יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

ספר חדש: "חנוכת אברהם"

אחד היה רבי אברהם רביץ ז"ל בחייו, ומאחד הוא לאחר פטירתו את כל גדולי ישראל לספר זיכרון שנכתב לע"נ

אבי גרינוולד כ"ב בכסלו תש"ע - 09/12/2009 20:37
השבוע יצא לאור, הספר "חנוכת אברהם" על עניני חנוכה והמסתעף, ובו פנינים וחידושים אשר טרם ראו את אור הדפוס. הספר הינו ספר זיכרון ליו"ר "דגל התורה", ומראשי תנועת התשובה בארץ ישראל, הרה"ג ר' אברהם רביץ ז"ל, שנסתלק לבית עולמו לפני פחות משנה.
 
חידושי התורה בספר נאספו על-ידי בן המנוח, הרב יצחק רביץ, ובכור נכדיו הרב יהושע זליג דיסקין. בספר מופיעים חידושים ופנינים מגדולי ישראל ומראשי הישיבות, וביניהם דברי תורה ממרנן הגרי"ש אלישיב שליט"א הגראי"ל שטינמן שליט"א, הגרמ"י ליפקוביץ' שליט"א, הגר"נ קרליץ שליט"א והגרי"ג אדלשטיין שליט"א, אשר עמהם נועץ הרב רביץ ז"ל בימי חייו ועל-פי הוראתם מילא את שליחותו הציבורית ארוכת השנים, ובחפץ לב נתנו את חידושיהם לפרסום בספר.
 
הספר מחולק לכמה חלקים: ענף דברי אגדה סביב עניני חנוכה, ענף ההלכה בדיני חנוכה, ענף חידו"ת מבני המשפחה, וענף חידו"ת מהמנוח עצמו, הרב רביץ ז"ל, אשר כיהן בראשות ישיבת "אור שמח" בטרם נקרא ע"י גדולי ישראל לעמוד בראש מערכות היהדות החרדית, כששימש בתפקידו כיו"ר "דגל התורה וחבר הכנסת מטעמה במשך שני עשורים, כאשר עד סוף ימיו הקפיד לעסוק בתורה בכל זמן פנוי.