יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

רבי פייביש שקלאר זצ"ל

מאברכי קהילת קרעטשניף, שנפטר בדמי ימיו והוא בן 36 שנים בלבד

ישראל כהנא ט' בסיון תשס"ט - 01/06/2009 16:39
 טרגדיה בקהילת קהילת קרעטשניף, עם פטירתו הטראגית ובדמי ימיו של האברך היקר הרה"ח ר' שרגא פייביש שקלאר זצ"ל
 
ר' פייביש זצ"ל נולד באוקריינא, ומאז היותו עלם ורך בשנים התקרב לבורא עולם, ושמר על קלה כחמורה.
 
עלה לארה"ק בהיותו בחור ומיד בעלותו נכנס ללמוד בישיבת אור שמח בהתמדה דגולה ושם כבר יצא שמו לתפארת, משם נסע ללמוד בישיבה בנחלת הר חב"ד בקרית מלאכי וקיבל היתר הוראה, דמותו המיוחדת והעדינות העצומה שלו הייתה לאבן בוחנת להמוני ידידים ומעריצים שזכרו לא ימוש מהם מעת שבתו עמהם בקרית מלאכי וכפי שהרב ירוסלבסקי שליט"א הספידו: ישר הוא צדיק הוא עניו הוא היי תורה דתגנו עליהו, ולא זכינו לכבדו ולהעריצו כערכו הרב עכ"ל.
 
לאחר נישואיו התגורר בקרית גת והתקרב לחצרו של האדמו"ר מקרעטשניף שליט"א וכדרכו בקודש עסק בהקמת שיעורי תורה והרבצת היהדות וקירב יהודים לאבינו שבשמים, בכל נימי נפשו היה קשור ודבוק לכ"ק האדמו"ר שליט"א, ולדרך החסידות (וכמה סמלי הוא שנפטר ביום פטירתו של הבעל שם טוב זי"ע), ואף לפרנסתו עסק בעבודת הקודש והיה סופר סת"ם חשוב ומיוחד אשר שמו הלך לפניו, זכה וכתב כמה ספרי תורה.
 
בחודש אב תשס"ח נפל למשכב עם המחלה הנוראה ל"ע, ואף בימי שכבו על משכבו התבלט תמיד דמותו המיוחדת וצניעותו. נפטר בשם טוב בהיותו רק בן 36 ושנים, לאחר ייסורי גוף ונפש נוראיים, ביום חג מתן תורתנו. נטמן במוצש"ק בחלקת קרעטשניף בביה"ח ברחובות. במסע הלוויה הספידוהו בני כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף שליט"א. השאיר אחריו עוללים ויונקים ילד בן 8 וילדה בת 6 שנים.
 
חבריו מספרים, כי עצוב היה לראות סמוך למיטת הנפטר בביה"ח את הספרים היתומים ספרי החסידות, והספר חובת הלבבות עם סימניה על שער הבטחון.
  1. 1. רבי פייביש שקלאר
    אריה 02/06/2009 19:37
    לידיעתך, המנוח היה חסיד של האדמו"ר מקרית גת ולא האדמו"ר מקרעטשניף, לפחות למען ההגינות ואי הטעייה, לציין האדמו"ר האדמו"ר מקרעטשניף-קרית גת.