יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

ב'זכור לאברהם' ציינו את ה'שלושים' לרב יוסף כהן ז"ל

המונים מתושבי העיר שדרות ובראשם רבנים חשובים השתתפו בעצרת השלושים לזכרו של הרב יוסף כהן זצ''ל בישיבת "זכור לאברהם"בשדרות

עקיבא גוטליב כ"ד בכסלו תש"ע - 11/12/2009 10:16
עם כלות השלושים לרב יוסף כהן זצ''ל, רב בית הכנסת של חללי צה''ל ומדמויות ההוד הוותיקות של העיר שדרות, התקיימה עצרת מספד והתעוררות בישיבת ''זכור לאברהם'' שע''י ישיבת ההסדר בשדרות במעמד גדולי תורה, רבנים ואישי ציבור חשובים.
 
את העצרת פתח בנו, הרה"ג ר' ציון כהן רב אזורי 'שער הנגב', ולאחריו נשאו דברים הראשון לציון הגר''ש עמאר והרבנים הגאונים: הרב ד"ר ר' משה עמאר, הרב שמעון כהן ר''י 'תורה אור', הרב יצחק אביטן רב אזורי באר טוביה, הרב שמעון בר יוחאי רב המדרשיה בשדרות, הרב בנימין חן רבה של הישוב בני שמעון, נכדו, הרב איתמר כהן. זכרונות מהעבר העלה שר הבטחון לשעבר חבר הכנסת וידיד המשפחה מר עמיר פרץ.
 
הראש''ל הגר''ש עמאר בדבריו עמד על מעלת גודל חיזוק התורה. "צריך להתחזק בלימוד התורה ב''ה יש כאן בעיר תורה, יש בתי כנסת ויש ישיבות אבל זה לא מספיק", אמר הרב "המנוח זצ"ל בנוסף לעיסוקו בלימוד התורה ותפילה היה מקפיד להשתתף בצער השכינה כאשר היה קם כל לילה לומר תיקון חצות ובזכויותיו הגן על העיר וכעת עם הסתלקותו נוצר חלל גדול לכן זה העת הנכון להתחזק רק בלימוד התורה ולהשתתף בשיעורי תורה".

הרב ד''ר ר' משה עמאר, מהדיר ספריהם של חכמי מרוקו, בפתח דבריו ציין שזכה להיקרא תלמידו. בהיותו נער למד אצלו תורה במרוקו וכולנו זוכרים את תפילותיו שהיו נאמרים בדקדוק, מילה במילה כמונה מעות, כל ברכה היה אומרה בכוונה וביראת שמים. בדבריו הזכיר את זמן העליה של יהדות מרוקו כשביניהם היו תלמידי חכמים מופלגים אך לא נתנו להם את היחס והכבוד המתאים וכך ישבו בלא תפקיד רבני והיו כאלו שנתנו בידם כלי עבודת אדמה וכך אפסה התקווה לראותם ממשיכים בהרבצת התורה כפי שהיו בחו''ל. גם הרב זצ''ל יכל להיות תלמיד חכם גדול ומפורסם אך בחר בצניעות ובענווה.
 
נכדו, הרב איתמר כהן, אמר כי "הסבא זצ''ל היה דמות רבת הוד מדורות עברו של עובד ה' בתמימות שלא ידע לפנות ימין או שמאל. אפשר לדבר על נקודות רבות בחייו של הסבא אבל ההתמדה בלימוד התורה היתה אצלו שם דבר עד שאפשר לומר עליו בפה מלא לא פסיק פומיה מגירסא. לא פעם ראיתי בשעת לילה מאוחרת שסבא היה לומד בגמרא. ביום שישי בצהריים הוא היה יושב עם חומש רב פנינים ולומד את מפרשי הפרשה ובפרט את פירוש האור החיים הקדוש.
 
"כך גם בחזרה מבית הכנסת לבית, כל מי שזכה ללוות אותו היה זוכה לשמוע דברי תורה אם זה על פרשת שבוע אם זה סתם דברי חיזוק. וכעת משנסתלק אפשר לומר עליו מה שנאמר על יעקב אבינו ע''ה, פנה הודה פנה זיוה פנה הדרה, יהי רצון שיהיה מליץ יושר על המשפחה כולה וכל יושבי העיר שדרות".

אמן.
כל העולם כולו
הגר''ש עמאר לצידו הרה''ג ציון כהן [צלם]

כל העולם כולו
הגר''ש עמאר נושא דברים בעצרת [צלם]

כל העולם כולו
הגר'ש עמאר עם הגר''ש כהן ר''י תורה אור מאשדוד [צלם]

כל העולם כולו
הקהל בעצרת התעוררות [צלם]

כל העולם כולו
הרב יצחק אביטן רב מועצה אזורית באר טוביה [צלם]

כל העולם כולו
הרב שמעון בר יוחאי [צלם]

כל העולם כולו
הרה''ג ד''ר ר משה עמאר [צלם]

כל העולם כולו
ח''כ עמיר פרץ ידיד המשפחה [צלם]

כל העולם כולו
נכדו הרב איתמר כהן בדברי הספד [צלם]