יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

15 בעלי משפחות סיימו את מסכת ברכות בבית הגר"א פינקל שליט"א

"לימוד התורה שלכם מרבה שלום בעולם", אמר השבוע הגאון רבי אריה פינקל שליט"א ר"י מיר ברכפלד לקבוצה של 15 בעלי בתים תושבי רמלה שבאו לערוך סיום מסכת ברכות בביתו

עקיבא גוטליב ג' באדר תש"ע - 17/02/2010 22:02
היה זה יום חג לבעלי בתים המתאספים מידי שבוע לשיעור קבוע בגמרא, אחד משיעורי התורה הרבים המתקיימים באופן קבוע על ידי פעילי 'לב לאחים' בעיר רמלה ובערים הסמוכות.

הסיום על מסכת ברכות נערך לאחר תקופה ארוכה בה למדו משתתפי השיעור של הרב יהודה וולדשיין את המסכת, בשיעור הקבוע המתקיים בבית משפחת רבייב ברמלה.


מגיד השיעור הרב וולדשטיין, שנשא במסיבת הסיום דברי ברכה נרגשים, תאר כיצד הוקם השיעור לפני כחמש שנים. היה זה באחת מהפעמים הראשונות בהם נענה יחד עם עוד אברכים מקרית ספר לקריאתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל ויצא לקיים ביקורי בית בעיר רמלה, במסגרת פעילות 'לב לאחים'.


"כאשר הקשנו על הדלת לא תארנו לעצמנו שכעת, כעבור חמש שנים, נשב כאן בביתו של ראש הישיבה ונערוך סיום מסכת ברכות", אמר בהתרגשות.

"בפעם הראשונה שנכנסו לבית משפחת רבייב, פגשנו את אבי המשפחה, שהיה נראה לנו רחוק מכל סממן של יהדות. אמרנו לו שבאנו ללמוד איתו תורה והוא הסכים. וכך שבוע אחרי שבוע הגענו אליו ולמדנו איתו. במשך הזמן הצטרפו לשיעור השבועי עוד ועוד שכנים ומכרים ותוך זמן קצר התגבשה קבוצה של חמש עשרה אנשים".


ראש הישיבה הגאון רבי אריה פינקל שליט"א קיבל את לומדי השיעור במאור פנים ולאחר לימוד הסיום על ידי מגיד השיעור אמר ראש הישיבה את הקדיש והלומדים משתתפי השיעור הנרגשים פצחו בשירה.


ראש הישיבה נשא בפני המשתתפים דברי חיזוק ועידוד בהעלותו על נס את הזכות הגדולה שנפלה בחלקם לקבוע עיתים לתורה. הוא ביאר בהרחבה את כוח התורה בעולם, כאשר אנו רואים לאורך ההיסטוריה שלמרות שטבעם ושאיפתן של אומות העולם היא להרוס ולשלוט אחד על השני ולשם כך הם מנהלים מלחמות עקובות מדם, הרי אצל עם ישראל זה בדיוק ההיפך. תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם. וזה הכול מכוח לימוד התורה שהם לומדים ומלמדים לאחרים".