יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

מעמד מיוחד בארגון "מחודדים בפיך" בירוחם

מעמד מרומם בהענקת המלגות על ידי ארגון "מחודדים בפיך" בירוחם במעונו של הגאון רמ"י ליפקוביץ

עקיבא גוטליב כ"ח בכסלו תש"ע - 15/12/2009 20:04
מעמד מרומם ומיוחד במינו חוו בני הקהילה התורנית בירוחם בהענקת המלגות מטעם מפעל "מחודדים בפיך" שע"י ישיבת בין הזמנים, שהתקיים בשנה זו במעונו של מרן הגאון רבי מיכל יהודה ליפקוביץ שליט"א.
 
"מחודדים בפיך" הינה תוכנית מיוחדת הנעשית כחלק מפעולותיה הרבגוניות של ישיבת בין הזמנים בירוחם. במסגרת תוכנית זו מגישים בני הישיבות הק' הדרים בירוחם "חבורות" פירות חידושיהם בכל מקצועות הש"ס, המזכים אותם במלגות לפי דירוג שנקבע ע"י ראשי הישיבה הבודקים את היצירות התורניות. לבד מכך נבחנים בני הישיבות בימי בין הזמנים על מסכתות שלימות שנלמדו בישיבותיהם בזמן הקודם, כאשר פרסי המלגות נקבעים ע"פ אחוזי ההצלחה.
 
התוכנית המיוחדת צוברת תאוצה משנה לשנה, והנהלת ישיבת בין הזמנים עומדת נפעמת למראה ה"חבורות" המצטיינים ברמתם ובסגנונם, כמו גם ההצלחה הכבירה במבחנים גם על מסכתות חמורות. המושג "הרוצה להחכים ידרים" מקבל כאן ביטוי הולם ומוחשי למראה בני העליה של הקהילה התורנית.
הענקת מלגות אלו מתקיימת בכל שנה בטקס רב רושם בחג החנוכה, ובשנה זו הוחלט כי המעמד יתקיים בביתו של הגאון הגדול רמ"י ליפקוביץ שליט"א, זאת על מנת לייקר את התורה ולומדיה בעיני בני הישיבות ותומכי התורה.
 
עם פרסום הידיעה בחוצות הקהילה התורנית התחוללה התרגשות רבתי בירוחם. לא כל יום זוכים בני הדרום להיכנס למעונם של גדולי ישראל שליט"א. אמנם מן הנמנע היה להיענות לכל הפניות הנרגשות של בני הקהילה שחפצו לזכות במקום הנכסף באוטובוס, והיו שהגיעו ברכבים פרטיים.
 
במוצאי ש"ק נר ב' דחנוכה התכנסו בחורי הישיבות חתני "מחודדים בפיך" והוריהם עם רבים מבני קהילת ירוחם, כשהקהל הרב נדחק בחדר הקטן במעונו של הגאון רבי רמ"י ליפקוביץ שליט"א. ראשי ישיבת בין הזמנים בירוחם הציגו בפניו את הבחורים העמלים בתורה, המפארים את היכלי הישיבות: תפרח, בית מדרש עליון, קול תורה, מאור התלמוד ועוד, וביקשו לשמוע דברי חיזוק לכבוד לומדי התורה.
 
הגאון שליט"א קיבלם בחמימות רבה ופתח בדברי חז"ל במסכת חגיגה על השונה פרקו מאה פעמים הנחשב כ"אשר לא עבדו" לעומת השונה מאה ואחד, ועמד על השוני העצום בין רוחניות לגשמיות, שהרי אדם יכול לזכור את שלמד כראוי לאחר עשרות בודדות של חזרות, ואם חזר מאה פעמים לא עשה זאת אלא מפני אהבת התורה הפועמת בקרבו, ואעפ"כ, מאה ואחד פעמים זוהי דרגה שונה תכלית השינוי עד שאין כל דמיון בינו ובין זה ששנה פעם אחת פחות, ועל כן יש משנה חשיבות בחזרה על מסכת שנלמדה בישיבה, כאשר חזרה נוספת מוסיפה במעלת בן הישיבה באופן בל ישוער.
 
הגאון שליט"א דיבר בהתרגשות על מעלתם של הישיבות הקדושות בהם לומדים ומתחנכים הבחורים, ובירך את בני הישיבות ובני הקהילה שיעלו במעלות התורה ויר"ש להגדיל תורה ולהאדירה, ולנחת מכל צאצאיהם. כן בירך את ראשי ישיבת בין הזמנים שיזכו להרבות חילים לכבוד התורה ולומדיה ולהמשיך את פעולותיהם הנשגבות לתורה ולתעודה.
 
בתום המעמד המרגש התכנסו הבאים לסעודת מלוה מלכה ומסיבת חנוכה במהלכה נשאו דברים הגה"צ רבי מנחם לנג שליט"א מנהל רוחני בישיבת דרכי משה, והגאון רבי מנחם וולפא שליט"א מראשי ישיבת רבינו חיים עוזר, ובסופה הוענקו המלגות הנכבדות. המעמד הסתיים בריקוד מתוך שמחה של מצוה ובני הקהילה חזרו לירוחם בלבבות נרגשים ובהרגשה עילאית ומרוממת.
 [צלם]