, אוסטריה, אוסטרליה, אוקראינה וארה"ב - הגיעו כדי לחוג יחדיו עם רבם הנערץ, מקים עולה של תורה בימי האופל בברית המועצות לשעבר; רבי יצחק הכהן קוגן, רב בית הכנסת 'בלשוי ברוניא – אגו"ח' שבמוסקבה, המכונה 'הצדיק מלנינגראד' - את חנוכת המרכז הרוחני ובית הכנסת שהוקם על ידו, מרכז אור מנחם מנדל – בית שאשע, בשכונת רמות ד' בירושלים.
 
בית הכנסת והמרכז הושלמו בהשתתפותם הנדיבה של אגודת חסידי חב"ד במוסקבה בראשות הרב יצחק קוגן. קהילת ביהכ"נ המרכזי בקייב בראשות רבי משה ראובן אסמן והנגיד היהודי, נשיא הקונגרס היהודי באוקראינה ומפטרוני הקהילה, מר דוד (ואדים) רבינוביץ. ספרי התורה החדשים נתרמו על ידי הנגידים; דוד גולן ואברהם (יאנו) דוידשוילי. מר יעקב אייווזוב ומר דוד (ואדים) רבינוביץ. במעמד השתתפו; הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי רבה של כפר חב"ד, הגאון רבי דב לאזאר רבה של רוסיה, הגאון רבי ראובן אסטמן רבה של קייב, הגאון רבי יעקב גלגולה רבה של יהדות גרוזיה. הגאון רבי זאב דב סלונים רב מרכז העיר ירושים, והרב הראשי למדינת ישראל הרב יונה מצגר, הרב יוסף יצחק אהרונוב יו"ר צעירי חב"ד, הרב אברהם וואלף שליח חב"ד באודסה, ר' מאיר פרוש סגן שר החינוך, ר' אריה דרעי, אישי ציבור. חברי עירייה וראשי מוסדות חב"ד בארה"ק.
 
"עשרים ושתיים שנים אנו ממתינים לרגע המכונן הזה - אומר מנהל המרכז החדש, הרה"ח ר' אברהם צידון – עברנו קשיים רבים מאז הגה האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל את רעיון הקמת השכונה והמרכז הרוחני ליהודי רוסיה בירושלים. הרבה לפני שנפתחו שערי הברזל של ברית המועצות לשעבר. הרבי זצ"ל אף נתן למורנו, הרב קוגן המחאה אישית ע"ס עשרת אלפים דולר להקמת המרכז הרוחני הזה".
 
מיד לאחר כתיבת האותיות בה כובדו ראשי הקהילה, רבני חב"ד, נגידי עם ובני המשפחות יצאה התהלוכה לכיוון בית הכנסת. מאות ילדי ת"ת 'תורת אמת' חב"ד בשכונת רמות וילדי השכונה ולפידים בידיהם בליווי תזמורת וטנקי המצוות של צא"ח יצרו תהלוכה ססגונית ורבגונית, ההפקה בידיו האמונות של הרה"ח ר' נועם רוט הייתה מושלמת ומרשימה. בתום התהלוכה כובדו הנגידים התורמים להכניס את ספרי התורה להיכל תוך כדי שירה עזה 'שאו שערים ראשיכם'.
 
הרה"ר לישראל רבי יונה מצגר אמר בדברי ברכתו כי זכה רבי יצחק קוגן והקב"ה השיב לו כגמולו; "רבי יצחק שזכה לכינוי 'הצדיק מלנינגראד' מגלם יהדות שלמה שהתקיימה במחתרת בתקופה אפילה מאוד. עומד כאן לפנינו איש אחד שנלחם בכוחות הרשע הקומוניסטים ויכל להם. אדם שמעטים, אם בכלל, זכה לכינוי 'צדיק' מפיהם של גדולי ישראל ובהם הרבי מליובאוויטש זיע"א. היום אנו חוגגים ברב עם בירושלים את יום חגו. את יום חגה של מסירות נפש יהודית טהורה. זכה רבי יצחק וביהכ"נ המפואר הזה על אדמת ירושלים ייקרא ע"ש רעיתו הרבנית שאשע ע"ה שמסרה נפשה על טהרתן של נשים צדקניות ואף השיבה את נשמתה לבוראה תוך כדי עבודת הקודש" הרב מצגר הכריז בשם הקהילה על הרב קוגן כרב הקהילה ובית הכנסת והעניק לו מגילת הכתרה מפוארת מתוך הוקרה על פועלו הרב למען הקהילה ולמען כלל ציבור דוברי הרוסית בארץ ובעולם.
 
את המשתתפים הרבים ריגש במיוחד בדברי סיום הרה"ח ר' צבי פישר. ר' צבי, ישיש כבן 90, שהיה חייל בצבא ארה"ב בימי מלחה"ע ה-2 והיה בין משחררי מחנות המוות, הוא אמר כי כמי שזכה לראות את מסירות הנפש של חלק מהנוכחים בחגיגות הוא מברך 'שהחיינו וקיימנו והגיענו... שאנו זוכים להקים בית של תורה בירושלים עיר הקודש סמוך ונראה למקום הקודש והמקדש...אשרינו שזכינו...בכה הרה"ח ר' צבי...והנוכחים מחו דמעה...
ישראל ברודוגו
  [צלם]

ישראל ברודוגו
  [צלם]

ישראל ברודוגו
  [צלם]

ישראל ברודוגו
  [צלם]

ישראל ברודוגו
  [צלם]

ישראל ברודוגו
[צלם]
ישראל ברודוגו
  [צלם]

ישראל ברודוגו
  [צלם]

ישראל ברודוגו
  [צלם]
ישראל ברודוגו
  [צלם]

ישראל ברודוגו
  [צלם]

ישראל ברודוגו
  [צלם]